- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europinės vėžės projektas „Rail Baltica“ jau yra užsitikrinęs Europos Sąjungos finansavimą, tačiau Baltijos šalys turi ruoštis, kad lėšos būtų užtikrintos ir po 2020 metų, teigia Vilniuje viešinčios Europos Parlamento delegacijos vadovas.
„Matome, kad daug pasiruošimo darbų turi būti atlikta pačiose Baltijos šalyse“, - trečiadienį spaudos konferencijoje sakė Transporto ir turizmo komiteto atstovas Wimas van de Campas (Vimas van de Kampas). Anot jo, tam turėtų padėti ir Estijos pirmininkavimas ES nuo liepos 1 dienos pirmininkaus
Anot jo, Baltijos šalys derybose dėl finansavimo turi būti tvirtos.
„Aš prašau ministro būti kietu derybose Taryboje“, - paklaustas, ką turi omenyje dėl pasirengimo ateities finansavimui, sakė W. van de Campas.
Europarlamentaras Michaelis Crameris (Maiklas Krameris) tikino, kad delegacija yra įtikinta, jog „Rail Baltica“ projektas yra svarbus ir palaiko jį 100 proc.
Baltijos šalių premjerai sausio pabaigoje Taline pasirašė susitarimą dėl „Rail Baltica“ plėtros. Juo pabrėžta, jog projektas būtų įgyvendintas iki 2025 metų ir naująja vėže būtų galima naudotis 2026-aisiais.
Šiuo metu viena didžiausių „Rail Baltica“ problemų yra neigiamas požiūris į šį projektą Estijoje. Šalies visuomeninės organizacijos piktinasi, kad nėra atskleidžiama visa informacija. Projektui priešinamasi ir dėl to, kad jis, anot gamtosaugos aktyvistų, gali pakenkti gyvūnų migracijai, mat geležinkelis taps kliūtimi jiems judėti.
Įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą, nuo Talino iki Lietuvos sienos su Lenkija bus nutiestas greitasis geležinkelis. Keleiviniai traukiniai šia linija galės važiuoti iki 240 kilometrų per valandą greičiu, o krovininiai – iki 120 km.
Kinijos kroviniai Baltijos šalims – ir galimybė, ir rizika
Per Baltijos šalis gabenami Kinijos kroviniai gali tapti galimybe europinei vėžei „Rail Baltica“, tačiau gali būti ir rizika rinkai, nes Kinija ne visada konkuruoja sąžiningai, sako Europos Parlamento nariai.
„Tai yra galimybė „Rail Baltica“. (...) Mūsų santykiai su Kinija iš tiesų keičiasi, nes mes matome šias investicijas kaip galimybę, bet mes vis dar diskutuojame su Kinija dėl jų rinkos ekonomikos, nes praeityje turėjome problemų su saulės jėgainėmis ir plieno kainų dempingu“, - trečiadienį spaudos konferencijoje Vilniuje teigė EP Transporto ir turizmo komiteto delegacijos vadovas Wimas van de Campas (Vimas van de Kampas).
Delegacijos narė, europarlamentarė Isabella (Izabela) De Monte teigė į kiniškus krovinius žvelgianti kaip į riziką, todėl į juos reikia žvelgti atsargiai. Kitas delegacijos narys M. Crameris (Maiklas Krameris) tikino, kad jeigu Kinija gabens krovinius „Rail Baltica“, ji turi sąžiningai konkuruoti.
„Jei yra konkurencija, ji turi būti sąžininga. Matėme su saulės jėgainėmis, su plienu, kad tai nesąžininga konkurencija“, - sakė M. Crameris.
Susisiekimo ministras Rokas Masiulis šią savaitę BNS teigė, kad Lietuva aktyviai domisi galimybe pritraukti kuo daugiau į Europą gabenamų krovinių iš Kinijos, tuo metu antros didžiausios pasaulyje ekonomikos finansinės investicijos, kurios galėtų būti naudojamos infrastruktūros projektams, nėra prioritetų sąraše.
Ministras praėjusią savaitę dalyvavo Pekine vykusiame tarptautiniame forume „Viena juosta, vienas kelias“. Anot jo, Lietuva Kinijai siūlo kokybišką transporto ir logistikos grandinę, išnaudojant tiek geležinkelių transportą, tiek Klaipėdos jūrų uostą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?1
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai3
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle4
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos3
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių2
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą7
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia5
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...