Paslaptinga „Berge Istra“ katastrofa

Per metus pasaulyje nuskęsta dešimtys laivų, bet nedažno laivo likimas sujaudina dideles minias žmonių.

Nelaimingi jūrų gigantai

1976 m. pirmosiomis sausio dienomis visą pasaulį apskriejo žinia, kad dingo stambus norvegų rūdovežis „Berge Istra“.

Kiekvienais metais jūrose ir vandenynuose nuskęsta arba dingsta be žinios dešimtys laivų, kurių dydis viršija 100 bruto registro tonų. Daugelis jų nesulaukia didesnio žiniasklaidos dėmesio. Tik išskirtinių laivų katastrofa gali sukelti sensaciją. „Berge Istra“ būtent ir priklausė tokiai laivų kategorijai.

Vienai stambiausiai Norvegijoje laivininkystės kompanijai „Sig.Bergesen Dy“ priklausanti „Berge Istra“ išties buvo įspūdingas laivas. Jo ilgis siekė 314 metrų, plotis 51 metrą, bortų aukštis 26 metrai. Tai buvo kombinuotos paskirties krovininis laivas, galintis gabenti naftą ir birius krovinius.

„Berge Istra“ buvo dar naujas laivas, pastatytas 1972 m. Jugoslavijos (dabar Kroatijos) Pulos miesto laivų statykloje. Po dviejų metų S.Bergeseno kompanija ten pat pastatė dar vieną panašaus tipo laivą – „Berge Vanga“. Buvo planuojama, kad šie jūrų gigantai transportuos geležies rūdą iš Brazilijos į Japoniją, o grįždami atgal gabens naftą iš Persų įlankos į Europą ar Ameriką.

Abiejų išskirtinių laivų likimai susiklostė tragiškai. Skirtingais metais jie dingo panašiomis aplinkybėmis, kurios ir šiandien kelia nemažai klausimų.

Dingo be žinios

„Berge Istra“, pasikrovusi Brazilijoje 188 tūkst. tonų geležies rūdos, išplaukė į Japoniją. 1975 m. gruodžio 30 d. laivo kapitonas Kristoferis Hemnesas laivininkystės vadovams pranešė tuometinę laivo poziciją – Ramusis vandenynas, 174 mylios į pietvakarius nuo Filipinų salos Mindanao. Oras puikus, viskas tvarkoje. Tai buvo paskutinė žinia, atėjusi iš laivo.

Sausio 5-ąją „Berge Istra“ turėjo atplaukti į paskirties vietą, bet ten nepasirodė. Laivininkystės vadovams tai blogų minčių nesukėlė. Jie buvo įsitikinę, kad negali be žinios prapulti šiuolaikinis laivas, turintis geras ryšio priemones.

Ieškoti norvegų supertanklaivio, plaukiojusio su Liberijos vėliava, buvo išsiųsti Filipinų, Indonezijos, Japonijos ir JAV lėktuvai. Gigantiško laivo paslaptingas dingimas tapo viena populiariausių temų žiniasklaidoje. Visas pasaulis sekė pranešimus apie tai, kaip vyksta, anot žurnalistų, „Titaniko-75“ paieška.

Po savaitės norvegų laivininkystės kompanija, praradusi bet kokią viltį sulaukti naujų žinių, paskelbė, kad „Berge Istra“ laikoma dingusia be žinios.

Išsigelbėjo tik du jūreiviai

Sausio 18 d. iš Japonijos atskriejo pranešimas, kad žvejybos laivas „Hačihou maru“ netoli Naujosios Gvinėjos salos Ramiojo vandenyno vakaruose aptiko dreifuojantį plaustą, kuriame visiškai išsekę gulėjo du vyrai. Tai buvo norvegų pasamdyti ispanai, „Berge Istra“ jūreiviai – 41 metų Imeldas Baretas Leonas ir 39 metų Epifanijas Lopesas.

Jie papasakojo, kad Naujų metų išvakarėse, oras buvo nuostabus, jūroje nė bangelės. Abu denio jūreiviai tą rytą darbavosi laivo priekyje. Iš pradžių jie išgirdo stiprų šnypštimą, tarsi kažkur būtų prasiveržęs suspaustas oras. Po to – sprogimas pačiame laivo gale. Netrukus pasigirdo dar vienas sprogimas, vėliau trečias.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Čiubaka

Čiubaka portretas
a man tai kas, Copy/Paste du kartus paspaudžiu ir 2x tarifas, o jei dar po gero baliaus užtenka ir vieną kart paspaust. O jūs rukeliai skaitykit po du kart

Klounai

Klounai portretas
Klaipėda, kokia tai čia atidirbta schema. Matyt už ženklų/žodžių kiekį mokatė pinigus, kad autorius straipsni pasidvigubino. :DDD

klaipeda

klaipeda portretas
alio redaktorius,gal issiblaivom pagaliau.jei pats nebematai,paprasyk blaivesnio,kad straipsni paskaitytu ir kur beda pasakytu. visikas kaimo stilius.geda.
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių