- Evelina Želvytė, LRT radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Statistiškai mergaitės pirmą kartą apie savo figūros trūkumus pagalvoja būdamos penkerių šešerių metų. Švedai nustatė, kad apie ketvirtadalis septynmečių norėtų sulieknėti, o Amerikoje daugiau nei 80 proc. dešimtmečių jau yra išbandžiusios bent vieną dietą. Iniciatyvos „Dydis nesvarbu“ įkūrėja Giedrė Valavičiūtė LRT RADIJUI sako, kad pagrindines problemas lemia tobulo įvaizdžio rodymas medijose – visur pateikiamas tas pats vaizdas, kuris iš tiesų neatspindi realybės.
Svarbiausia – laužyti standartus
Tokie skaičiai vis labiau atkreipia visuomenės dėmesį į pernelyg sureikšminamą svorį ir skatina keisti suvokimą apie grožio standartus. Iniciatyvos „Dydis nesvarbu“ įkūrėja G. Valavičiūtė sako, kad pagrindines problemas lemia tobulo įvaizdžio rodymas medijose – visur pateikiamas tas pats vaizdas, kuris dažniausiai būna patobulintas.
„Net protinga moteris, kuri puikiai žino, kad tai nėra realybė, vis tiek pasąmonėje nori būti modeliu su plačia šypsena ir vėjo kedenamais plaukais. Kai matai tik vieną vaizdą, pradedi tikėti, kad tai ir yra tiesa, kad tik tai gali būti gražu, o visa kita tiesiog neegzistuoja“, – neslepia G. Valavičiūtė.
Apie kūnų įvairovę pradėjo kalbėti dar 1996 m. įkurto judėjimo „Body positive“ („Pozityvus požiūris į kūną“) nariai. Jį įkūrusios merginos – viena, turėjusi valgymo sutrikimų, kita – psichoterapeutė, dirbanti su tokiomis pacientėmis, – nusprendė pakeisti požiūrį į grožio kultą.
„Pagrindinis jų tikslas – paneigti stigmas ir standartus, parodyti, kad bet kokio sudėjimo žmogus vertas mėgautis gyvenimu. Taigi svarbiausia – laužyti standartus ir rodyti pavyzdžius, kaip galima save mylėti ir gerbti“, – kalba G. Valavičiūtė.
Net protinga moteris, kuri puikiai žino, kad tai nėra realybė, vis tiek pasąmonėje nori būti modeliu su plačia šypsena ir vėjo kedenamais plaukais.
Pagrindinė šio judėjimo kova su stereotipais pastaruoju metu vyksta socialiniuose tinkluose, būtent ten, kur grožio kultas ir kuriamas. Dažniausiai prie nuotraukų ar įrašų naudojamos įvairios grotažymės, skatinančios mylėti savo kūną, gerbti jo linijas ir laužyti stereotipus, susijusius su apkūnesniais žmonėmis.
Dydis – nesvarbu
Pasak G. Valavičiūtės, vienomis grotažymėmis rodoma meilė, pagarba sau ir įvairovė – tai #bodypositive, #honormycurves, #bodylove. Kitos grotažymės, pavyzdžiui, #fyourbeautystandards, skatina mitų griovimą: „Tarkim, moteris, sverianti 130 kg, yra modelių agentūros atstovė. Arba triatlonininkė, kuriai, kaip kai kas pagalvotų, reikėtų dietos pasilaikyti, važiuoja dviračiu, plaukia ir dar bėga. Man dar patinka #fatkini (nuo „bikini“) – čia merginos deda savo nuotraukas su bikiniais.“
Pamatęs vieną nuotrauką ar įrašą su tam tikra grotažyme, žmogus gali jų rasti dar daugiau. Taip, padedant šiuolaikinėms technologijoms, sklinda „Body positive“ žinia. Vis dėlto, pasak G. Valavičiūtės, mitus griauna ne socialinės medijos, o žmonės, besinaudojantys jomis.
„Viskas turi prasidėti nuo mūsų pačių. Labai dažnai tie, kurie nepriima kitokių ir netgi garsiai tai išreiškia, patys turi kažkokią problemą – tai, kas tau nepatinka savyje, dažnai matai ir kituose. Antra, jei kuo daugiau pačios kalbėsime, kad būti tokiam, koks esi, yra gerai, galbūt daugiau ir medijos šaltinių apie tai pradės kalbėti. Tiesiog reikia pradėti nuo savęs ir stengtis, kad aplinkiniai irgi perimtų pozityvumą“, – mano G. Valavičiūtė.
