Pasaulio vandens formulių F2 čempionato startas – vėl Kaune

  • Teksto dydis:

Įspūdingos vandens formulių F2 lenktynės grįžta į Lietuvą. Kaune gegužės pabaigoje startuos F2 pasaulio čempionatas, kuriame vėl dalyvaus ir Lietuvos atstovas Edgaras Riabko.

Šiemet lenktynės Kaune bus kitokios – į laikinąją sostinę atvyks rekordinis skaičius pilotų, o trasa taps ilgesnė bei sudėtingesnė sportininkams, bet įdomesnė žiūrovams.

Pilotai iš viso pasaulio

Lenktynėse Kauno mariose gegužės 26-27 vėl rinksis geriausi F2 iš viso pasaulio. Pernai lenktynės abejingų nepaliko – žiūrovai išvydo aštrią kovą trasoje bei gausybę avarijų.

Skaičiuojama, kad šiemet Kauno mariose varžysis daugiau pilotų nei pernai. Planuojama, kad į laikinąją sostinę atvyks apie 30 pilotų iš visos Europos, JAV,  Australijos ir Jungtinių Arabų Emyratų (JAE). Kartu su F2 vandens formulių lenktynėmis vyks ir gliserių „FR-1000” Europos čempionato pirmasis etapas.

Praėjusių metų čempionato bendroje įskaitoje E. Riabko (15 taškų) pasidalijo 6-9 vietas. Čempionato starte Kaune lietuvis finišavo trečias. Vėliau dėl įvairių aplinkybių keli čempionato etapai buvo atidėti ir tai neleido E. Riabko kovoti dėl aukštesnių pozicijų, nors savo užsibrėžtą tikslą – patekti į geriausiųjų dešimtuką – kaunietis įvykdė.

 

 

Pernai rugpjūtį Kupiškyje vykusiame Europos F2 čempionate E. Riabko tapo vicečempionu.

„Nuotaikos pakilios, nes sulaukėme palaikymo iš Kauno savivaldybės bei Kūno kultūros ir sporto departamento (Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondo). Balandžio 24 dieną bus paskutinė diena, kuomet sportininkai gali siųsti paraiškas. Tuomet matysime, kiek sportininkų atvažiuoja. Tačiau jau šiandien aišku, kad „Victory“ komanda atveš du sportininkus, taip pat JAV, Australija. Amerikiečiai nupirko formulę iš pasaulio čempiono Piero Lundino ir samdys jo komandą aptarnavimui. Akivaizdu, kad tai bus stiprus ekipažas. Grįžta 2014 metų Europos čempionas italas Ivanas Brigada, kuris labai daug metų praleido F1. Prisijungs ir Latvijos pilotas Nikita Lijcs. Mes jam tvarkome variklį, kaimynas pasitiki mūsų komanda“, – sako E. Riabko, kuriam artėjantis čempionatas bus jau ketvirtasis.

Antrus metus iš eilės rengdamas šias varžybas Kaunas įsitvirtina pasauliniame vandens formulių žemėlapyje. Tai yra išskirtinis sportas, kuriame puikiai sekasi ir vieninteliam Lietuvos atstovui.

Daugiau veiksmo žiūrovams

Lenktynių trasa bus įrengta panašioje vietoje, kaip ir pernai – Kauno marių įlankoje ties T. Masiulio gatve. Visi penki posūkiai bus puikiai matomi iš visų žiūrovų zonų.

Trasa bus išdėstyta taip, kad vandens formulės skrietų saugiu atstumu, tačiau kuo arčiau žiūrovų. Tiesa, trasa nebus tokia pati. Pernai trasos ilgis siekė 1690 metrų. Šiemet vieno rato distancija pailgės iki 2 km.

„Trasą šiais metais nusprendėme šiek tiek prailginti, kadangi startuos 20 dalyvių ir jau po 15-20 ratų pasidaro ankšta, lyderiai pradeda lenkti paskutinius sportininkus. Trasa yra išdėstyta arti krantų dėl geresnio matomumo žiūrovui. Nėra taip paprasta aplenkti varžovą - pats patyriau tai savo kailiu, kai pernai, būdamas antroje vietoje, buvau labai priartėjęs prie Abu Dhabio piloto, bet teko lenkti net tris paskutinius sportininkus, kurie varžėsi tarpusavyje. Tuomet užtrukau kelias labai brangias sekundes, kurių metų varžovas nutolo. Mano nuomone, visos trasos neturėtų būti trumpesnės kaip 2000 metrų. Netgi kvalifikacijos metu tenka ilgokai paplaukioti, kol susirandi šiek tiek ramesnį vandenį, kad galėtum išspausti geresnį rato laiką. Pailginus tiesiąsias trasa taps dar greitesnė ir sudėtingesnė, o žiūrovai turėtų pamatyti daugiau lenkimų ir veiksmo trasoje“, – sako E. Riabko.

Šiemet Pasaulio F2 čempionatą sudarys penki etapai – startas bus Kaune, o vėliau etapai vyks Danijoje, Norvegijoje, Portugalijoje ir Šri Lankoje.

„Kaunui būsiu pasiruošęs maksimaliai gerai. Esame greiti ir galime kovoti dėl prizinių vietų, tik kol kas negalime palaikyti aukšto tempo visus metus, nes turtingos komandos gali sau leisti naujus agregatus kiekvienose varžybose, o mes sau to negalime leisti, todėl kartais susiduriame su techninėmis kliūtimis. Smagu, jog atvyks beveik visos pajėgiausios F1 gamyklinės komandos. Kita vertus, tai labai apsunkina mūsų komandos pasirodymus ir rezultatus visame pasaulio čempionate. Pernai tai supratome ir pamatėme, jog reikia turėti didesni biudžetą. Profesionalumas yra stabilumas, o stabilumą šiame sporte didžiąja dalimi lemia biudžetas“, – svarsto E. Riabko.

Kas bus kitaip?

F2 lenktynės Kauno mariose pernai vyko pirmą kartą. Dabar organizatoriai žino, ką darys kitaip.

„Pernai pasitaikė vaikiškų klaidų, kurios gali būti tik pirmą kartą organizuojant lenktynes naujojoje vietoje. Šiemet reikės geriau pasirūpinti žiūrovų automobilių parkavimu, galbūt pastatysime tribūnas, kad būtų patogiau stebėti šias varžybas. Ieškosime kitų sprendimų, kurie padės žiūrovams jaustis dar smagiau“, – teigia lenktynių organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

„Antrus metus iš eilės rengdamas šias varžybas Kaunas įsitvirtina pasauliniame vandens formulių žemėlapyje. Tai yra išskirtinis sportas, kuriame puikiai sekasi ir vieninteliam Lietuvos atstovui – kauniečiui E. Riabko. Tikiu, kad šįmet jį vėl palaikys tūkstantinė kauniečių minia“, – teigia Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Pernai F2 čempionatą organizuojanti Tarptautinei Motorlaivių Federacijų Sąjunga (Union Internationale Motonautique) jokių priekaištų lietuviams neturėjo.

Šiemet be vandens formulių lenktynių vėl veiks įvairios pramogos žiūrovams, kurie turės galimybę ir patys išbandyti vandens formulę. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių