Naktiniai greičio ruožai pakoregavo žiemos ralio lyderių gretas

  • Teksto dydis:

Utenos apylinkes drebinantis "Halls Winter Rally 2015" artėja pusiaukelės link. Po pirmos festivalio dienos - keturių naktinių greičio ruožų - pajėgiausių sportininkų rikiuotė pasikeitė tuo paneigdama sirgalių dėliotas išankstines prognozes.

Daugiau kaip pusšimtis galingais žibintais trasas skrodusių dalyvių sportiniu režimu jau įveikė 40 km iš ralio programoje numatytų 110 km. Nemažai sportininkų susidūrė su kelyje tykojusia klastinga kliūtimi - vėžėse atsivėrusiu masyviu akmeniu. Ratus apgadinę ekipažai sudegino daug brangaus laiko. Tačiau beveik visi pasiekė pirmos varžybų dienos finišą ir tuo itin džiaugėsi. Šeštadienį lenktynininkų lauks dar septyni greičio ruožai.

Regis, kad ralyje irgi galioja posakis apie sėkmę nešančias "namų sienas". Po keturių greičio ruožų pirmauja du iš jų laimėjęs uteniškio Martyno Samsono ir Mindaugo Varžos ekipažas, pilotuojantis aštuntos kartos "Mitsubishi Lancer Evolution". Nuo lyderių vos 18,1 sek. atsilieka Martynas Samuitis su Ramūnu Šaučikovu. Dviem Martynams įkandin seka praėjusių metų Lietuvos ralio čempionai Ramūnas Čapkauskas ir Tomas Šipkauskas. Jiedu žengia trečioje vietoje ir M. Samuičiui nusileidžia mažiau nei puse sekundės.

Beje, R. Čapkauskui kartojasi pernykštis užkeikimas, kuomet dėl klaidos startuojant buvo paskirta 10 sek. bauda. Pernai ji kauniečiams kainavo pergalę žiemos ralyje, o šįkart vos akimirka anksčiau spustelėtas akceleratoriaus pedalas antrame greičio ruože ekipažą bendroje įskaitoje stumtelėjo iš antros vietos į trečiąją. Iki finišo dar liko daugiau kaip pusė lenktynių, tad žūtbūtinė kova šeštadienį gali daug ką pakeisti.

"Gaila, kad didelė dalis greitų ekipažų nukrito į rikiuotės pabaigą. Vis tik ralyje svarbus faktorius yra tiesiog sėkmė. Čia netrūksta improvizacijos. Nors skirtingai nuo kitų kolegų to lemtingo akmens kelyje mes išvengėme, tačiau patyrėme kitokių keblumų. Du greičio ruožus teko įveikti tik su priekiniais stabdžiais. Pajutau, kad pedalas tampa vis "minkštesnis", o finiše paaiškėjo, jog išbėgo galinės ašies stabdžių skystis. Dabar turime pakankamai gerą rezultatą - atsilikimas nuo lyderio labai nedidelis, aukštą tempą atlaikėme. Laukia septyni greičio ruožai, tad dar turėsime ką veikti", - savo pasirodymą pirmoje ralio dalyje įvertino R. Čapkauskas.

Lyderių penketuką pirmoje varžybų dalyje užbaigė Dominykas Butvilas su šturmanu iš Lenkijos Kamilu Helleriu bei daugkartiniai Lietuvos ralio čempionai Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas.

Trečiame greičio ruože V. Švedas pasakoja maždaug septynis kilometrus važiavęs prakirstu ratu: "Penktoji startinė pozicija tikrai nebuvo į naudą - iš pradžių trasoje nesimatė jokios vėžės, todėl važiuoti buvo labai sunku. Kai atėjo metas atsilošinėti prarastas sekundes antrąkart važiuojant tuos pačius greičio ruožus, trečiajame pataikėme į akmenį. Jo išvengti tiesiog nebuvo galimybės - stūksojo įšalęs po tramplino sekusio posūkio vėžėje. Pramušėme ratą, pažeidėme ratų suvedimą. Taupydamas techniką, labai ramiai taikiausi daugiau važiuoti snieguotais kelio pakraščiais ir šiaip ne taip pasiekiau greičio ruožo finišą. Ten pakeitėme ratą ir toliau stengėmės tik sėkmingai pasiekti serviso zoną. Pavyko ir dabar tuo labai džiaugiamės."

Itin apmaudžiai pirmoji ralio diena susiklostė kvalifikacijoje geriausią rezultatą pademonstravusiems Deividui Jociui su Donatu Zvicevičium. Jiedu irgi prisijungė prie gausių nelaimėlių gretų pataikę į tą patį nelemtą akmenį.

"Pirmą ralio dieną turėjome išsikėlę sau dvi užduotis: susikalbėti su nauju šturmanu ir pakovoti su galingesniais automobiliais. Atrodo, kad palengva sekėsi tai daryti, kol trečiame greičio ruože kliudytas akmuo nesutrukdė toliau gerinti rezultatų. Pramušėme ratą, sulinko vairo traukė ir šakė. Pavažiavę apie kilometrą, supratome, kad remonto neišvengsime. Pasijutome panašiai, kaip Benediktas Vanagas Dakare - stojom ir kibom į darbus. Sugaišome daug laiko, o toliau važiavome saugodamiesi, kad išvis nenulūžtų ratas. Antraip būtume nepasiekę serviso zonos. Padarėme maksimumą, ką tokioje situacijoje galėjome. Šeštadienį važiuosime toliau, mokysimės ir savo pasirodymu linksminsim žiemos ralio žiūrovus", - neprarasdamas sau būdingo optimizmo kalbėjo 2013 m. "Halls Winter Rally" nugalėtojas D. Jocius.

Tarp dviem ratais varomų automobilių pirmauja Sauliaus Trapuilos ir Mindaugo Meilūno ekipažas su BMW M3. Nuo jo 11,2 sek. atsilieka tos pačios markės automobilį pilotuojantys Egidijus Valeiša su Povilu Reisu. Trečioje vietoje - Igno Taletavičiaus ir Dariaus Augūno duetas su "Renault Clio".

Šeštadienį ralio dalyviai budo anksti ir jau 9 val. pradėjo penktą greičio ruožą. Toliau jų trasos drieksis didžiosios žiūrovų zonos link. Ties Biliakiemio gyvenviete įsikūręs "Halls Winter Rally" Festivalio miestelis šventės svečiams žada ne tik įspūdingą lenktynininkų pasirodymą, bet ir smagių žiemiškų atrakcijų. Vakare organizatoriai kviečia visus renginio dalyvius, Utenos miesto gyventojus bei svečius sušilti "Halls winter Rally" uždarymo koncerte su Linu Adomaičiu.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių