- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visa, kas yra nauja – tai tiesiog pamiršta sena. Šis posakis gana taikliai nusako permainas daugkartinio Lietuvos ralio čempiono Vytauto Švedo stovykloje. Neseniai pardavęs septynerius metus ištikimai tarnavusį „Mitsubishi Lancer Evo X“, lenktynininkas grįžta prie seniau pilotuotos devintos kartos evoliucijos. Savaitgalį šiuo automobiliu jis startuos žiemos festivalyje „Winter Rally“ Utenos ir Molėtų apylinkėse.
„Pardavinėjome abudu automobilius: vieną nupirko pirmiau, o kitu startuosime patys. Su senuoju N4 grupės „Evo IX“ lenktyniavome dar prieš dešimtmetį. Nemažai nuveikta, tik pastaruoju metu jam šiek tiek trūko meilės, ištisus metus nebuvo naudojamas, todėl teko paskutinėmis minutėmis imtis neatidėliotinų darbų, kad automobilis taptų kiek galima patikimesnis. Antraip jo variklis būtų tiesiog „nusprogęs“ pačiu netikėčiausiu momentu“, – apie pokyčius ir dėl to kilusius rūpesčius kalbėjo V. Švedas.
Praėjusį savaitgalį V. Švedas su ilgamečiu šturmanu Žilvinu Sakalausku dalyvavo Latvijoje vykusiame Alūksnės ralyje. Tai buvo proga išbandyti senąją techniką ir pačiam ekipažui po bemaž keturių mėnesių pertraukos atgaivinti sportinio važiavimo pojūčius. Be to, nuo pernykščio žiemos ralio lenktynininkai visus metus nebuvo važiavę dygliuotomis padangomis, tad vertėjo prisiminti ir šias lenktynių subtilybes.
„Testai pavyko puikiai. Važiuojant sportiniu režimu išlindo tam tikri defektai. Variklio blokas, cilindrai, vožtuvų ertmės paveikta korozijos. Dėl to motoras prarado nemažai galios. Be to, išaiškėjo problemos su stabdžiais ir turbinos slėgiu. Alūksnėje finišavome treti savo N4 klasėje ir patekome į greičiausiųjų dešimtuką bendroje įskaitoje. Žinant mūsų automobilio būklę ir šimtą perkopusį dalyvių skaičių, nepasirodėme labai silpni“, – pasakojo V. Švedas.
Ši savaitė V.Švedo ekipos bazėje buvo ypač įtempta. Komandos mechanikams teko skubiai atlikti kalną užduočių. Pirmiausia užsakyta ir skubos tvarka gauta visa eilė atsarginių detalių – nauja turbina, variklio dalys. Galiausiai vos per naktį perrinktas bolido motoras. V. Švedas dėkojo savo pagalbininkams už itin operatyvų ir entuziastingą darbą, kuris įprastame automobilių servise būtų užtrukęs mažiausiai kelias savaites.
Iškart po skubios technikų invazijos lenktyninis automobilis išvežtas į Estiją. Čia jis stojo ant specialaus stendo, kad būtų sureguliuotas variklio darbas ir sugrąžintos „išsilaksčiusios arklio galios“.
Ketvirtadienio vakarą V. Švedo lenktyninė technika dar buvo Estijoje, bet penktadienį jau grįžo į Lietuvą ir buvo nuvežta tiesiai į Uteną, kur laukia techninė komisija bei bandomasis greičio ruožas.
Kaunietis lenktynininkas neabejoja, kad į „Winter Rally“ startą šeštadienio rytą stos dinamiškesniu ir patikimesniu automobiliu.
„Tikimės būti gerokai šviežesni, nors dėl laiko stokos ne visas smulkmenas išsprendėme iki galo. Pirmas startinis numeris čia nereiškia didelio privalumo ir gali pateikti staigmenų, nes kol kas visiškai neaišku, su kokia kelio danga susidursime. Jei bus puresnio sniego, šlapia ir slidu, mūsų startinė pozicija rikiuotės priekyje tikrai nebus pati dėkingiausia“, – ralio išvakarėse prognozavo V. Švedas.
