- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė svarsto kelis būdus, kaip atpiginti suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo išlaikymą, teigia premjeras. Tačiau Algirdas Butkevičius kol kas neatskleidžia, ar svarstoma SGD laivo-saugyklos išpirkimo galimybė.
„Tai yra konfidenciali informacija“, - paklaustas, ar svarstoma išpirkti laivą „Independence“, po komisijos posėdžio penktadienį žurnalistams sakė jos vadovas A.Butkevičius.
Anot jo, SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ per mėnesį turės išnagrinėti tris variantus ir parinkti tinkamiausią išlaikymo kaštams, kurie siekia apie 61 mln. eurų per metus, sumažinti.
„Po mėnesio bus galima konkrečiau kalbėti apie vieną modelį, kuriam komisija arba pritars, arba nepritars. (...) Yra trys variantai pateikti ir šiandien apie juos dar tikrai sudėtinga kalbėti, nes jie („Klaipėdos nafta“) tik šiandien gavo leidimą tęsti derybas, pokalbius su įvairiausiomis institucijomis ir taip toliau“, - sakė ministras pirmininkas.
Pasak jo, būsimų sprendimų tikslas yra, kad terminalo išlaikymas nedidintų dujų kainos: „Tikslas yra vienas, kad SGD terminalas nepadidintų kaštų ir dujų kainos Lietuvoje nuo ateinančių metų rudens (kai turėtų baigtis permokos už „Gazprom“ dujas grąžinimas vartotojams - BNS)“.
Energetikos ministras Rokas Masiulis užsiminė, kad siekiant sumažinti terminalo išlaikymo kaštus, reikės kalbėti su laivo savininke Norvegijos bendrove „Hoegh LNG“ bei kitomis įmonėmis.
„Bet koks mažinimas įtrauks trečias šalis. Reikia įvertinti, ar su trečiom šalim pavyks susitarti. (...) „Hoegh LNG“, tos aptarnaujančios kompanijos“, - po posėdžio žurnalistams sakė R.Masiulis.
Anot jo, bankai palankiau žiūri į SGD terminalo projektą ir „Klaipėdos naftą“, todėl atsiranda veiksmų laisvė.
„Terminalui veikiant stabiliai, atsiranda eilė galimybių. Bankai žymiai palankiau vertina šį projektą ir lengviau skolina pinigus „Klaipėdos naftai“, kai atsiranda galimybė gauti daugiau lėšų, atsiranda didesnė veiksmų laisvė ir tą veiksmų laisvę ją galima realizuoti“, - teigė R.Masiulis.
Ministras taip pat neatsakė, kiek tikimasi sumažinti terminalo išlaikymo kaštus: „Šiandien buvo pristatyti tik bendri variantai, tikrai per anksti“.
Praėjusią savaitę jis BNS sakė, kad svarstoma išpirkti SGD laivą anksčiau arba pratęsti jo nuomą. Tuomet jis teigė, kad „Klaipėdos nafta“ turi galimybes skolintis iš Europos investicijų banko ar kitų bankų ir panaudoti šias lėšas laivo išpirkimui. Ministras taip pat teigė, kad kaštus galima mažinti, pritaikius lankstesnį išdujinimą.
R.Masiulis penktadienį pranešė, kad „Klaipėdos nafta“ ketina instaliuoti naujus dujų siurblius, kurie leistų lanksčiau išdujinti SGD.
„Klaipėdos nafta“ šiandien pristatė, kad jie ruošiasi instaliuoti papildomus siurblius, kad jie padidintų terminalo lankstumą, terminalas galėtų dirbti tai didesniu, tai mažesniu režimu, ir terminalas turbūt bus pats lanksčiausias plaukiojantis terminalas pasaulyje, nes pirmieji tokį siurblį pasistatysime“, - tikino R.Masiulis.
Pagal 2012 metų kovą pasirašytą sutartį su „Hoegh LNG“ už laivo nuomą per dieną mokama 189 tūkst. JAV dolerių (apie 168,55 tūkst. eurų), per metus - 68,9 mln. dolerių (61,446 mln. eurų), o per 10 metų - 689 mln. dolerių (apie 614,465 mln. eurų).
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...