Monte Karlo ralyje – istorinis lietuvių pasiekimas

  • Teksto dydis:

22-ajame istoriniame Monte Karlo ralyje lenktynininkas Karolis Raišys ir latvis šturmanas Ilya Zakmanas bendroje 310 dalyvių įskaitoje užėmė aukštą ketvirtą vietą. Savo klasėje "Flameris Racing" komanda buvo nepavejama ir užėmė pirmąją vietą.

Su savo 1958 m. "Jaguar XK150 FHC" komanda startavo Bad Homburge, Vokietijoje. Per kelias dienas ekipažas įveikė daugiau nei 2,2 tūkst. km. Šis ralis pasižymėjo tuo, kad buvo nutraukti net keli greičio ruožai. Pietų Europos neaplenkė pūgos ir keliai tapo tiesiog nepravažiuojami. Apie lenktyniavimą nebuvo net kalbos. Ralis pareikalavo ir savo duoklės: iš 310 dalyvių dėl gedimų, avarijų arba teisėjų komisijos sprendimo nefinišavo 59 ekipažai.

Likus dviem paskutiniams greičio ruožams K.Raišys pasakojo, kad jų pirma vieta savo grupėje buvo gana trapi. Nuo antroje vietoje važiuojančių vokiečių Francko ir Gerhardo Rictherių su "Wartburg 311" juos skyrė tik kelios sekundės. Tačiau du paskutiniai ruožai vyko naktį itin kalvotoje atkarpoje su slidžia danga. Čia vokiečiai nebegalėjo palaikyti tokio tempo ir "Flameris Racing" triumfavo pagal seniausiųjų (pagamintų iki 1961 m.) automobilių kategoriją.

K.Raišio vairuojamas "Jaguar" yra seniausias automobilis tarp 28 greičiausių viso ralio lenktynininkų.

Labai svarbi detalė – K.Raišio vairuojamas "Jaguar" yra seniausias automobilis tarp 28 greičiausių viso ralio lenktynininkų. Taigi ketvirtoji vieta bendroje įskaitoje yra labai aukštas pasiekimas, o jį sustiprina tai, kad pavyko aplenkti ir gerokai pažangesnius automobilius.

K.Raišiui tai buvo trečiasis istorinis Monte Karlo ralis. "Šitas ralis man tapo tikru išbandymu. Buvome suskaičiavę paskutines minutes iki starto ir labai skubėjome. Bet kai sėdau į "Jagą",  ėmiausi daryti tai, ką moku geriausiai, – važiuoti greitai senais automobiliais. Sėkmės šiek tiek pritrūko, nes buvo lėtesnių dalyvių, kurie greičio ruožuose nenorėjo praleisti, nors vėliau taip ir nebaigė lenktynių. Bet ketvirtoji vieta su senu automobiliu absoliučioje įskaitoje tikrai negaliu skųstis. Esu neapsakomai laimingas", – apie kalbėjo lenktynininkas.

Pirmąją vietą 22-ajame istoriniame Monte Karlo ralyje laimėjo prancūzai Michelas Badosa ir Mogensas Reidlas su "Renault 8". Antrieji atvažiavo italai Alessio de Angelis ir Sergio Sisti su "Fiat Ritmo 60". Kitas ekipažas iš Italijos su Massimo Canella ir Nicolasu Arena liko trečias. Jie į finišą atvažiavo su "Lancia Fulvia coupe 1.3S".


Seniausias pasaulyje

Monte Karlo ralis yra seniausias pasaulyje. Pirmą kartą surengtas 1911 m. ir nuo to laiko yra neatsiejama automobilių sporto istorijos ir europinės kultūros dalis. Monako kunigaikštystės automobilių sporto klubo organizuojamas renginys per daugiau kaip šimtą metų tapo vienu didžiausių kasmetinių automobilių sporto renginių pasaulyje. Tačiau nuo 1998 m. organizatoriai grąžina ir pirminę istorinių lenktynių dvasią. Savaitę laiko trunkantis "Monte Carlo Historique" ralis iš visos Europos ir pasaulio žiemą į Monaką sutraukia šimtus originaliais automobiliais važiuojančių lenktynininkų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių