Aktorius M. Nedzinskas: visos išrūšiuotos atliekos surenkamos tinkamai

  • Teksto dydis:

Rūšiuoji pakuočių atliekas? O kam? Juk jos vis tiek pilamos į bendrą šiukšliavežį, kur susimaišo su mišriomis komunalinėmis atliekomis – tokius ir panašius pasisakymus, deja, bet vis dar tenka girdėti iš Lietuvos gyventojų, kurie tiki iš lūpų į lūpas skleidžiamu gandu apie išrūšiuotų atliekų pylimą į vieną bendrą automobilio talpą.

Šalies gyventojų apklausa, kurią šiais metais Aplinkos ministerijos užsakymu rinkos ir visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „RAIT“, parodė, kad beveik pusė šalies gyventojų, t. y.  42 proc. (2016 m. 43 proc.), rūšiuoja visas pakuočių atliekas, ir 40 proc. – dalį jų (2016 m. 38 proc.). Šis rodiklis džiugina ir rodo, kad gyventojai atsakingiau tvarko susidarančias atliekas. Tačiau nepaisant vykdomų aplinkosauginių iniciatyvų bei žiniasklaidos priemonėse ir internete gausybės informacijos apie atliekų rūšiavimą, visuomenėje vis dar gajus mitas, kad visos išrūšiuotos atliekos pilamos į vieną talpą automobilyje ir taip yra sumaišomos su mišriomis komunalinėmis atliekomis.

„Visą laiką turėjau abejonių, ar tikrai  žmonių tvarkingai ir sąžiningai surūšiuotos atliekos nėra pilamos į vieną atliekų surinkimo automobilio talpą, kurioje sumaišomos su mišriomis komunalinėmis atliekomis. Tačiau besifilmuodamas viename iš aplinkosauginės kampanijos klipų, įsitikinau, kad taip nėra. Iš tiesų, užsilipęs kopėtėlėmis ant šiukšliavežio savo akimis pamačiau, kad sekcijos, t. y. atliekų surinkimo talpos, yra kelios. Taigi visiems „žinovams“ galiu ramiai pasakyti – rūšiuokit, viskas su mūsų surūšiuotomis atliekomis yra gerai ir jos tikrai bus perdirbtos“, – teigia aktorius Martynas Nedzinskas, vienas iš viešosios įstaigos „Pakuočių tvarkymo organizacija“ įgyvendinamos kampanijos su šūkiu „Prisijunk prie rūšiuojančios ir galvojančios bendruomenės“ pagrindinių veidų.

Informacijos daugėja, tikinčių mitu skaičius didėja

2017 m. atlikta apklausa atskleidė, kad net 45 proc. žmonių mano, jog visos išrūšiuotos atliekos pilamos į vieną bendrą atliekų surinkimo automobilio talpą. Maža to, pastebima, kad šis niekuo nepagrįstas mitas tik dar labiau plinta, kad ir kiek informacijos apie tai skleidžiama. Pavyzdžiui, 2015 m. šiuo mitu tikinčių žmonių buvo 24 proc., 2016 m. – 34 proc., o šiais metais rodiklis išaugo net iki 45 proc.

Apmaudu, kad tikinčių šiuo iš piršto laužtu mitu daugėja ir kad šis nepagrįstas įsitikinimas neigiamai veikia jau rūšiuojančius gyventojus.

„Apmaudu, kad tikinčių šiuo iš piršto laužtu mitu daugėja ir kad šis nepagrįstas įsitikinimas neigiamai veikia jau rūšiuojančius gyventojus. Kliūčių ar priežasčių ieškojimo, dėl ko verta ar neverta tai daryti, visada yra, buvo ir bus. Bet ar neatrodo, kad kartais tik ir bandome ieškoti pasiteisinimų dėl savo neveikimo. Manau, kad pakuočių atliekų rūšiavimas – ne išimtis“, - situaciją komentuoja Bena Razbadauskienė, „Pakuočių tvarkymo organizacijos“ direktorė.

Automobilis vienas, sekcijos kelios

Iš tiesų, dauguma pakuočių atliekas ir kitas tinkamas perdirbimui tinkamas atliekas surenkančių automobilių turi įrengtas atskiras sekcijas skirtingoms atliekų rūšims, kur jos supilamos iš rūšiavimo konteinerių į vieną mašiną, bet joje su kitomis komunalinėmis atliekomis nesusimaišo.

Kai kurios atliekų tvarkymo įmonės tuo pačiu automobiliu vieną dieną surenka mišrias komunalines atliekas, o kitą dieną – gyventojų išrūšiuotas, pvz., plastiko ar stiklo. Mišrios buitinės atliekos keliauja į Mechaninio biologinio apdorojimo įrenginius arba sąvartyną, o rūšiuotos – į antrinio rūšiavimo stotį, kur plastikai, popierius, metalai išrūšiuojami pagal skirtingas medžiagos rūšis, o stiklas –pagal spalvas. Likusios netinkamos perdirbimui atliekos yra deginamos ir taip gaunamas kuras, kuris naudojamas energijos gamybai.

Atokiose vietovėse, kur rūšiavimo pajėgumai nedideli, labai retais atvejais gali pasitaikyti, kad ekonominio naudingumo sumetimais į vieną transporto priemonę supilamos atliekos iš kelių skirtingos paskirties rūšiavimo konteinerių. Bet net ir tokiu atveju, šios atliekos pasiekia rūšiavimo stotis. Todėl rūšiuoti pakuočių atliekas ir skatinti tai daryti kitus tikrai verta.



