Žiemos ralyje netrūko nei sniego, nei intrigos

  • Teksto dydis:

Laukdami pirmojo Lietuvos automobilių ralio čempionato (LARČ) vieni nuogąstavo, kad nebus pašalo ir sniego, kiti pasigedo gausesnio dalyvių sąrašo ir dar neprasidėjus raliui socialinėje erdvėje komentavo, kad trūks intrigos, tačiau visiems skeptikams antausiu tapo į Utenos apylinkes šeštadieniui sugrįžusi tikra žiema, o intriga dėl žiemos ralio nugalėtojo karūnos nesibaigė net ir raliui pasibaigus.

Identiškas laikas

Įveikus paskutinį "Winter rally" greičio ruožą, lenktynių štabe nuvilnijo nuostabos kupinų šūksnių banga – dėl pirmosios vietos bendroje įskaitoje kovoję Benedikto Vanago ir Mindaugo Čepulio bei Giedriaus Notkaus ir Daliaus Strižano ekipažų laikai buvo absoliučiai identiški: 48 min. 17.10 sek. Tokio rezultato Lietuvos ralio čempionato istorijoje nėra buvę.

Ieškant atsakymo į kertinį klausimą, kas vis dėlto laimėjo "Winter rally", varžybų vadovas Donatas Liesis buvo priverstas atsiversti čempionato reglamentą ir paieškoti tokios unikalios situacijos išaiškinimo.

Jame nurodoma, kad finiše fiksavus vienodą laiką, nugalėtoju skelbiamas ekipažas, geresnį rezultatą parodęs pačiame pirmajame greičio ruože. Kadangi šįkart GR 1 B.Vanagas buvo trečias, o G.Notkus – penktas, nugalėtoju paskelbtas "General Financing team Pitlane" komandos lyderis.

Tokiomis sąlygomis greitai važiuoti iš tiesų sudėtinga. Kad atlaikėme Giedriaus atakas – didžiulė sėkmė.

Techninės problemos

Maksimaliai didelę sportinę intrigą dar labiau pakurstė abiejų šių ekipažų techninės problemos, užklupusios važiuojant paskutinius kilometrus: pačioje GR 6 pabaigoje G.Notkus viename posūkių sugebėjo išmontuoti saviškio "Mitsubishi Lancer EVO IX" ratą, o B.Vanagas – sulaužyti priekinį kairį amortizatorių. Dėl šių dalykų krito abiejų lyderių važiavimo tempas.

"Lūžus kairės pusės amortizatoriui, mums dideliu iššūkiu tapo kiekvienas dešinysis posūkis – į kelią rėmėmės tik galiniu ratu. Tokiomis sąlygomis greitai važiuoti iš tiesų sudėtinga. Kad atlaikėme Giedriaus atakas – didžiulė sėkmė", – pripažino B.Vanagas.

Savo ruožtu G.Notkus, paskutiniajame GR atsilošęs 7,60 sekundės – lygiai tiek, kiek atsiliko prieš finišo tiesiąją, apgailestavo dėl incidento GR 6. "Mes atidžiai sekėme situaciją turnyrinėje lentelėje ir lenktynių pabaigoje mėginome spurtuoti. GR 5 atsilošėme 1,30 sek., geru tempu važiavome ir GR 6, tačiau jo pabaigoje išmontavome vieną padangą ir finišavome ant trijų ratų. Paskutiniajame greičio ruože įgytos persvaros neužteko. Galime tik pasidžiaugti, kad kova buvo labai azartiška ir įdomi – sveikinu Benediktą ir Mindaugą", – pasiekęs finišą šypsojosi G.Notkus.

Įvertino trasą

Trečia vieta bendroje įskaitoje atiteko Ramūno Čapkausko ir Tomo Šipkausko ekipažui.

"Viskas buvo gerai. Gavome gražią žiemą, gerai įšalusius kelius, pavyko padaryti gerą darbą ir pasiekti gerą rezultatą. Buvo smagu. To ir norėjome", – sakė R.Čapkauskas.

Tik paskutinėje ralio sekcijoje ekipažui teko kovoti su ta pačia problema, kuri persekiojo visą 2016 m. sezoną, – stabdžiais. "Paskutiniuose greičio ruožuose važiavome minkštu stabdžių pedalu, negalėjome stabdyti taip, kaip reikia, dėl to šiek tiek nukentėjo rezultatas. Nepaisant to, viskas buvo gerai, pamatėme, kad kovoti dėl aukščiausių pozicijų dar galime", – komentavo T.Šipkauskas.


Šiame straipsnyje: Benediktas VanagasŽiemos ralis

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių