Išorinis uostas: Būtingė ar Klaipėda?

Šie metai bus ypatingi tuo, kad turi būti priimti galutiniai dokumentai dėl išorinio uosto statybos Lietuvos pakrantėje.

Dialogas gerėjo

Apie tai paskutinėmis 2017 m. dienomis kalbėta ir Seime Vyriausybės valandoje.

Seimo narys Gintaras Vaičekauskas uždavė klausimą, ar miestas ir uos­tas pra­dė­jo žiū­rė­ti į vie­ną pu­sę, ar ra­do bendrą kal­bą, ren­giant ben­druo­sius pla­nus? Kaip žinia, uostas ir miestas rengia atskirus bendruosius planus, kur požiūris į išorinį uostą skyrėsi.

Susisiekimo ministro Roko Masiulio nuomone, pas­ta­ruo­sius pu­sę me­tų dia­lo­gas tarp uos­to ir Klai­pė­dos mies­to stip­rė­jo ir ge­rė­jo.

„Aš po­zi­ty­viai žiū­riu, ma­nau, ką mes ir anks­čiau de­kla­ra­vo­me, kad pro­jek­tas bus nau­din­gas tiek mies­tui, tiek uos­tui, tiek vi­sai vals­ty­bei, nes ki­to ke­lio į jūrą mes ne­tu­ri­me – tik per Klai­pė­dą. Mes la­bai po­zi­ty­viai žiū­ri­me ir su op­ti­miz­mu lau­kia­me. O kad mies­tui tai at­neš ne­abe­jo­ti­ną nau­dą, yra aki­vaiz­du“, - svarstė R.Masiulis.

Uostas Būtingėje – kodėl nerealu?

Šiemet Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija turės atnaujinti ir 2011 m. parengtą studiją dėl išorinio uosto statybos vietų Lietuvos jūros pakrantėje.

Tokios studijos atnaujinimo konkursas jau paskelbtas. To reikalauja išorinio uosto dokumentų derinimo eiga.

Išorinio uosto statybos alternatyvų Baltijos jūros Lietuvos pakrantėje nėra daug. Realiausiai vieta tokiam uostui statyti yra Klaipėdoje ties Melnrage.

2011 m. kaip galima vieta buvo pristatinėjamas ir išorinis uostas ties Būtinge. Dabar jau net ir didžiausiems to uosto optimistams aišku, kad Būtingėje nerealu pastatyti išorinį uostą.

Yra kelios priežastys. Pirmą, per toli nuo kranto yra giliavandeniam uosto įplaukai reikalingas 18 m natūralus gylis. Jis už 5 kilometrų nuo kranto. Antra, šalia yra Latvijos siena už kurios prasideda šios šalies jūrinės aplinkos Papės parkas – zona „Natūra 2000“. Išorinio uosto projekto derinimas su Latvija būtų neįmanomas. Ypač pagal ES principus, kai net išardytas geležinkelis į kaimyninę šalį tampa milijoninėmis baudomis. Latviai jau pasisakė ir prieš mažesnio iki 6–8 metrų gylio Šventosios uosto plėtrą. Trečia, į Būtingę nėra kelių ir geležinkelių infrastruktūros.

Aplinkosaugininkai vertino, kad uosto statybos žala jūroje ties Būtinge aplinkai būtų gerokai didesnė nei Klaipėdoje.

Jau buvo aiški išvada

Pagal 2011 m. išorinio uosto statybos studiją darbai jau turėjo prasidėti 2016 m. ir baigtis 2020 m.

Būtingėje tokiam uostui būtų reikalingas gerokai ilgesnis laivybos kanalas, ilgesni molai

Būtingės išorinio uosto statyba pagal 2011 m. vertinimus būtų kainavusi 4,2 mlrd. litų, o Melnragės – apie 3,8 mlrd. litų.

Bet čia menkai buvo vertinta tai, kiek kainuotų papildomai nutiesti privažiavimo kelius, vandens, elektros linijas. Į Būtingę vien geležinkelių būtų tekę nutiesti apie 50 kilometrų, įrengti naujas geležinkelio stotis Būtingėje ir Darbėnuose.

Įvertinus daugelį aspektų 68 proc. vertintojų simpatijos buvo skirtos Melnragės išorinio uosto variantui, 60 proc. – Būtingės variantui. Tačiau jau 2011 m. buvo pateikta aiški išvada: „Būtingės teritorija galėtų būti atsarginė, jei nepavyktų įgyvendinti plėtros varianto Melnragėje“.

Bet metai bėgo, o nė žingsnio nepajudėta. Išorinio uosto vizija užstrigo ties klaidingu dalies politikų noru statyti jį šalia Latvijos sienos. Ne tik didžiulis išorinis uostas Būtingėje, bet ir mažylio Šventosios uosto atstatymas taip ir liko tik svajonėse.



