- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ketvirtosiose elektromobilių varžybose "Įsikrauk su "Energijos tiekimu": Vilnius–Palanga" dar kartą buvo įrodyta, kad elektromobilis – praktiška transporto priemonė, tinkama ilgoms kelionėms.
Greičiausi ekipažai maršrutą įveikė per kiek daugiau nei 4 val. ir nedaug atsiliko nuo teorinio laiko, kurį užfiksavo kartu varžęsis ir visada maksimaliu leistinu greičiu važiavęs dyzelinis automobilis.
Vertino ir ekonomiškumą
Greičiausiai Palangą iš Vilniaus pasiekė "Spark" ekipažas su Nerijumi Dagiliu ir Mariumi Slaboševičiumi. Jie su naujos kartos "Nissan Leaf" užtruko 4 val. 11 min. ir 6 min. aplenkė "Moller auto" ekipą, kuri ir 2017-ųjų varžybose liko antroje vietoje. Trečioje vietoje liko "Palangiškiai Palangai" komanda su naujuoju "Nissan LEAF", užtrukusi 4 val. 21 min.
"Manau, kad pergalę lėmė strategija. Dar prieš varžybas numatėme, kokiu greičiu važiuoti, kur stoti įkrauti, ir to plano laikėmės. Važiavome apie 100 km/val. greičiu ir vieną kartą trumpam stojome papildyti baterijų prieš Kryžkalnį esančioje stotelėje. Finišavome, kai baterijoje liko vos 2 proc. energijos, tad apskaičiavome viską gana neblogai", – teigė M.Slaboševičius.
Šiemet buvo vertinamas ne tik ekipažų greitis, bet ir gebėjimas važiuoti ekonomiškai. Specialų Energijos sprendimų centro įsteigtą prizą mažiausiai kilovatvalandžių naudojusiam ekipažui iškovojo ERGO komanda, jų "Nissan LEAF" Palanga pasiekė vartodamas vidutiniškai 15,4 kWh/100 km.
Akivaizdūs pokyčiai
Siekiant palyginti elektromobilio praktiškumą, analogišku maršrutu keliavo ir dyzelinis "Nissan X-Trail". Jis važiavo maksimaliu leistinu greičiu, nedarė sustojimų ir užtruko 3 val. 46 min. – 25 min. trumpiau nei nugalėtojų elektromobilis.
"Ketvirtosios varžybos įrodė, kaip sparčiai tobulėja elektromobilių technologija. 2015-aisiais užfiksuotas geriausias rezultatas šiemet mažesnis bene trečdaliu. Tai demonstruoja ne tik didžiulį elektra varomų transporto priemonių progresą, bet ir joms skirtos infrastruktūros pokytį. Dar pernai, padedant partneriams ABB, turėjome patys specialiai varžyboms įrengti greitosios įkrovos stotelę, o šiemet jų pakeliui – net šešios. Tai leido dalyviams naudoti įvairias strategijas", – finišavus visiems dalyviams, teigė "Įsikrauk su "Energijos tiekimu": Vilnius–Palanga" varžybų organizatorius Darius Grinbergas. Geriausiai tobulėjančią infrastruktūrą įrodo pirmose elektromobilių varžybose nugalėjęs "Kia Soul EV". 2015-aisiais jis sugaišo 5 val. 27 min., o šiemet tokio paties automobilio laikas – vos 4 val. 35 min.
Šiemet bene pirmą kartą per ketverių metų istoriją visi varžybų dalyviai finišą pasiekė iki 19 val. Anksčiau, esant mažam įkrovos stotelių skaičiui, prie jų nutįsdavo eilės ir kai kurie ekipažai turėdavo savo eilės laukti ilgiau nei valandą. Šiemet tokių atvejų nepasitaikė: šešiolika ekipažų rinkosi skirtingas įkrovos strategijas ir prie stotelių susitikdavo retai. Be to, tobulėjant patiems elektromobiliams, daliai jų užtenka vienąkart papildyti baterijas važiuojant iš Vilniaus į Palangą, daliai – dviejų neilgų sustojimų.
Užtenka vienąkart įkrauti
Varžybų dalyvių taktika skyrėsi: vieni stengėsi palaikyti didesnį vidutinį greitį ir ilgiau pildyti baterijas, kiti važiavo lėčiau, tačiau jiems užteko vienąkart sustoti.
"Mes visą laiką važiavom apie 100–110 km/val. greičiu – nuokalnėse greičiau, įkalnėse lėčiau, bandėme laikytis visų ekonomiško važiavimo principų. Mūsų pasirodymą ir rezultatą vertinu gerai: vienintelį kartą baterijas pildėme greitosios įkrovos stotelėje prieš Kryžkalnį, daugiau to daryti nereikėjo. Tačiau nemanau, kad mums pavyko pagerinti praėjusių metų rekordą – "Hyundai Ioniq" efektyvumas naudojant baterijas yra didesnis", – dar nežinodami finalinių rezultatų, pasakojo naujuoju "Nissan Leaf" važiavę Vaidotas Kviklys su Karoliu Birgilu. Būtent V.Kviklys nugalėjo 2017-ųjų varžybose su "Hyundai Ioniq".
Kitaip laimėti bandė Audriaus Gružinsko ir Balio Griškevičiaus "Moller auto" ekipažas, važiavęs su "Volkswagen e-Golf". A.Gružinskas pasakojo, kad jie bandė važiuoti didesniu greičiu, artimu leistinam maksimaliam, tačiau pildyti baterijų turėjo stoti du kartus ir užtruko ilgai.
"Manau, kad šiemet dėl tokios taktikos užtrukome keliomis minutėmis ilgiau nei pernai", – teigė A.Gružinskas.
Jis pridūrė, kad šiemet išplėsta elektromobilių įkrovos stotelių infrastruktūra gerokai padidino pasirinkimo galimybes. Kai stotelės išdėliotos bene kas 50 km, vairuotojai gali laisvai dėliotis maršrutą ir planuoti sustojimus, tarsi važiuotų įprastais degalais varomą automobilį.
Geros nuotaikos netrūko ir kitiems varžybų dalyviams, finiše svarsčiusiems, kad 2019-aisiais elektromobilių bendruomenės susibūrimas turėtų vykti stengiantis kuo greičiau įveikti ne kelią nuo Vilniaus iki Palangos, o ilgesnį maršrutą. Elektromobilių ir infrastruktūros galimybės jau pasiekė tokią ribą, kad kelionė tarp šių Lietuvos miestų nebėra didelis iššūkis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?3
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas4
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas
Klaipėdoje gyvenantys vaikai ir jaunuoliai laisvalaikiui labiau renkasi ne krepšinį ar futbolą, kaip kituose šalies miestuose. Dominuojanti sporto šaka uostamiestyje – plaukimas. Praėjusiais metais mieste buvo beveik pusantro t...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...