Ukrainoje – sujudimas dėl jūrų keltų

Ukrainoje kilo skandalas dėl jūrų keltų, kuris netiesiogiai paliečia ir šios šalies rinkoje dirbančius keltus „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“.

Išvengė rinkliavų

Iš Ukrainos Černomorsko (buvęs Iljičovskas) į Gruziją plaukioja Bulgarijos laivininkystės keltai „Geroj Odesy“ ir „Geroj Sevastopolia“. Problema ta, kad šie buvę geležinkelio vagonų keltai neturi keleivinių laivų liudijimo. Tačiau jie plukdė sunkvežimius kartu su vairuotojais ir šiuos priimdavo į keltą kaip keleivius.

Černomorsko uosto veiklą tikrinusi Ukrainos valstybinė komisija nustatė, kad save laikę keleiviniais, nors tam neturėjo teisės, Bulgarijos laivininkystės keltai išvengė nemažų rinkliavų. 

Jiems paskaičiuota už 2015-2017 metus papildomai sumokėti 3 mln. JAV dolerių rinkliavų.

Dėl to ir kilo ažiotažas. Ukrainos valdžia įvardinama biurokratine. Bulgarijos laivininkystės kompanija keltina atšaukti iš Ukrainos savo keltus.

Kvalifikavo skirtingai

Panašioje padėtyje atsidūrė ir Ukrainos kompanija „Ukrazaliznyci“. Jos keltai „Geroj Šipki“ ir „Geroj Plevny“ yra tos pačios klasės kaip ir Bulgarijos laivininkystės kompanijos keltai „Geroj Odesy“ ir „Geroj Sevastopolia“.

Tačiau jiems papildomos rinkliavos nėra priskaičiuotos. Dar 2006 metais Ukrainos jūrų laivyno mokslinio tyrimo projektavimo ir konstravimo institutas buvo nurodęs, kad keltai „Geroj Šipki“ ir „Geroj Plevny“ priklauso tai kategorijai laivų, kurie turi mokėti mažesnes rinkliavas.

Bet nesusipratimą kelia, kad tas pats institutas analogiškus Bulgarijos laivininkystės keltus kvalifikavo kaip brangiau apmokestinamus.

Jei papildomai būtų apmokestinti ir „Ukrazaliznyci“ keltai, Ukrainoje gerokai keistųsi verslo sąlygos.

Bręsta naujos sąlygos

Jau keletą metų Ukrainos keltų rinkoje dirba ir kažkada iš Klaipėdos uosto plaukioję Lietuvoje registruoti keltai „Vilnius Seaways“ ir „Kaunas Seaways“. Juos iš DFDS kompanijos kartu su lietuviškomis įgulomis nuomoja Ukrainos kompanija „Ukrferry“. Ši Ukrainos kompanija naudojasi  ir kažkada iš Klaipėdos uosto plaukiojusiu keltu „Greifsvald“. Visi šie keltai iš teisų yra krovininiai - keleiviniai ir patenka į mažiau apmokestintų laivų kategoriją.

Jei dėl išaugusių rinkliavų ir priskaičiuotos didelės nesumokėtos rinkliavos Ukrainos rinkoje nebedirbtų Bulgarijos laivininkystės keltai, juos linijoje iš Černomorsko į Gruzijos Batumio/Počio uostus kaip tik galėtų pakeisti „Ukrferry“ keltai.

Jau dabar pasigirsta teiginių, kad „Ukrferry“ gali tapti monopoline Ukrainos jūrų keltų kompanija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

22:57

22:57 portretas
Zydu kompanija su gevrek a.a. greit viska uzvaldys. O tai uzpisa labai...

Aš portretas
DFDS braižas, padeda nuomininkams :). Nupirks bet ką,kad išlaikyti monopolį.O tada darys ką nori.

jooo

jooo  portretas
Puiku kaip banderos dirba nelegali valdžia nelegalus darbai ir lietuvos kiaulių laižiakai banderų šiknom
VISI KOMENTARAI 8

Galerijos

Daugiau straipsnių