- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kylančios kuro kainos pradėjo koreguoti ir Baltijos jūros keltų kompanijų pajamų ir pelno rodiklius.
Estų milžinės nuostoliai
Bene didžiausius nuostolius šiemet laivybos linijose patiria Estijos laivybos koncernas „Tallink Grupp“. Pirmąjį ketvirtį jo nuostoliai palyginti su 2016-aisiais buvo net 69,2 proc. didesni nei pernai. Kompanija tai aiškina tuo, kad keltų linijose sumažėjo tiek keleivių, tiek krovinių. Bet pagrindinės šios keltų kompanijos linijos išliko pelningos. Iš Latvijos sostinės Rygos į Švedijos Stokholmą pardavimų pajamos išaugo net 26,7 proc. Lėmė tai, kad atsirado antras papildomas keltas.
Pagrindinėje „Tallink Grupp“ linijoje tarp Talino ir Helsinkio pajamos iš pardavimų buvo 5 proc. didesnės nei pernai.
Nuostolingos buvo linijos iš Estijos į Švediją ir iš Suomijos į Švediją. Tačiau pavyzdžiui linijoje iš Estijos į Švediją gerokai padidėjo pardavimai keltų parduotuvėse ir restoranuose.
Bendros „Tallink Grupp“ pajamos per I ketvirtį buvo 191,5 mln. eurų - vos 0,7 proc. mažesnės nei pernai. Tačiau kodėl tokie dideli šių metų nuostoliai?
„Tallink Grupp“ atstovai tikino, kad gerokai išaugo laivų kuro, jų valdymo išlaidos.
DFDS išlaiko stabilumą
Bet kuras, pridėtinės laivų išlaidos didėjo visuose jūrų keltų laivybos kompanijose. Tik ne visos patyrė tokius apčiuopiamus nuostolius. Jau kelintus metus iš eilės palyginti neblogus veiklos rodiklius pateikia iš Klaipėdos uosto laivybos linijas turinti DFDS kompanija.
Bendros jos pajamos iš laivybos per I ketvirtį siekė apie 295,5 mln. eurų. Jos buvo 6,6 proc. didesnės nei pernai.
Šiaurės jūroje DFDS pajamos iš krovinių gabenimo buvo 9,6 proc. didesnės, Baltijos jūroje - 19,2 proc. Baltijoje tokį augimą lėmė tai, kad DFDS atidarė naują jūrų keltų liniją tarp Suomijos Hanko ir Estijos Paldiski uostų. Be šios naujos linijos DFDS pajamos Baltijos jūroje išliko beveik tokios pačios kaip ir pernai.
Bendrai visuose DFDS keltuose, įskaitant tiek Baltijos ir Šiaurės jūras, tiek Lamanšo linijas, 0,8 proc. sumažėjo keleivių.
DFDS kompanijos pelnas iš laivybos veiklos šiemet I ketvirtį siekė 24,2 mln. eurų. Tai 4 proc. daugiau nei pernai. Toks pelno augimas atitinką DFDS kompanijos prognozuojamą bendrą metinį pelno augimo rodiklį - 4 proc.
Įspūdingas kainų kilimas
Kiek mažesnė keltų kompanija „Finnlines“, kuri dirba jūrų keltų linijose iš Suomijos į Vokietiją ir iš Suomijos į Švediją per Alandų salas, šiais metais per I ketvirtį gavo 120,9 mln. eurų pajamų arba 14,9 proc. daugiau nei pernai. Pajamos iš laivybos siekė 116 mln. eurų - 15,5 proc. daugiau nei pernai. Grynos pajamos iš jūros keltų veiklos siekė 11,2 mln. eurų. Ir tai net 34,3 proc. daugiau nei pernai.
Gabenamų automobilių ir keleivių srautai pulsuoja ir didžiausioje Suomijos keltų kompanijoje „Viking Line“. Pagrindinės šios kompanijos pajamos yra iš keleivių pervežimų. Šiemet „Viking Line“ pajamos iš keleivių I ketvirtį siekė 89,8 mln. eurų ir buvo 5,4 proc. mažesnės nei pernai. Pajamos iš krovinių gabenimo laivais siekė 11,7 mln. eurų ir buvo 3,7 proc. didesnės nei pernai. Tuo pat metu net 2 proc. iki 83,2 mln. eurų padidėjo bendros laivybos išlaidos. Labiausiai - net 17,6 proc. iki 11,2 mln. eurų didėjo laivų kuro kainos.
Nors šiemet kuro kainos gerokai didesnės „Viking Line“ metinių rezultatų tikisi geresnių nei 2016-aisiais, nes mažiau reikės dokuoti ir remontuoti laivus.
Viena didžiausių Baltijos jūroje Švedų kompanija „Stena Line“ savo 2017 m. sausio - kovo mėnesio finansinius rodiklius planuoja paskelbti tik šiandien, gegužės 29-ąją. Šios kompanijos rodikliai būtų įdomūs, nes ji turinti keltų iš Latvijos Liepojos ir Ventspilio uostų yra pagrindinis Klaipėdos uosto laivybos linijų konkurentas. Nuo 2010 metų Ventspilio uoste stebimas ryškus jūrų keltais plaukiančių keleivių (2010 m. buvo 18,149 tūkst., o 2016 m - jau 114,52 tūkst.) ir lengvųjų automobilių augimas (nuo 8,99 tūkst. - 2010 m. iki 53,23 tūkst. 2016 m.).
Šiemet buvo skelbti duomenys, kad Ventspilio uoste jūrų keltais gabenamų keleivių ir lengvųjų automobilių srautai išaugo 10 proc., krovinių - apie 15 proc.
Bendrai rytinės Baltijos jūros šalių uostuose šiemet per I ketvirtį buvo gabenta 5,6 proc. daugiau ro ro krovinių. Augimas siekė 163,8 tūkst. tonų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai9
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės13
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...
-
Seimas svarstys naują paramos jaunoms šeimoms būstui įsigyti tvarką
Seimas svarstys, ar jaunoms šeimoms ir toliau leisti su valstybės parama įsigyti būstą aplink Vilniaus, Kauno, Klaipėdos didmiesčius esančiose savivaldybėse nustatant kai kuriuos barjerus. ...
-
Seimas priėmė palankias pataisas „Rheinmetall“ investicijoms1
Seimas sudarė palankias sąlygas dideliems vietos bei Vakarų gamintojams, įskaitant Lietuvoje gamyklą ketinančią statyti Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau ir paprasčiau statyti gamyklas. ...
-
G. Skaistė: į svarstomą steigti gynybos fondą būtų galima aukoti ir savanoriškai12
Vyriausybei planuojant steigti specialų fondą dėl tvaresnio gynybos finansavimo, pagrindines jo pajamas sudarytų papildoma dalis nuo mokesčių, tačiau kartu būtų galimos ir savanoriškos gyventojų ar verslo aukos, sako finansų ministrė Gintar...