Nesibaigiančių išpardavimų kupinos Kalėdos nedžiugina drabužių parduotuvių

  • Teksto dydis:

Mažmeninės drabužių prekybos įmonės patyrė Kalėdų išvakarių šaltuką kertant per jų pelno maržas, bendrovėms bandant priversti žmones pirkti čia ir dabar, o ne laukti dar didesnių nuolaidų, skelbia „Reuters“.

Investuotojai nerimauja, kad neseniai paskelbti įspėjimai apie mažėjantį pelną, iš tradicinių parduotuvių persimetę į interneto rinkos žaidėjus, kaip Didžiosios Britanijos ASOS, gali būti ateities kasdienybė.

Pirmadienį ASOS, kuris veikia išskirtinai internete, todėl yra geriau apsaugotas nuo nenuspėjamų orų, trukdančių klientams atvykti į tradicines parduotuves, paskelbtas įspėjimas sukėlė nerimą, kad gyventojų perkamoji galia visame pasaulyje susilpnėjo, paveikdamas net interneto milžinės „Amazon“ akcijas.

„Drabužių prekyboje matome beprecedentį nuolaidų kiekį, kurio nematėme niekada anksčiau, ir tai matoma visame sektoriuje. Ar tai yra tik aukštosios mados ar interneto problema, dabar nėra svarbu. Svarbiausia, kad tai rodo masinį klientų nenuspėjamumą“, - tikino ASOS generalinis direktorius Nickas Beightonas.

Laikotarpiu, kai internetinė prekyba padarė žmones labiau išprususius, leisdama jiems lengvai lyginti kainas skirtingose parduotuvėse ir paprasčiau medžioti nuolaidas, faktoriai nuo demonstracijų Paryžiaus gatvėse iki neįprastų oro sąlygų buvo kaltinami dėl žmonių nenoro pirkti naujus drabužius.

Drabužių parduotuvių tinklai, įskaitant „Primark“, „Superdry“ ir Italijos OVS, perspėjo apie silpnus pardavimus prieš pat Kalėdas. Tuo tarpu „Zara“ pagrindinė įmonė „Inditex“, atsisakiusi pritaikyti nuolaidas, pranešė apie itin liūdnus pardavimų rodiklius.

OVS generalinis direktorius Stefanas Beraldas po pranešimo, kad įmonės parduotuvės patyrė 11 proc. siekiantį pardavimų smukimą, pareiškė: „Klientų elgesys tampa vis mažiau ir mažiau prognozuojamas.“

Dauguma mažmeninės drabužių prekybos įmonių atsakė į žmonių vangumą išplėsdamos tradicines vasaros ir Naujųjų metų nuolaidas į visus metus vykstančius išpardavimus, net Kalėdų sezono metu, kai įprastai prekybininkai vengdavo didelių išpardavimų.

„Išpardavimų mastas po truputį augo pastaraisiais metais, tuo pačiu augo ir internetinė prekyba“, - sakė rinkos tyrimų bendrovės „Mintel“ vyriausioji prekybos analitikė Samantha Dover.

Tuo tarpu audito įmonė „Deloitte“ tikina, kad pirkėjai Didžiojoje Britanijoje džiaugiasi rekordinėmis prieškalėdinėmis nuolaidomis, kurių vidurkis siekia 43,6 proc. ir, tikėtina, pasieks naują visų laikų rekordą per Kūčias.

„Deloitte“ prognozuoja, kad išpardavimų dienų skaičius Didžiojoje Britanijoje šiemet didės iki 38, o tai yra net šešiomis dienomis daugiau nei 2012 m. „Mintel“ atliktas tyrimas patvirtina analitikų išsakytas mintis ir rodo, kad beveik pusė britų nukėlė drabužių pirkimą, laukdami didesnių nuolaidų.

Tokios apsipirkimo šventės kaip „Juodasis penktadienis“ reiškia, kad pirkėjai tikisi išpardavimų anksčiau nei Kalėdos, tuo pačiu galėdami lengviau apsipirkti ir palyginti skirtingų parduotuvių kainas. „Žmonės pirks ten, kur ras nuolaidas, o tai paveiks pelno maržas visame sektoriuje“, - tikino rinkos tyrimų bendrovės „GlobalData“ prekybos tyrimų vadovas Maureenas Hintonas.

Tačiau kai kurie prekybininkai gana neblogai prisitaikė prie pasikeitusių pirkėjų įpročių - „Zara“ pagrindinė įmonė „Inditex“ konkurentams rodo pavyzdį, griežtai kontroliuodama į parduotuves atvežamų drabužių kiekį, leidžiantį įmonei geriau paskirstyti parduodamus rūbus po parduotuves įvairiose šalyse ir internete. Tai suteikia įmonei galimybę parduoti drabužius be didelių nuolaidų.

Tuo tarpu „H&M“ buvo priversta gerokai sumažinti kainas, nes įmonė nesuspėjo sureaguoti į greitai besikeičiančią pirkėjų nuotaiką, lemiančią paklausos svyravimus. Kai kurie šių svyravimų buvo paveikti, be kita ko, neįprastų oro sąlygų ir augančios interneto nuomonės formuotojų armijos, nustatančios šių laikų madą.

Dar vienas sumažėjusios prekybos veiksnys šį rudenį buvo neramumai atskirose šalyse, kaip protestai Prancūzijoje ir nerimas dėl „Brexito“ Didžiojoje Britanijoje, kurie privertė pirkėjus sėdėti namuose, o tai lėmė kalnus neišparduotų drabužių parduotuvėse.

Prancūzijos mažmeninės prekybos federacijos skaičiavimais, parduotuvės dėl mėnesį trukusių „geltonųjų liemenių“ protestų prarado apie milijardą eurų. Tuo tarpu Vokietijos prekybininkų šis Kalėdų sezonas taip pat nedžiugino, teigė Vokietijos prekybos asociacija.

„Šie metai Vokietijoje mums buvo itin sunkūs“, - reziumuodamas metus sakė „Primark“ pagrindinės įmonės „AB Foods“ generalinis direktorius George'as Garfieldas Westonas. Vokietijos drabužių parduotuvės „Zalando“ ir „Metro“ dėl silpnos paklausos taip pat kaltino neįprastą orą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

kokios

kokios portretas
kokybes todel nieks neperka,o dar kainos ispustos,akropoli ir ne tik ten graudu ziuret i tokius drabuzius,skudurynuose ir tai geresni,
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių