- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vartojimo prekių ir paslaugų kainos Lietuvoje kyla bene sparčiausiai Europoje, rodo statistikos agentūros „Eurostat“ duomenys. Tačiau išlaikyti balansą padeda stabilios ir netgi mažėjančios technikos kainos elektroninės prekybos sektoriuje.
„Brangstančių prekių kontekste per pastaruosius 3 metus fiksuojamos žemiausios technikos kainos, tad palankiausias metas įsigyti tai, apie ką anksčiau tik pasvarstydavote, yra dabar“,- sako Gytis Breikštas, internetinės parduotuvės „Bigbox.lt“ vadovas.
Brangsta beveik viskas, išskyrus techniką
Lietuvos statistikos departamento duomenimis įvedus eurą prekės ir paslaugos pabrango 5,6 proc., o ekonomistai neslepia, kad netrukus pasieksime ir europinių kainų vidurkį. Lyginant 2017 ir 2018 m. balandžio mėnesių statistiką, vartojimo prekių kainos per metus padidėjo 1,5 proc., paslaugų – 4,7 proc. Labiausiai kilo degalų, kietojo kuro, aliejaus, riebalų, mėsos ir pieno produktų, kiaušinių, dalies vaisių bei daržovių, nealkoholinių gėrimų, tabako gaminių, drabužių bei avalynės ir viešbučių, viešojo maitinimo įstaigų paslaugų kainos.
O štai technikos kainos e. prekybos sektoriuje ne tik išlieka stabilios, bet fiksuojama ir jų mažėjimo tendencija. Technologijų rinkos tyrimų bendrovės „Baltic Research Center Group“ (BRC Group) atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas pastebi, kad technologijos kasmet pinga, todėl namų ruošą palengvinanti buitinė technika ir smulkūs elektronikos prietaisai tampa labiau įperkami.
„Įtakos turi ir stiprėjantis gamintojų iš Kinijos spaudimas, nes kaina - didžiausias jų variklis. Konkurencinė aplinka praranda sienas, ypač nedidelių gabaritų technikai, todėl išaugo pirkimo iš užsienio elektroninių parduotuvių kiekiai. Atsižvelgiant į tai gamintojai bei pardavėjai Lietuvoje negali kelti kainų“,- papildo E. Grybovas ir pažymi, kad didesnės technikai išleidžiamos sumos negali būti siejamos su kainų kilimu - tiesiog pirkėjai vis dažniau renkasi aukštesnės kokybės, technologiškai pažangesnes, taigi ir brangesnes žinomų gamintojų prekes.
Svarbiausia išlieka kaina
Kasmet dėl didėjančio pasitikėjimo, asortimento įvairovės, patogumo ir palankios kainos vis didesnė dalis vartotojų apsiperka internetu. Remiantis 2017 m. atliktu „Eurostat“ tyrimu Lietuvoje tokiu būdu yra pirkę 38 proc. interneto vartotojų. Lyginant su 2016 m. šis procentas išaugo 5 proc. Pastebima ir tai, kad elektroninėse parduotuvėse dažniau apsiperka vyrai (69 proc.), tačiau moterys atsilieka nežymiai (66 proc.). Didžiąją pirkėjų dalį sudaro 25-34 m. amžiaus asmenys, bet pastebimas suaktyvėjimas ir tarp vyresnių žmonių.
Anot E. Grybovo, nors pastaruoju metu technikos prekėms vartotojai noriai išleidžia daugiau, kaina išlieka svarbiausiu veiksniu renkantis. „Jeigu žmogus planuoja įsigyti stambesnį pirkinį, pradžioje jis susirinks visą informaciją, aplankys fizines parduotuves, palygins skirtingų elektroninių parduotuvių pasiūlymus ir tik tuomet priims sprendimą, kur pirkti“,- pasakoja E. Grybovas.
Priimti racionalius sprendimus ir įsigyti prekę už palankiausią kainą vartotojams padeda internetinės kainų palyginimo sistemos. Remiantis vieno populiariausių Lietuvoje kainų palyginimo tinklalapio „Kainos.lt“ duomenimis, šiuo metu daugiausia (virš 3 000) buitinės technikos ir elektronikos prekių už mažiausią kainą gali pasiūlyti internetinė parduotuvė „Bigbox.lt“.
Gytis Breikštas, „Bigbox.lt“ vadovas pritaria, kad e. prekyboje išskirtinė reikšmė vis dar teikiama kainai, tačiau pastebi ir kintantį vartotojo požiūrį į akcijas. „Šiuolaikinis pirkėjas nebėra toks impulsyvus – pirmiausia jis peržiūri visų elektroninių parduotuvių pasiūlymus ir perka ten, kur iš tikrųjų pigiausia. Pasitikrinti realias kainas internete labai paprasta, todėl seni pardavimų skatinimo metodai, kai bet kokia kaina paverčiama nuolaida, šalia vaizduojant perbrauktą „įprastą“, nebėra efektyvūs“, – sako G. Breikštas.
Nuo praėjusių metų lapkričio 1 d. „Bigbox.lt“ atsisakė perbrauktų kainų vaizdavimo ir nusprendė konkuruoti ne nuolaidomis, o tiesiog palankiais, realiu laiku kelis kartus per dieną atnaujinamais prekių kainų pasiūlymais.
Ateities prognozės
Kad keičiasi vartotojo elgsena rodo ir pirkinių krepšelio turinys. „Vis daugiau įsigyjama ne pirmo būtinumo, o komfortui, sveikatai ar pramogoms skirtų prekių. Tai lemia du dalykai: pirmiausia, šių daiktų kainų išraiška eurais nebeatrodo tokia didelė, kaip anksčiau, o lyginant su ženkliai pabrangusiomis paslaugomis, investicijos ir gaunamos vertės santykis tampa žymiai priimtinesnis. Viską pasvėręs, vietoje vienos nakvynės prie jūros už 100 Eur pirkėjas nusiperka kapsulinį kavos aparatą ar aukštos kokybės ausines“,- įžvalgomis dalijasi G. Breikštas pridurdamas, kad būtent dabar yra palankiausias metas įsigyti tai, apie ką anksčiau tik pasvarstydavai.
Smulkios technikos pardavimų augimą prognozuoja ir E. Grybovas: „Išmaniųjų telefonų, laikrodžių, belaidžių ausinių, garso kolonėlių ir kitų panašių prietaisų pardavimai ir toliau tik didės, nors stambi technika taip pat turėtų demonstruoti augimą. Kritimas numatomas televizorių bei IT produktų (nešiojamų, planšetinių kompiuterių) grupėse. Tiesa, gera žinia ta, kad parduodamas prekių kiekis kris labiau, nei pajamos“.
Kalbėdamas apie ateitį E. Grybovas taip pat atkreipia dėmesį, kad elektroninė prekyba užima labai svarbią vietą Lietuvos rinkoje, tačiau tokių neregėtų pakilimų, kuriuos ji išgyveno prieš 10 metų, greičiausiai nematysime bent penkmetį. „Daugelyje prekių grupių pastebimas įsisotinimas, todėl artimiausiu metu ji išliks pakankamai stabili. Maksimalus augimas skaičiuojant pinigais galėtų būti iki 5 %“,- prognozuoja E. Grybovas.
„BRC Group“ bei „GfK“ 2017 m. duomenims pernai metus elektroninės parduotuvės baigė turėdamos kone 24 % bendros Lietuvos rinkos dalies. Lyginant pirmuosius 2017 ir 2018 metų ketvirčius ji išliko beveik tokia pat: kiekiu susitraukė 1 %, pinigais - 1,5 % pakilo, tačiau tikimasi, kad šiemet pardavimai internetu perkops 25 % ribą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Merų sukilimas: kaltina pinigų ieškant svetimose kišenėse17
Merai sukilo prieš Laisvės partijos siūlymą lėšų gynybai imti iš savivaldybių. Aiškina, kad ir taip pinigų vos užtenka, tad apie jokį pajamų mokesčio perskirstymą negali būti nė kalbos. Be to, kaltina partijos lyderę ...
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą3
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą11
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau4
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus35
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų5
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...