Poliklinika – ne greito maisto restoranas

Šeimos gydytojo darbo laikas nėra guminis, tačiau dažnai dėl netikėtai užgriuvusių pacientų jiems tenka dirbti viršvalandžius. Viena privati uostamiesčio gydymo įstaiga šiai situacijai nusprendė padėti tašką.

Trūko kantrybė

UAB „Mano šeimos gydytojas“, turinti penkis filialus visoje Klaipėdoje, prieš gerą mėnesį įvedė naują tvarką: nuo šiol gydymo įstaigoje neaptarnaujami iš anksto neregistruoti pacientai, išskyrus atvejus, kai reikalinga skubioji pagalba.

Pabrėžiama, kad siuntimo pas specialistą ar kompensuojamų vaistų išrašymas nėra skubioji pagalba.

Kaip paaiškino privačios gydymo įstaigos vadovė Rūta Radzevičienė-Jurgutė, imtis tokių priemonių privertė per dideli gydytojų darbo krūviai.

„Atvirai galiu pareikšti, kad gydytojai ir mūsų personalas yra kritinės būsenos. Nuo seno esame pasišventę rūpintis ne savimi, o pacientais. Tačiau pervargus atsiranda labai didelė klaidos tikimybė“, - sakė vyriausioji gydytoja.

40 vietoj 24

Šiuo metu rekomenduojama, kad vienam pacientui gydytojas skirtų po 15 minučių. Tad per savo šešias darbo valandas šeimos gydytojas turėtų priimti 24 pacientus. Tačiau realiai šis skaičius būna beveik dvigubai didesnis.

R.Radzevičienė-Jurgutė neprisimena tokios darbo dienos, kad būtų priimti tik 24 registruoti pacientai. Geriausiu atveju per pusdienį apsilanko 30 pacientų. Tuomet gydytojai džiaugiasi, kad diena nebuvo sunki.

Tačiau realybė tokia, kad šeimos gydytojui per pusdienį tenka konsultuoti iki 40 pacientų, o vėliau, likusias pusantros darbo valandos skirti vizitams bei iškvietimams į namus.

Gydymo įstaigos vadovė paaiškino, kad priimti daugiau pacientų nei leidžia galimybės prireikia dėl ūmių atvejų. Tą pačią dieną privalu priimti sergančius. Jų gretas papildo ir tie, kurie patys nusprendžia, kad jiems būtina gydytoja konsultacija be išankstinės registracijos arba turi taloną pas specialistą.

Per dieną tokių neplanuotų pacientų apsilankymų sulaukiama nuo 5 iki 15. Juos tenka priimti tarpuose tarp iš anksto užsiregistravusių pacientų.

Skiria kelias minutes

„Pralaukę kelis mėnesius eilės, pavyzdžiui, pas kardiologą, žmogus tik vizito išvakarėse prisimena, kad būtinas ir šeimos gydytojo siuntimas. Tada ateina pas šeimos gydytoją ir prašo išrašyti siuntimą. Arba kosėja kelias savaites ir sugalvoja, kad būtent šiandien reikia ateiti pasikonsultuoti pas gydytoją. Dėl tokių pacientų vienam žmogui vietoj 15 minučių lieka vos kelios minutės konsultacijai. Geriausiu atveju, lieka vos 7 minutės“, - šeimos gydytojų kasdienybę nusakė pašnekovė.

Pasak R.Radzevičienės-Jurgutės, sunkiausia pacientams paaiškinti, kad gydytojas viso labo tėra žmogus ir fiziškai nepajėgus aptarnauti visų norinčiųjų. Dirbti viršvalandžių savo kabinete šeimos gydytojas negali, nes darbo vietą tenka užleisti kolegai.

Dėl didelio krūvio šeimos gydytoja po priėmimo valandų susiradusi laisvą kabinetą pildo pacientų ligos istorijas, nes per priėmimą šito tiesiog nepajėgia padaryti.

Naujoji tvarka supykdė

„Auklėjame pacientus, kad jie išmoktų iš anksto planuoti apsilankymus pas gydytoją arba nutikus bėdai bent pasiskambintų į registratūrą. Atsiliepusi slaugytoja nuodugniai išklausinėja ir pagal problemos pobūdį parenka tinkamiausią vizito laiką“, - aiškino vadovė.

Per daugiau nei mėnesį, kai įsigaliojo naujoji priėmimo tvarka, sulaukta įvairių pacientų reakcijų. Būta ir tokių, kurie supykę trenkė durimis.

R.Radzevičienė-Jurgutė pasidžiaugė, kad vis dėlto daugiau pasitaikė supratingų žmonių, kurie, matydami didžiulius šeimos gydytojų krūvius, atsižvelgė į gydymo įstaigos administracijos prašymą. Vyriausioji gydytoja nesulaukė piktų skambučių.

„Didžiausias krūvis tenka mūsų slaugytojoms. Jos turi atremti visas atakas, išspręsti konfliktus, parinkti tinkamus vizito laikus ir dar dirbti savo darbus. Slaugytojoms čia - didžiausias iššūkis“, - sakė pašnekovė.

Ar gydymo įstaigos pacientai išmoko planuoti savo laiką? Pasak R.Radzevičienės-Jurgutės, poliklinika – ne bankas, kur gali uždėti lentelę su užrašu „prašome pereiti prie kito langelio“, ar greito maisto restoranas, kur privažiavęs iškart gauni savo užsakymą. Tad tikimąsi, kad naujoji tvarka ilgainiui pasiteisins ir duos rezultatų.

„Mūsų prašymas - tai daugiau edukacinė priemonė, pacientams leidžianti empatiškai įsigilinti ir į gydytojo darbą“, - pridūrė pašnekovė.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Gydytojas

Gydytojas portretas
Kiek pacientų priimti per diena ir kokio dydžio apylinke turėti nustato kompetetingas ministeris.Gydytojas nereguliuoja talonu skaičių.

Ir niekočia keisto

Ir niekočia keisto portretas
Ordnung ist ordnung!

patekti misija neįmanoma

patekti misija neįmanoma portretas
Prieiti prie gydytojo misija neįmanoma,atsakymas savo daug pacientų ir dar dirba už kitą apylinkę.Ar taip turi būti,tegu atsako poliklinikos vadovai.Tai ar reikėtų gydytojui užkrauti pavaduoti kitą daktarą,jei pas patį virš 2 tūkstančių,kaip sakė.Kas čia nustato tokius skaičius,kad jie nebegali jau susitvarkyti su tokiu srautu.
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių