Ar riebus pienas – blogas pasirinkimas?

  • Teksto dydis:

Lietuvos gyventojų mityboje pieno produktai sudaro didelę raciono dalį.

Sveikatingumo ekspertai teigia, kad pieno riebalai yra priskiriami labiausiai vertingiems pagal maistinę ir biologinę vertę.

„Pieno riebalai, kaip ir kiti maistiniai riebalai, pirmiausia yra turtingas energijos šaltinis, jie yra visaverčiai. Juose yra visos žinomos riebalų rūgštys, kurių yra net virš 147, tarp jų yra ir nepakeičiamų, kurių nesintezuoja organizmas“, – atskleidžia Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto Sveikatos mokslų instituto Visuomenės sveikatos katedros vedėjas profesorius dr. Rimantas Stukas.

Kaip rodo prekybos tinklo „Maximos“ pardavimų duomenys, pienas atsiduria paklausiausių kasdienių prekių krepšelyje: pirkėjai per mėnesį nuperka vidutiniškai 2,6 mln. litrų pieno. Asortimentą sudaro ne tik iš karvės pieno pagaminti gaminiai, bet ir kitos gyvūninės kilmės bei augaliniai pieno produktai: sojų, migdolų, anakardžių, avižų pienas bei iš jų pagaminti gaminiai.

Kokio riebumo pienas palankesnis sveikatai?

Pasak R. Stuko, itin dažnai vartojant pieną ir jo produktus, geriau rinktis liesą pieną. „Pieno riebalai yra svarbus energijos šaltinis. Riebūs pieno produktai, deja, gali prisidėti prie širdies ligų, cukrinio diabeto ir nutukimo vystymosi. Bet liesų – ypač raugintų – pieno produktų nauda, kaip kalcio, baltymų ir probiotikų šaltinio, taip pat neabejotina“, – teigia profesorius.

Troškinant daržoves, mėsos patiekalus geriau naudoti liesą grietinėlę, nes dažniausiai daržovės troškinamos grietinėlės ir sviesto padaže, tad patiekalas gali tapti per riebus.

Tad galima vartoti tiek riebius, tiek liesus pieno produktus, svarbiausia, kad tai būtų daroma su saiku.

Pieno ir jo produktų riebumas patiekalų gamyboje

Tai, kokio riebumo pieną ir jo produktus reikėtų rinktis patiekalų gamybai sufleruoja ir pats patiekalas. „Kepiniams visuomet geriau naudoti riebius pieno produktus, mat ingredientai, turintys daugiau riebumo padės išlaikyti tvirtą kepinio konsistenciją. Gaminant įvairius kokteilius, kuriose yra pieno, jį reikėtų rinktis pagal tai, kokio rezultato siekiate – jeigu norisi sočiau, reikėtų naudoti riebų pieną, o jeigu siekiate per dieną suvartoti kuo mažiau riebalų – liesą“, – sako „Maximos“ maisto gamybos ekspertas Aidas Poleninas.

Pasak A. Polenino, patiekalams reikalingos grietinėlės rūšių parduotuvių lentynose – apstu. Jos rūšių spektras itin platus – vos nuo 10 proc. iki 36 proc. riebumo. Maisto gamybos vystymo skyriaus vadovas sako, kad nesaldiems gaminiams su grietinėle geriau naudoti liesą grietinėlę, vos 10-13 proc. riebumo ar net liesesnę. „Troškinant daržoves, mėsos patiekalus geriau naudoti liesą grietinėlę, nes dažniausiai daržovės troškinamos grietinėlės ir sviesto padaže, tad patiekalas gali tapti per riebus. Taip pat gali nutikti ir troškinant mėsos patiekalus grietinėlėje – troškinant iš mėsos išsiskiria riebios sultys“, – atskleidžia A. Poleninas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių