- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Skutimosi priemones gaminančios bendrovės „Gillette“ naujausia reklama vyrams, sukurta pasiremiant judėjimu už moterų teises „#MeToo“, išprovokavo didelę neigiamą reakciją internete: kritikai sako, kad ja su vyrais kalbama iš aukšto, ir ragina boikotuoti kompaniją.
Tačiau „Gillette“ skelbia, kad neturi nieko prieš diskusiją. Nuo pirmadienio, kai pasirodė, ši vien internetui skirta reklama socialiniuose tinkluose „YouTube“, „Facebook“ ir „Twitter“ buvo peržiūrėta beveik 19 mln. kartų, o tokio sujudimo neatsisakytų joks prekės ženklas.
Dvi minutes trunkančioje kompanijos „Procter & Gamble“ (P&G) skustuvų prekės ženklo reklamoje rodomi besityčiojantys ir lytiškai priekabiaujantys vyrai, bet jie skatinami „teisingai kalbėti“ ir „teisingai elgtis“. Kova su patyčiomis, lytiniu priekabiavimu ir „toksišku“ vyriškumu yra didelė užduotis šiam prekės ženklui. Daug kritikų socialinėje žiniasklaidoje sakė, kad reklama įžeidžia vyrus ir yra pilna stereotipų.
Triukšmas kilo „Gillette“ grumiantis dėl tūkstantmečio kartos dolerių su tokiais naujai iškilusiais prekės ženklais kaip „Harry's“, „Dollar Shave Club“ ir kiti. Prieš dešimtmetį „Gillette“ kontroliavo maždaug 70 proc. JAV rinkos, o pernai šio ženklo dalis rinkoje nukrito žemiau 50 proc. ribos, nurodo rinkos tyrimų kompanija „Euromonitor“.
Prekės ženklų kūrimo firmos „Metaforce“ vienas įkūrėjų Allenas Adamsonas (Alenas Adamsonas) minimą reklamą pavadino prieš 117 metų įkurtos kompanijos paskutinės minutės metimu. Tačiau jis pridūrė, kad internete kilęs sujudimas, teigiamas ar neigiamas, retai daro ilgalaikį poveikį, nes tokie dalykai greit pamirštami.
„Būti pastebėtam ir sukelti šurmulį nelengva, o jiems pavyko prasiveržti, – sakė A. Adamsonas. – Dauguma reklamuotojų reklamuoja ir niekas nepastebi, nes rinkoje labai daug triukšmo, tad būti pastebėtam – didelė pergalė, ypač tokiai mažą susidomėjimą keliančiai kategorijai kaip skustuvas.“
Antra vertus, mažai tikėtina, kad ši reklama smarkiai padidins skustuvų pardavimus, pridūrė jis.
Vis dėlto kritikos sraute socialinėje žiniasklaidoje buvo ir giriančių balsų. Aktorė Jessica Chastain (Džesika Častein) tviteryje padėkojo „Gillette“ „už šį priminimą apie vyrų grožį“ ir pridūrė: „Mane labai sujaudino jūsų raginimas veikti.“
„Gillette“ reklama primena kitus didelių reklamos užsakovų bandymus imtis socialinių klausimų. „Pepsi“ 2017 metais atšaukė reklamą, kurioje Kendall Jenner (Kendal Džener) per demonstraciją duoda policininkui „Pepsi“ gėrimo, ir atsiprašė kilus pasipiktinimui, kad šia reklama buvo sumenkintas „Black Lives Matter“ ir kiti protestų judėjimai.
Tuo tarpu „Nike“ suskaldė visuomenę reklama su buvusiu Nacionalinės futbolo lygos (NFL) žaidėju Colinu Kaepernicku (Kolinu Kaperniku), tarp lygos žaidėjų inicijavusiu protestus prieš policijos brutalumą, rasinę nelygybę ir kitais socialiniais klausimais.
Nė vienu iš šių atvejų pardavimui jokio poveikio nebuvo. Kontroversijos pardavimą paveikia paprastai tik dėl reikšmingesnių dalykų už reklamą. „Lululemon“ prekių pardavimas 2013 metais smuko po virtinės viešųjų ryšių nesėkmių, įskaitant tai, kad dėl gamybos problemų kompanijos pardavinėjamos brangios jogos kelnės pasidarė permatomos. Be to, kompanijos įkūrėjas pasišaipė iš apkūnių žmonių.
Vis dėl to ir tąsyk poveikis buvo trumpalaikis.
Viešųjų ryšių kompanijos 5WPR vadovas Ronnas Torossianas (Ronas Torosianas) sakė, kad, kaip ir „Nike“ reklamos su C. Kaepernicku atveju, „Gillette“ tikriausiai žinojo, kad reklama išprovokuos debatus internete.
„Nike“ žinojo, ko imasi“, – sakė jis ir pridūrė, kad reklama su C. Kapernicku kėlė daug triukšmo ir „Gillette“ negali stebėtis, kad jos reklama taip pat išprovokavo sujudimą.
P&G – vienas didžiausių reklamos užsakovų pasaulyje – garsėja emocijas žadinančiomis reklamomis per olimpiadas ir kitus renginius, dažnai orientuotomis į moterų auditoriją. Tarp tokių reklamų yra ašarą spaudžianti olimpinė kampanija „Thank You Mom“ ir „Always“ reklama „Like a Girl“, rodyta per 2014 metų amerikietiškojo futbolo didįjį finalą „Super Bowl“.
„Gillette“ prekės ženklo direktorius Šiaurės Amerikai Pankajas Bhalla (Pankadžas Bala) sakė, kad kontroversija nebuvo numatytas reklamos tikslas. Minima reklama yra dalis didesnės kampanijos, kuria bandoma kitaip traktuoti seną „Gillette“ frazę „The Best a Man Can Get“ („Geriau vyrai nesuras“). Kitoje interneto reklamoje nusifilmavo vienarankis NFL naujokas Shaquemas Griffinas (Šakimas Grifinas).
Nors P. Bhalla nenori pardavimo sumažėjimo ar boikoto dėl minimos reklamos, jis sakė, kad kompanija „netrukdys pokalbiams ar diskusijai“ šiais klausimais.
„Galutinis mūsų tikslas yra patraukti naują vyrų kartą, o jei tai nors truputį padeda, mes laikome tai sėkme“, – sakė jis.
Tačiau rinkodaros profesorius Larry Chiagourisas (Laris Čajagurisas) iš Pace'ų (Peisų) universiteto šias pastangas vertina skeptiškai.
„Kas galėtų ginčytis dėl pagarbaus elgesio su žmonėmis, bet jie tam tikra prasme pavėlavo į vakarėlį, tai yra didžiausia problema, – sakė jis. – Tai nereikalinga ir savanaudiška.“
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Irano žiniasklaida atmeta galimybę, kad Iranas galėjo būti užpultas iš užsienio
Iraniečių žiniasklaida penktadienį atmetė galimybę, kad Iranas buvo užpultas iš užsienio po to, kai netoli Isfahano, esančio centrinėje šalies dalyje, pasigirdo sprogimų ir buvo numušti keli dronai. ...
-
Australija nurodė savo piliečiams, jei įmanoma, nedelsiant išvykti iš Izraelio
Australija penktadienį nurodė savo piliečiams, jei įmanoma, nedelsiant išvykti iš Izraelio, motyvuodama „didele karinių represijų ir teroristinių išpuolių grėsme“, be to, paskelbė panašų įspėjimą palestinie...
-
JAV žiniasklaida: Vašingtonas buvo iš anksto įspėtas apie Izraelio ataką prieš Iraną
Jungtinės Valstijos gavo išankstinį įspėjimą apie Izraelio smūgį Iranui, bet nepritarė šiai operacijai ir nevaidino jokio vaidmens ją vykdant, pranešė amerikiečių žiniasklaida, remdamasi pareigūnais. ...
-
Beveik 1,5 mln. eurų per tris dienas: slovakai renka pinigus Ukrainai5
Kelios Slovakijos organizacijos pradėjo lėšų rinkimo kampaniją „Amunicija Ukrainai“, per tris dienas surinkta beveik 1,5 mln. eurų. ...
-
V. Zelenskis susitiko su žydų organizacijų atstovais5
Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis susitiko su judėjų organizacijų atstovais ir žydų mokyklos mokiniais ir padėkojo visai žydų bendruomenei už paramą Ukrainai kovoje už laisvę. ...
-
Šveicarija nepritaria prisijungimui prie darbo grupės Rusijos oligarchų pinigams susekti2
Šveicarijos parlamentarai trečiadienį atmetė pasiūlymą, kad jų šalis prisijungtų prie Didžiojo septyneto (G-7) darbo grupės rusų oligarchų pinigams susekti ir areštuoti po Rusijos invazijos į Ukrainą. ...
-
O. Scholzas tikisi NATO šalyse rasti Ukrainai šešias „Patriot“ sistemas
Vokietijos kancleris Olafas Scholzas pareiškė, jog Berlynas deda pastangas, kad „NATO kontekste“ Ukrainai būtų surastos šešios „Patriot“ oro gynybos sistemos, be tos, kurią Vokietija jau pažadėjo perduoti Kyji...
-
„Google“ atleido 28 darbuotojus, protestavusius dėl įmonės sutarties su Izraeliu
Po trikdančio sėdimojo protesto dėl „Google“ sutarties su Izraelio vyriausybe šis technologijų milžinas atleido 28 darbuotojus, ketvirtadienį pranešė „Google“ atstovas. ...
-
Lenkijoje sulaikytas vyras, įtariamas padėjęs Rusijai planuoti pasikėsinimą į V. Zelenskį5
Lenkijoje sulaikytas vyras, įtariamas padėjęs Rusijos žvalgybos tarnyboms planuoti pasikėsinimą į Ukrainos prezidentą Volodymyrą Zelenskį, ketvirtadienį pranešė lenkų ir ukrainiečių prokurorai. ...
-
NATO vadovas: Ukrainai skubiai reikalinga oro gynyba
Ketvirtadienį NATO generalinis sekretorius Jensas Stoltenbergas per Didžiojo septyneto (G7) užsienio reikalų ministrų susitikimą Italijos Kaprio saloje pareiškė, kad Ukrainai „skubiai ir būtinai reikia daugiau oro gynybos“. ...