NAUJAUSI KOMENTARAI

KKKK

KKKK portretas
Kai pastatis uostą,gal tą bomžyną prie molo sutvarkis.

pagaliau

pagaliau portretas
nurimkit žmogeliai - staipsnelis išleistas į areną tik tam kad piliečius nuramint sekančiam žingsneliui , kuris jau būtų po kokio mėnesio ar vėliau - reikalinga atlikti studija ar tikslinga statyti Būtinges uostą ,studijai skirta 2 - 3 milijonai . Pinigėlius gražiai paskistys ,dar po metų įvertins , padiskutuos , uosto egzistavimas neįmanomas , to ir užteks.Popieriai į stalčius iki sekančio dešimtmečio -svarbiausiai gauti pinigėlius ,ar ne panašiai vyksta su Klaipėdos miesto visuomeninio transporto įdiegimo ateityje svarstymų - tranvajaus ar troleibusų linijas kurti . Svarbiausia atlikti studijas ,tempti laiką , išleisti milijonus , nors iš anksto žino jog rezultatas bus nulinis

klp

klp portretas
tik Klaipėdoje. Palikim Šventosios ir Palangos pajūrius poilsio zonai.
VISI KOMENTARAI 31
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Kelių priežiūrai bus skiriama 19 milijonų eurų
    Kelių priežiūrai bus skiriama 19 milijonų eurų

    Vyriausybė trečiadienį nusprendė Kelių priežiūros ir plėtros programai skirti 18,8 mln. eurų. Šios lėšos bus panaudotos valstybinės reikšmės ir vietiniams keliams bei gatvėms rekonstruoti, taip pat darbų kokybės kontroliniam...

  • Pasiūlė paprastus būdus, kaip kasdien sutaupyti
    Pasiūlė paprastus būdus, kaip kasdien sutaupyti

    Šiais vartotojiškumo laikais vis dažniau kyla klausimų dėl finansinių sprendimų priėmimo ir jų valdymo. Bet daugiau išmokti apie asmeninių finansų valdymą geriau vėliau negu niekada. ...

    1
  • Šalies IT ūkį prižiūrės Ūkio ministerija
    Šalies IT ūkį prižiūrės Ūkio ministerija

    Vyriausybė pritarė siūlymui skirti Ūkio ministeriją formuoti politiką skaitmeninės valdžios srityje. Tai leis tobulinti valstybės informacinių išteklių valdymo ir plėtros procesus valstybės lygmeniu. ...

  • Lietuviams nuosavų sodybų nebereikia
    Lietuviams nuosavų sodybų nebereikia

    Anksčiau sodybų prisipirkę lietuviai dabar bando jų atsikratyti, tačiau paklausa jau sumažėjo. Vis labiau ryškėja naujos tendencijos – paprastos, vandentiekio neturinčios sodybos, prie kurių galima privažiuoti tik neasfaltuotu keliu, pi...

    3
  • Atslūgęs karštis prekybininkų negąsdina
    Atslūgęs karštis prekybininkų negąsdina

    Vaisvandeniai, vaisiai, nealkoholiniai gėrimai, priemonės nuo saulės, mašalų ir uodų, aktyviam poilsiui skirtos prekės ir gėlės – paklausiausios prekės, Lietuvą užplūdus karščiams. Prekybininkai tikisi, kad šie pardavima...

  • Žaliavinis pienas iš Ukrainos į Lietuvą nėra importuojamas
    Žaliavinis pienas iš Ukrainos į Lietuvą nėra importuojamas

    Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba (VMVT) informuoja, kad žaliavinis pienas ar pieno žaliava, kaip sudėtinė dalis, iš Ukrainos per Lietuvos pasienio postus nėra importuojama. ...

  • NPD pakeitimai: pritarta kompromisiniam siūlymui
    NPD pakeitimai: pritarta kompromisiniam siūlymui

    Parlamentinis Biudžeto ir finansų komitetas (BFK) palaikė Seimo valdančiųjų ir Vyriausybės kompromisinį siūlymą dėl neapmokestinamųjų pajamų dydžio (NPD), numatant lėtesnį jo taikymo ribos augimą. ...

  • Seimo komitetas pritarė „Sodros“ įmokų luboms
    Seimo komitetas pritarė „Sodros“ įmokų luboms

    Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas (SRDK) trečiadienį pritarė „Sodros“ įmokų „luboms“, nors dar praėjusią savaitę buvo priėmęs priešingą sprendimą. Tokiu būdu pritarta kompromisui – palaikytas Vyriau...

  • Elektroniniai atsiskaitymai: estai ir vėl aplenkė lietuvius
    Elektroniniai atsiskaitymai: estai ir vėl aplenkė lietuvius

    Už prekes ir paslaugas lietuviai grynaisiais atsiskaito beveik taip pat dažnai kaip ir portugalai ar italai – net 62 proc. visų atsiskaitymų Lietuvoje sudaro grynieji, LRT RADIJUI sako Lietuvos komercinių bankų asociacijos prezidentas Mantas Zalato...

  • Pervežamų krovinių kiekis išaugo 16 proc.
    Pervežamų krovinių kiekis išaugo 16 proc.

    Visų rūšių transportu pervežtų krovinių kiekis šių metų pirmą ketvirtį siekė 35,7 mln. tonų. Tai 16,3 proc. daugiau nei analogišką praėjusių metų laikotarpį, praneša Lietuvos statistikos departamentas. ...

Daugiau straipsnių