Būtent nuo savęs ji ir pradėjo. Neapsikentusi nuo vaikystės lydinčių piktų žvilgsnių ar siūlymų laikytis dietų, prieš trejus metus ji įkūrė judėjimą „Dydis nesvarbu“. Šiandien pašnekovė džiaugiasi matydama, kad projektas yra reikalingas – judėjimo atstovės kviečiamos į mokyklas, merginos joms rašo laiškus, užkalbina gatvėje.
„Kartu su iniciatyva atsiveria daugiau galimybių rengti įvairias akcijas, pavyzdžiui, tokias kaip „Vasarai dydis nesvarbu“. Juk tiek lieknos, tiek apvalios merginos gali mėgautis vasara, nes jai standartai ir dydžiai nerūpi. Šią vasarą bandysime paneigti nuomonę, kad sportas skirtas tik stipriems ir itin liekniems, nes labai dažnai žmonės sako, jog bėgioja tik tamsoje, kad jų kiti nevertintų, arba bijo eiti į sporto salę, nes gali neatlikti kažkurio pratimo“, – kalba G. Valavičiūtė ir skatina drąsiai bėgioti dienos šviesoje, nes dydis – nesvarbu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
I. Bernotaitytė ruošiasi išleistuvėms: kokius drabužių ir batų derinius rinksis?
Artėjant vasaros sezonui prasideda švenčių maratonas. Viena iš įsimintinų progų – mokyklos išleistuvės. Šios šventės laukimu gyvena ir muzikinio projekto „X Faktorius“ nugalėtoja, dainininkė Iglė ...
-
Vargina pleiskanos? Priežastis gali būti daug paprastesnė, nei manėte
Daugelis sutiks, kad šampūnas yra labai svarbi kasdienės higienos priemonė, o ir rinktis jį reikia atidžiai, nes draugei tinkantis produktas nebūtinai tiks ir jums. Kaip tvirtina grožio specialistai, kiekvieno plaukas yra individualus, todėl net...
-
Makiažo tendencijos – nuo švytinčios vėjavaikės iki lemtingos Kleopatros
Grožio kūrėją Aną Kaminskienę dabar labiausiai puošia motinystės laimė. "Jau užmigo", – duoda žinią septynių savaičių Beno mama, kad galime pasikalbėti. ...
-
Kas yra micelinis vanduo ir kaip jį naudoti?1
Dauguma moterų nuolat ieško idealios kosmetikos priemonės demakiažui. Tokios, kuri nedirgina odos, jos nesutraukia ir yra švelni. ...
-
Į vasarą – madingais batais1
Nusipirkti madingus batus didelės išminties nereikia, nes vienu metu madinga būna kelių skirtingų tipų avalynė. "Svarbiausia ne aklai vaikytis mados, bet išsirinkti tuos batus, kurie labiausiai atitinka tavo stilių ir gyvenimo būdą&...
-
L. Larionova ir E. Rainys pristatė naujas kolekcijas1
Šeštadienio vakarą sostinės menų fabrike "Loftas" dizainerių duetas Lilija Larionova ir Egidijus Rainys pristatė 2018-2019 metų rudens ir žiemos kolekcijas. ...
-
Per laimingas moteris – gražesnio pasaulio link
Kaunietė Ieva Ąžuolaitytė-Staneikienė tikina neplanavusi gyvenimo susieti su papuošalų kūrimu. Tačiau šiandien jos darbas, saviraiška ir netgi filosofija – išskirtinio prekės ženklo "Cacka Pacacka" aksesuar...
-
„KOKO“ erdvėje – nauja Latvijos dizainerės K. Gutmane kolekcija
Kauno senamiestyje įsikūrusi ir konceptualius europinius mados prekių ženklus atstovaujanti mados erdvė „KOKO“ lojaliausias klientes pakvietė susipažinti su nauja, šiltajam sezonui skirta dizainerės iš Latvijos Keta Gutmane ko...
-
P. Valentaitė: pavasarį laukia pasikeitimai ne tik stiliuje, bet ir karjeroje2
Žinomai jaunosios kartos atlikėjai ir dvejus metus iš eilės „Eurovizijos“ konkurso finalininkei Paulai Valentaitei – ypatingas laikotarpis. Artėjanti pilnametystė, popsceną sudrebinsiančios naujos dainos ruošimas rodo api...
-
Pristatyta išskirtinė K. Kruopienytės ir „Audimo“ atostogų kolekcija moterims
Antradienio vakarą į Dailininkų sąjungos galeriją Vilniuje pasveikinti dizainerės Kristinos Kruopienytės su naujos kolekcijos pristatymu rinkosi mados atstovai ir garsūs žmonės. Vasaros nuotaikos renginyje atgijo urbanistinio miesto fone. Naujausia d...