- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Siekdami užtikrinti palankias ir konkurencingas sąlygas šalies vežėjams, Lietuvos, Latvijos ir Estijos ministrai bendrame susitikime su Europos Komisijos transporto ir judumo komisare Violeta Bulc pristatė bendrą poziciją dėl svarbiausių Mobilumo paketo teisės aktų rinkinio nuostatų.
„Su apgailestavimu tenka konstatuoti, kad dabartinis Mobilumo paketo kompromisas gerokai nutolo nuo savo pirminių tikslų. Vietoje bandymo modernizuoti sektorių ir surasti balansą tarp platesnės konkurencijos ir geresnių socialinių bei darbo sąlygų šiuo metu matome siūlymą įvesti nepagrįstus apribojimus ir išstumti mūsų vežėjus iš kitų šalių rinkų“, - susitikime sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Vienas iš didžiausią Baltijos ir kitoms Europos Sąjungos (ES) pakraščiuose esančioms šalims susirūpinimą keliančių siūlymų yra reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, skelbia Susisiekimo ministerija.
Susisiekimo ministerijos nuomone, toks reikalavimas būtų protekcionistinis, nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms ir varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą. Privalomas tuščių vilkikų grįžimas taip pat turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai - atsižvelgiant į šį aspektą ES siekiama kuo labiau mažinti tuščių transporto priemonių važinėjimą.
Be to, nuogąstaujama ir dėl to, kad naujai siūlomos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu.
„Europos Sąjungoje turime kurti bendrą transporto erdvę, todėl tarptautinės transporto rinkos skaidymą vertiname kaip siūlymą, prasilenkiantį su ES tikslais ir kaip žingsnį atgal, atsižvelgiant į tai, kas jau pasiekta integruojant rinką“, - kalbėjo susisiekimo ministras R. Masiulis.
Lietuvos iniciatyva šiuos klausimus Grace (Austrija) vykusiame susitikime aptarė Lenkijos, Latvijos, Estijos, Bulgarijos, Vengrijos, Maltos ir Airijos ministrai bei ministerijų atstovai. Lietuva savo Mobilumo paketo vertinimą yra pateikusi ir kitomis ES valstybėms, Europos Parlamento nariams bei tarptautinėms verslo asociacijoms.
Lietuvos nuogąstavimus palaiko Tarptautinė vežėjų keliais sąjunga (IRU), kuri po susitikimo su Lietuvos atstovais atviru laišku išplatino savo neigiamą poziciją dėl siūlymo reguliariai grąžinti transporto priemones į registracijos šalį.
Lietuva ragina vietoj šių perteklinių reikalavimų siekti išspręsti aktualius vairuotojų poilsio klausimus. Pažymėtina, kad šiuo metu Europoje trūksta specialių vairuotojų poilsiui skirtų aikštelių su reikiamų paslaugų infrastruktūra, todėl būtina numatyti priemones tokios infrastruktūros tinklo plėtrai.
ES Tarybai pirmininkaujanti Austrija dėl Mobilumo paketo pasiūlymų siekia susitarti šių metų gruodžio 3 d. Transporto, telekomunikacijų ir energetikos tarybos posėdyje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...
-
L. Kasčiūnas: didesnis PVM gynybai svarstytinas, bet pirmiau – pelno mokestis7
Ieškant papildomų lėšų gynybai, svarstytinas didesnis pridėtinės vertės mokestis (PVM), tačiau pirmiausia būtų didinamas pelno mokestis, o vėliau – galbūt ir kiti, sako naujasis krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūn...
-
Seimas: galutinė pirkinių krepšelio suma bus apvalinama nuo 2025-ųjų gegužės4
Prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje bus apvalinama nuo 2025 metų gegužės – taip pamažu bus atsisakyta 1 ir 2 centų monetų. ...
-
L. Nagienė ir L. Kukuraitis siūlo dar labiau atlaisvinti pensijų kaupimą
Konstituciniam Teismui (KT) paskelbus, kad turi būti numatyta galimybė žmonėms nutraukti pensijų kaupimo sutartį dėl svarbių priežasčių, opozicinės demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ nariai Linas Kukuraitis ir Laima Nagienė siūlo ...
-
Per 26-erius metus Lietuva taps energetiškai nepriklausoma: utopija ar realybė?5
Valdžia skelbia užmojį, kaip ir kiek energijos Lietuva pasigamins po 26-erių metų. Strategijoje – savarankiškas apsirūpinimas elektra, vandenilis ir net planai sugrąžinti branduolinę energetiką. Ekspertai planą jau pavadino „...
-
Po gaisro Vilniuje: automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose3
Po trečiadienį vakare Vilniaus traukinių stoties teritorijoje kilusio gaisro aplinkos ministras Simonas Gentvilas sako, kad akivaizdu, jog automobilių ardymas ir metalo laužo tvarkymas neturi vykti miestų centruose. ...
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, maitinimo įmonių apyvarta smuko
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sausį–vasarį, palyginti su tuo pat laiku pernai, augo 0,7 proc. ir siekė 2,807 mlrd. eurų, o vasarį, palyginti su pernai vasariu, – 2,2 proc. iki 1,394 mlrd. eurų (be PVM). ...
-
G. Skaistė: nepasiturintys gyventojai elektrą galės gauti nemokamai arba labai pigiai9
Energetinį skurdą patiriantys gyventojai, turintys teisę į socialinę paramą, elektrą galės gauti nemokamai arba itin pigiai, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė. Anot jos, tai užtikrins šiais metais numatyta valstybės parama energetinėm...
-
I. Šimonytė: mažųjų branduolinių reaktorių statyba turėtų būti svarstoma4
Energetikos ministerijos parengtoje strategijoje numačius galimybę po 2030-ųjų Lietuvoje vystyti mažos galios branduolinius reaktorius, premjerė Ingrida Šimonytė sutinka, kad tokia alternatyva turėtų būti svarstoma. ...