NAUJAUSI KOMENTARAI

ANTANAS

ANTANAS portretas
Labai sutinku su rusiavimo progrAMA,BET KAZKOKS KONTROLIUOJANCIU ORGANIZACIJU /ATLIEKU CENTRO/ATBULAS POZIURIS I TAI.ASMENISKAI SIULIAU PAKONTROLIUOTI,KAIP RUSIAVIMU PILIECIAI RUPINASI.AR PAKETUOSE YRA VISKAS ISRUSIUOTA.JUK UZ TAI GALIMA IR NUBAUSTI.ATSAKYMAS,KAD TRUKSTA PAJEGU.KAZKODEL SKANDINAVIJOS SALYSE SU TUO PUIKIAUSIAI TVARKOMASI,JEI NE TAS SIUKSLES SUDEJAI,PASIIMK IR PERRINK.O PAS MUS TIK LIBERELIZMAS,O KUR LIBERALIZMAS,TEN ANARCHIJA
VISI KOMENTARAI 1
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Įspėja neužkibti ant sukčių jauko: per savaitę apsigavo apie 300 žmonių
    Įspėja neužkibti ant sukčių jauko: per savaitę apsigavo apie 300 žmonių

    Pamažu įsibėgėjant šventinei pirkinių karštinei, internete aktyviau reiškiasi ir sukčiai. „Swedbank“ saugumo ekspertai perspėja, kad pastaruoju metu padaugėjo atvejų, kuomet socialiniuose tinkluose ir fiktyviose elektr...

  • Nustatoma daugiau prekybos nesaugiais maisto papildais atvejų
    Nustatoma daugiau prekybos nesaugiais maisto papildais atvejų

    Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) specialistai atkreipia vartotojų dėmesį, kad nustatoma vis daugiau prekybos maisto papildais atvejų, kai dėl jų sudėtyje esančių neautorizuotų Europos Sąjungoje (ES) medžiagų, uždraudžiama jai...

  • Klaipėdos uoste įspūdingai augo krova
    Klaipėdos uoste įspūdingai augo krova

    Klaipėdos uosto augimas tarp rytinės Baltijos uostų vertinant tonomis šiemet yra vienas didžiausių. Jis ne tik, kad neprarado kokių nors krovinių, bet ir pritraukė naujų. ...

    2
  • Transporto sektoriuje – didžiausias augimas per penkerius metus
    Transporto sektoriuje – didžiausias augimas per penkerius metus

    Šie metai Lietuvos transporto ir logistikos sektoriui ypač sėkmingi - lyginant šių ir praėjusių metų pirmojo pusmečio rezultatus, šalies transporto paslaugų eksportas išaugo 22,7 proc., transporto paslaugų pajamos - 17,7 pr...

  • Tyrimas: keliautojai geriausiai vertina traukinius
    Tyrimas: keliautojai geriausiai vertina traukinius

    Lietuvos gyventojai transporto sektoriuje labiausiai patenkinti „Lietuvos geležinkelių“ teikiamomis paslaugomis ir aptarnavimo kokybe, rodo šių metų spalio mėnesį tyrimų kompanijos „Spinter“ atliktas visuomenės nuomonės ...

  • Komercijos atašė iš Sankt Peterburgo persikels į Nyderlandus
    Komercijos atašė iš Sankt Peterburgo persikels į Nyderlandus

    Vyriausybė trečiadienį nusprendė nuo kitų metų vasaros pradžios komercijos atašė perkelti iš antro pagal dydį Rusijos miesto Sankt Peterburgo į Nyderlandus. ...

  • EK: Lietuvos biudžeto projektas atitinka reikalavimus
    EK: Lietuvos biudžeto projektas atitinka reikalavimus

    Lietuvos 2018 metų biudžeto projektas atitinka Stabilumo ir augimo pakte numatytus fiskalinius reikalavimus – laikomasi išlaidų ribojimo taisyklės limito, o struktūrinis balanso rodiklis yra mažesnis nei vidutinio laikotarpio tikslas, teigia...

  • Kodėl strigo tyrimai dėl dvigubos kokybės produktų?
    Kodėl strigo tyrimai dėl dvigubos kokybės produktų?

    Vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VTAT) analizuoti, ar į Lietuvą ir kitas Europos Sąjungos (ES) šalis tiekiamų to paties prekės ženklo maisto produktų sudėtis ir kokybė skiriasi, kelias buvo užkirstas 2015 metais Seime, teigia buvęs tarny...

  • Elektros kainos gyventojams kitąmet gali mažėti 3,5 proc.
    Elektros kainos gyventojams kitąmet gali mažėti 3,5 proc.

    Dujų ir elektros skirstymo bendrovės "Energijos skirstymo operatorius" (ESO) visuomeninės kainos privatiems vartotojams nuo kitų metų pradžios vidutiniškai turėtų mažėti 3,5 procento. Skaičiuojama, kad vidutinis namų ūkis, suvarto...

    2
  • Pieno rinkos ateitį nulems valdžios strategija?
    Pieno rinkos ateitį nulems valdžios strategija?

    Pasaulio pieno rinkos ekspertai teigia, kad ši rinka ateinančiais metais išliks palanki gamintojams, o Lietuvoje šiuo metu brėžiamos ilgalaikės pieno sektoriaus plėtros strategijos gairių iki 2030 metų kryptys. ...

Daugiau straipsnių