Jis teigia į šių metų Lietuvos ralio čempionatą žvelgiantis realistiškai. Esą pirmauti ir laimėti lenktynes absoliučioje įskaitoje su gerokai silpnesne technika – vilčių nedaug. Pagrindinis tikslas – kovoti savo klasėje ir užtikrinti konkurenciją varžovams. A grupės, nacionalinės L8 klasės atstovai daugeliu parametrų akivaizdžiai pranoksta N grupės automobilius. Šiemet ekipažas kelia tikslą išlaikyti gerą sportinę formą, o ateityje tikisi su komandos bei partnerių palaikymu savo aistruoliams dar pateikti staigmenų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Iki motociklų sezono pradžios liko labai nedaug: kas laukia šiemet?
Velykinį savaitgalį termometrais užfiksavus rekordinę šilumą, gatvėse jau galima išgirsti lengvą motociklų ūžesį. Dar nenupūtusių dulkių nuo savo plieninių žirgų, tai kviečia padaryti varžybų ir treniruočių motociklams organ...
-
Tradicinis kovotojų turnyras – galimybė sukaupti patirties
Klubai „Dainralfas“ ir „Naglis Gym“ surengė jau 20-ąjį turnyrą „Fighter Road“, skirtą kovos menų mėgėjams, norintiems sukaupti daugiau patirties prieš žengiant į aukštesnio lygio išbandymų rin...
-
Už Atlanto M. Alekną treniruojantis M. Saatara: Mykolas yra išskirtinis metikas3
Naktį iš sekmadienio į pirmadienį disko metikas Mykolas Alekna pagerino seniausią vyrų lengvosios atletikos pasaulio rekordą. 21-erių lengvaatletis vos daugiau nei pusę tūkstančio gyventojų turinčiame Ramonos (JAV) miestelyje, „Oklahom...
-
Dviejų įvarčių deficitą panaikinusi jaunių rinktinė iškovojo trečiąją pergalę iš eilės
Lietuvos jaunių iki 18 metų ledo ritulio rinktinė toliau žengia nesustabdomai pasaulio jaunių IB diviziono čempionate. ...
-
Kasmet pasaulyje – per 1000 sutartų varžybų: problema egzistuoja ir Lietuvoje
Praėjusią savaitę LKPB Kriminalinės žvalgybos mokymo centre Kaune vyko renginys, skirtas kovai prieš manipuliavimą sporto varžybose. ...
-
Vilniaus oro uoste atidaryti olimpiniai vartai
Iki 2024 metų Paryžiaus vasaros olimpinių žaidynių likus 100 dienų, Vilniaus oro uoste atidaryti simboliniai olimpiniai išvykimo vartai. ...
-
Olimpinė ugnis pradėjo kelionę
Graikijoje, senojoje Olimpijoje esančioje deivės Heros šventykloje, vakar įžiebta 2024 m. Paryžiaus olimpinių žaidynių ugnis. ...
-
Estafetę iš jaunimo perėmė pagrindinė bokso rinktinė
Lietuvos jaunieji boksininkai iš Europos čempionato parvežė tris medalius, trofėjų bandys siekti ir pagrindinė šalies rinktinė. ...
-
Baidarininkas E. Ramanauskas apie pirmąsias savo treniruotes: iš pradžių nuolat tekdavo išsimaudyti
Olimpinės bronzos medalininkui baidarininkui Edvinui Ramanauskui šis laikotarpis neįprastas, tačiau malonus. ...
-
Lietuvos regbio-7 čempionato starte – geriausio šalies žaidėjo vedamų „Kuršių“ triumfas
Savaitgalį Klaipėdoje startavo Lietuvos regbio-7 čempionatas. Pirmajame etape – „Iššūkio taurės“ turnyre – aštuonios komandos varžėsi ne tik dėl trofėjaus, bet ir dėl trijų vietų finalinėse Lietuvos če...