„Jaunimo linija“: jaunimas apie patyčių problemą kalba dažniau

  • Teksto dydis:

Lietuvos jaunimas dažniau nei anksčiau kalba apie patyčių problemą ir kreipiasi pagalbos. Pernai „Jaunimo linija“ sulaukė 21 proc. daugiau skambučių ir laiškų dėl patyčių problemos negu 2013 m. Per dieną dėl patyčių į šią emocinės paramos tarnybą kreipiamasi vidutiniškai 4 kartus.

„Dažniausiai jauni žmonės kreipiasi į mus dėl patyčių mokykloje. Visgi tai nėra vien mokyklinio amžiaus jaunimo problema – patyčios vyksta ir darbe. Tokių skambučių ir laiškų sulaukiame beveik kiekvieną dieną“, – sakė „Jaunimo linijos“ vadovas Paulius Skruibis.

„Jaunimo linijos“ atstovų teigimu, patyčioms būdinga jėgos persvara. Darbinėje situacijoje tai reiškia, kad tyčiotis gali aukštesnes pareigas užimantys žmonės arba grupė darbuotojų, kurie nukreipia agresiją į vieną žmogų. Patyčioms taip pat būdinga, kad tai ne vienkartinis, o pasikartojantis elgesys. Besityčiojantys paprastai supranta, kad tokiu savo elgesiu skaudina kitą, tačiau turi tam kokį nors pateisinimą: „jis pats keistai elgiasi“.

„Jeigu patiriate patyčias darbe ar bet kurioje kitoje situacijoje ir nežinote, ką daryti, galite paskambinti į „Jaunimo liniją“. Mūsų savanoriai yra pasiruošę išklausyti ir kartu ieškoti išeičių“, – teigė organizacijos vadovas Paulius Skruibis.

Pernai „Jaunimo linija“ atsiliepė į 20470 skambučių, kuriuose žmonės dalinosi sunkumais, arba beveik 20 proc. daugiau nei 2013 m. Dar 1243 atvejais pagalba suteikta internetu.

Didesnį pokalbių skaičių lėmė tai, kad „Jaunimo linijai“ pavyko pritraukti ir apmokyti daugiau savanorių. Prieš trejetą metų „Jaunimo linija“ galėjo atsiliepti tik į 1 skambutį iš 20-ties, o šiandien atsiliepiama į 1 iš 6.

„Džiaugiuosi, kad dabar mums prisiskambinti yra tris kartus lengviau nei prieš kelis metus. Tačiau esame pasiryžę pasiekti dar didesnį telefoninės pagalbos prieinamumą. Siekiant šio tikslo mums labai svarbi žmonių ir verslo įmonių parama. Gavę daugiau paramos, galime paruošti daugiau savanorių ir padėti didesniam žmonių skaičiui“, – teigia P. Skruibis.

Šiemet vienos naujų savanorių grupės mokymus antrus metus iš eilės finansavo telekomunikacijų bendrovė „Tele2“. Vieną savanorį paruošti vidutiniškai užtrunka apie pusę metų, o kainuoja 545 eurus.

„Geros širdies savanoriai dirba diena iš dienos, ir naktimis, ir savaitgaliais, kad galėtų padėti kitiems. Labai svarbu šiems savanoriams suteikti tinkamus mokymus ir geras sąlygas, kad jų darbas vyktų kuo sklandžiau. „Jaunimo linija“ geriausiai įkūnija bendravimo svarbą – čia kiekvienas skambutis yra svarbus“, – sako Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.

„Jaunimo linija“ – viena didžiausių Lietuvoje veikiančių nemokamos emocinės paramos telefonu (8 800 28888) ir elektroniniais laiškais (www.jaunimolinija.lt/laiskai) tarnyba. Nuo 1991 metų veikiančioje tarnyboje emocinę paramą teikia daugiau nei 200 savanorių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

patycios

patycios portretas
Armijoje patyčios jaunimui bus dar didesnes ir baisesnes tai faktas.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių