- Vaidotas Beniušis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lenkijos ambasadorė Lietuvoje sako, kad šiuo metu vyksta konsultacijos, kaip po Briuselio skirtos milijoninės baudos išspręsti Lenkijos koncerno „Orlen“ valdomos „Orlen Lietuvos“ ir „Lietuvos geležinkelių“ ginčą dėl išardyto geležinkelio.
„Šiuo metu vyksta konsultacijos šiuo klausimu“, - spaudos konferencijoje Vilniuje sakė Urszula Doroszewska (Uršula Doroševska).
Taip diplomatė atsakė į BNS klausimą, ar mato perspektyvų taikiam sutarimui, ar tikėtini „Orlen Lietuvos“ ieškiniai „Lietuvos geležinkeliams“.
Lietuvai ir Lenkijai reikia susitarti
Lenkijos dienraščio „Rzeczpospolita“ apžvalgininkas sako, kad Lietuva turėtų siekti susitarimo su Lenkija dėl išardytų bėgių, nes taikus ginčo išsprendimas paskatintų koncerno „PKN Orlen“ investicijas į gamyklą Mažeikiuose ir palengvintų energetikos bei transporto projektų įgyvendinimą.
Tomaszas Furmanas (Tomašas Furmanas) BNS sakė manantis, kad bylinėtis nusprendę „Lietuvos geležinkeliai“ tik atitolintų neišvengiamas sankcijas.
„Europos Komisijos sprendimas skirti baudą „Lietuvos geležinkeliams“ buvo prognozuojama daugelio rinkos apžvalgininkų ir nėra didelė staigmena. Jis taip pat atrodo visiškai pagrįstas, nes išardžius bėgius nuo Mažeikių iki Latvijos sienos buvo akivaizdžiai pažeistos Europos Sąjungoje galiojančios konkurencijos taisyklės“, - teigė apžvalgininkas.
„Esant dabartinei padėčiai „Lietuvos geležinkeliai“ gali toliau atkakliai ginti savo poziciją, tačiau tik atitolintų laiką, kai patirs sankcijas už ankstesnius sprendimus“, - sakė „Rzeczpospolita“ ekonomikos žurnalistas.
Jo įsitikinimu, ilguoju laikotarpiu visam regionui būtų daug naudingesnis „per daug metų susikaupusių problemų taikus sprendimas dialogo būdu“, o šiemet pasiektas sutarimas dėl tarifų rodo, jog kompromisas įmanomas.
„Pirmoji kregždė buvo šių metų birželio pabaigoje „Lietuvos geležinkelių“ ir „PKN Orlen“ sudaryta sutartis dėl apmokėjimo už degalų pervežimą traukiniais. Tai rodo, kad susitarimas yra įmanomas, juolab kad šiuo metu abi šalys kur kas palankiau vertina derybų galimybę negu prieš keletą metų“, - teigė T. Furmanas.
Anot apžvalgininko, šio ginčo išsprendimas gali suteikti postūmį geležinkelio, greitkelių, dujotiekių ir elektros jungčių plėtrai bei „PKN Orlen“ investicijoms Lietuvoje.
„Išardytų bėgių problemos sprendimas – be abejo, juos atstatant – taip pat gali palengvinti ir paspartinti kitų prioritetinių projektų įgyvendinimą regione. Pakanka prisiminti geležinkelio liniją „Rail Baltica“, turinčią sujungti Estiją, Latviją, Lietuvą ir Lenkiją. Tarp kitų svarbių mūsų regionui projektai – greitkelių, dujotiekių ir elektros energijos linijų statyba“ , - BNS sakė T. Formanas.
„Išsprendus logistikos problemas pati „PKN Orlen“ gali būti daug labiau linkusi daug investuoti Lietuvoje. Tai svarbu, nes Mažeikių įmonė visuomet buvo laikoma silpniausiu šios grupės aktyvu. Šiuo metu ji uždirba gana daug dėl palankios makroekonominės aplinkos, bet jeigu padėtis pablogėtų, ši įmonė būtų pirmoji, kur būtų mažinama gamyba, darbuotojų skaičius, o ypač nepalankiomis sąlygomis galėtų netgi būti uždaryta“, - teigė jis.
Europos Komisija praeitą savaitę „Lietuvos geležinkeliams“ skyrė 27,87 mln. eurų baudą už tai, kad ji apribojo konkurenciją, 2008 metais išardžiusi bėgius iš Mažeikių į Rengę Latvijoje. Briuselis sutiko su „PKN Orlen“ argumentais, kad Lietuva tokiu būdu apribojo galimybę įmonei vežti krovinius Latvijos geležinkeliais.
Šis sprendimas atveria galimybę Lenkijos ir Latvijos įmonėms reikšti civilinius ieškinius dėl žalos atlyginimo. Be to, Lietuva įpareigota pašalinti pažeidimą atstatant bėgius arba kitaip atkuriant konkurencinę aplinką.
„Orlen Lietuvos“ atstovas Tomas Digaitis BNS šią savaitę teigė, kad įmonė kol kas neturi jokios medžiagos, kurią galėtų komentuoti.
Lietuvos pareigūnai viešai tikina, kad bėgiai 2008 metais buvo išardyti dėl saugumo, o šis sprendimas iš esmės nepakeitė krovinių srautų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui1
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu1
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.1
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio5
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis3
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...