- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į Lietuvą įvežamų transporto priemonių padangų skaičius, kaip ir susidarančių padangų atliekų kiekis, kasmet auga dviženkliu skaičiumi. Kas atsitinka su netinkamomis naudojimui padangomis ir kiek jų sutvarkoma mūsų šalyje?
Naujausi Aplinkos ministerijos duomenys rodo, kad 2017 metais gamintojai ir importuotojai Lietuvos rinkai atskirai patiekė 29,3 tūkst. tonų padangų, skirtų lengviesiems, krovininiams, pramoninėms ir žemės ūkio transporto priemonėms – 16 proc. daugiau nei prieš metus. Lietuvoje sutvarkymui surinktų naudotų padangų atliekų kiekis per metus padidėjo 37,7 proc., iki 28,2 tūkst. tonų.
„Tai – oficiali statistika, į kurią neįtraukiamos į šalį su transporto priemonėmis įvažiuojamos ir nelegaliai parduodamos padangos, kurių, mūsų skaičiavimais gali būti arti 14 tūkst. tonų per metus. Taigi, susidarančių padangų atliekų kiekis yra kur kas didesnis, nei skelbiama oficialiai“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Veronika Masalienė.
Aplinkos ministerijos duomenimis, 2017 metais Lietuvoje buvo sutvarkyta (perdirbta, panaudota kurui ar energijai gauti ir eksportuota) 91,6 proc. visų oficialiai vidaus rinkai gamintojų ir importuotojų atskirai patiektų transporto priemonių padangų.
„Lietuvos teisės aktai numato, kad Lietuvoje kiekvienais metais turi būti surinkta ir perdirbta 80 proc. visų atskirai vidaus rinkai pateiktų padangų. Vertinant ministerijos pateiktus duomenis, turėtume džiaugtis užduotį viršijančiu pasiekimu. Visgi situacija nėra tokia gera, nes tikrai ne visi gamintojai ir importuotojai organizuoja bei finansuoja naudotų padangų sutvarkymą, turime ir nelegalią rinką. Tai, kad dar daug senų padangų lieka nesutvarkyta puikiai iliustruoja pakelėse, pamiškėse ar prie pastatų dūlančios bei prie buitinių atliekų konteinerių paliekamos senos padangos“, – kalba V. Masalienė.
Duomenys rodo, kad daugiausia netinkamų naudojimui padangų (20,4 tūkst. tonų, arba 72,3 proc. visų padangų atliekų) užpernai buvo išvežta tvarkymui į užsienį, kai 2016 metais šis kiekis tesudarė 7,1 tūkst. tonų. Lietuvoje perdirbtų padangų skaičius per metus sumažėjo 2,4 karto, iki 4,9 tūkst. tonų.
„Naudotos padangos turi patekti pas licencijuotus atliekų tvarkytojus, kurie tinkamai jas sutvarkytų. Nors šiuo metu Lietuvoje didelių padangų atliekų perdirbimo pajėgumų nėra, rinkoje atsiranda naujų dalyvių – netinkamas naudojimui padangas perdirba bendrovė „Ekologistika“. „Akmenės cemente“ senos padangos deginamos energijai gauti, o daugiausiai padangų atliekų iš Lietuvos išvežama į Lenkiją deginimui. Senų padangų deginimo procese naudojami specialūs filtrai, kurie neutralizuoja į aplinką išsiskiriančias kenksmingąsias medžiagas“, – nurodo atliekų surinkimo ir tvarkymo bendrovės „Atliekų tvarkymo centras“ vykdomoji direktorė Kristina Štelmokaitienė.
Senos į aplinką patekusios padangos suyra tik per 120-140 metų. Perdirbtų padangų guma naudojama sporto aikštynų ir žaidimų aikštelių dangai, automobilių statymo apsauginiams kuoleliams ir pan., tokiu būdu taupomi gamtos ir gamybos ištekliai. Gyventojai informaciją, kur galima priduoti senas padangas, gali rasti www.atliekos.lt.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...