Filipinuose pareikšti kaltinimai apvirtusio kelto savininkams ir įgulos nariams

  • Teksto dydis:

Filipinų policija pateikė kaltinimus dėl netyčinio nužudymo vieno keleivinio kelto savininkams ir įgulos nariams, kai apvirtus tam laivui, kuris veikiausiai buvo perkrautas, žuvo dešimtys žmonių, šeštadienį pranešė vienas pareigūnas.

Kaltinimai dėl kelto „Kim Nirvana“ katastrofos buvo pateikti penktadienio vakarą centriniame šalies regione esančiame Ormoko mieste, sakė regiono policijos vyriausiasis inspektorius Asheras Dolina (Ašeras Dolina).

Pasak jo, pirminis policijos tyrimas ir išgelbėtų žmonių apklausa parodė, kad laivas apvirto staiga priešais centrinį Ormoko uostą ketvirtadienį.

„Jie buvo neatsargūs, tiesiog rodė savo ketinimus nužudyti; jie buvo tyčia aplaidūs“, – sakė A.Dolina.

Kaltinimai pareikšti 19 asmenų, tarp kurių minimas ir laivo savininkas Jorge Bong Zarco'as (Chorchė Bong Zarkas), kapitonas Warrenas Oliviero (Vorena Olivjeras) ir 17 įgulos narių.

Vyriausybė pradėjo tyrimą dėl ketvirtadienį įvykusios katastrofos, per kurią apvirtęs laivas tikriausiai gabeno per daug keleivių ir krovinių.

Likę gyvi žmonės sakė matę apie 150 cemento maišų laivo krovinių triume prieš jam apvirstant gana ramioje jūroje netoli Ormoko uosto, miesto tarybos narys Godiardo Ebcasas (Godiardas Ebkasas) sakė naujienų agentūrai AFP.

Išpurtę lavonai ėmė kristi iš „Kim Nirvana“ medinio korpuso, kai kranas iškėlė laivą iš vandens ir pastatė jį Ormoko uoste, pridūrė pareigūnas.

G.Ebcasas nurodė, kad per šią katastrofą žuvo 56 žmonės, išgelbėti 142. Šis aukų skaičius buvo didesnis negu laivo keleivių sąrašu pagrįstas paskelbtas pakrančių sargybos (45), nors šios tarnybos pareigūnai pateikė tą patį išgelbėtų žmonių skaičių.

Anksčiau pakrančių sargyba nurodė, kad 33 tonų talpos laive buvo vietos 194 žmonėms – iki 178 keleivių ir 16 įgulos narių, tačiau Ormoko miesto tarybos pateikti skaičiai rodo, kad laive buvo mažiausiai 198 žmonės.

„Galbūt laive nebuvo smarkiai per daug keleivių, bet įsivaizduokit krovinio masę“, – sakė G.Ebcasas.

Kiekvienas ryžių, cemento arba trąšų maišas sveria 50 kgl jeigu laive buvo 150 maišų, tuomet keltas gabeno mažiausiai 7,5 tonos per sunkų krovinį, atmetus keleivių svorį, pažymėjo miesto tarybos narys.

G.Ebcasas sakė, kad likę gyvi žmonės matę tą krovinį sukrautą žemiausioje laivo dalyje, bet nepritvirtintą lynais, ką buvo būtina padaryti.

„Dėl to galėjo pasislinkti laivo svorio centras“, – pridūrė deputatas.

Tarp Ormoko ir Kamoteso salų reguliariai kursuojančių keltų keleiviai dažnai gabenasi atsargų iš miesto į savo atokius žvejų kaimus.

Gelbėjimo tarnybos narų paieškos operacijos buvo sustabdytos penktadienį, prieš iškeliant nuskendusį laivą ir perkeliant jį į uostą.

G.Ebcasas patvirtino pranešimus, kad dalį žuvusiųjų palaikų jūra išmetė į krantą kaimyninėje savivaldybėje.

Pakrančių sargyba tiria naujausią iš pražūtingų incidentų šalies vandenyse. Susisiekimo sekretorius Josephas Emilio Abaya (Džozebas Emilijas Abaja) sakė, kad „Kim Nirvana“ įgulos nariai bus iškviesti duoti parodymus.

„Jeigu tai įvyko dėl aplaidumo, visa tai turėtų išsiaiškinti tyrėjai. Atitinkami kaltinimai bus pateikti, kai bus būtina“, – prezidento atstovė Abigail Valte (Abigeil Valtė) sakė žurnalistams šeštadienį.

Prastai prižiūrimi ir kontroliuojami keltai yra pagrindinė jūrų susisiekimo priemonė Filipinuose – didelėje salų valstybėje, turinčioje 100 mln. gyventojų.

Daug laivų katastrofų įvyksta per taifūnų sezoną, prasidedantį birželį.

Per pastaruosius dešimtmečius Filipinuose įvykusios laivų katastrofos nusinešė jau tūkstančius žmonių gyvybių; viena jų – didžiausia pasaulyje taikos meto jūrinė katastrofa, kai 1987 metais keltas „Dona Paz“ susidūrė su tanklaiviu ir žuvo per 4,3 tūkst. žmonių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių