- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į dalį Klaipėdos uosto pretenduojančiai savivaldybei siūlomi patrauklūs variantai, kaip pačiai valdyti savą uostą.
Ar galimas kompromisas?
Pastaruoju metu pasigirsta vis daugiau raginimų kurti Klaipėdoje dar vieną uostą.
Manoma, kad toks uostas pirmiausia galėtų būti kuriamas dabartinės „Smiltynės perkėlos“ pagrindu, jei ji būtų perduota Klaipėdos miesto savivaldybei. Naujasis uostas galėtų vadintis Klaipėdos vidaus vandenų uostą.
Tik klausimas, ar valstybė atiduotų Klaipėdos miestui jos šimtu procentų valdomą „Smiltynės perkėlą“. Šios perkėlos perdavimas savivaldybei galėtų būti tam tikru kompromisu tarp dabartinio miesto ir uosto. Ir iš dalies tai būtų logiška, nes „Smiltynės perkėla“ jungia du Klaipėdos miesto teritorijoje esančius krantus.
Tuo pačiu tai sudarytų prielaidas savivaldybei pajusti, ką reiškia turėti uostą, kaupti patirtį jį valdyti. Kas žino, gal kada nors savivaldai bus pasakyta - štai imkite ir dabartinį krovininį Klaipėdos uostą.
Latvija perims uostus
Atskiri asmenys Klaipėdoje jau seniai pageidauja, kad dabartinis uostas taptų municipaliniu. Valstybė norėjusi akcionuoti Klaipėdos uostą ir, galbūt, duoti miestui dalį akcijų, nuo šio sumanymo susilaiko.
Buvo gauta valstybės specialiųjų tarnybų išvada, kad uosto akcionavimas yra pavojingas reiškinys. Lietuvoje švytuoklės principu keičiantis politinėms jėgoms gali atsitikti ir taip, kad akcionuotas valstybės valdomas uostas greitai gali „nutekėti“ į privačias rankas.
Reikia būti realistais - valstybė greičiausiai greitai neturės noro perduoti uostą Klaipėdos savivaldai.
Ko gero, to ir nereikėtų bent kol kas daryti. Savivaldos uostai, kaip rodo Latvijos pavyzdžiai, yra mažiau efektyvūs. Ne atsitiktinai šiuo metu Latvijoje svarstoma galimybė sujungti visus tris jos jūrų uostus ir sukurti vieną valstybės valdomą juridinį vienetą.
Būtų ką valdyti
Iš šalies gali pasirodyti, kad Klaipėdos vidaus vandenų uosto kūrimas yra tik tuščias politikavimas. Tačiau ta idėja turi ir racionalaus pagrindo.
Pats tapęs operatoriumi savivaldybei priklausanti įmonė „Klaipėdos vidaus vandenų uostas“ galėtų operuoti Pilies uosto, Dangės krantinėmis, perimtų laivų kapines, galbūt netgi „Smiltynės jachtklubą“.
Savivaldybė po Klaipėdos vidaus vandenų uosto vėliava galėtų plėtoti ir Dangės upės vidaus vandens kelią. Galbūt ji turėtų daugiau intereso atidaryti ir naujus vidaus vandens laivybos maršrutus iš Klaipėdos į Kuršių marias ar netgi Nemuno žemupį.
Ateityje Klaipėdos vidaus vandenų uostui valdyti galėtų būti perduotas ir už Kiaulės Nugaros pagal seną Uosto direkcijos pažadą naujai pastatytas pramoginių laivų ir jachtų uostelis. Galbūt savivaldybė būtų labiau suinteresuota, kad jos įmonei būtų perduodami ir kiti uostai, kaip jachtų uostas prie Melnragės, kurį žadama pastatyti, kaip kompensaciją, kad ten jūroje būtų statomas išorinis uostas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gynybos, aukštųjų technologijų pramonės įmonėms – 850 mln. eurų lengvatinių paskolų
Įmonių investicijoms į aplinkai palankias technologijas, aukštos pridėtinės vertės produktus, gynybos ir saugumo pramonę Vyriausybė skiria 850 mln. eurų lengvatinių paskolų, o paraiškas bus galima teikti jau nuo pirmadienio, sako ekono...
-
Pernai daugėjo žemiau absoliutaus skurdo ribos gyvenančių žmonių5
Žemiau absoliutaus skurdo ribos pernai gyveno 6,5 proc. visų šalies gyventojų – apie 187 tūkst. žmonių, arba 2,7 proc. punkto daugiau nei 2022 metais, ketvirtadienį pranešė Valstybės duomenų agentūra. ...
-
A. Armonaitė: investuoti į gynybą – ir savivaldybių reikalas1
Prezidentui sukritikavus Laisvės partijos siūlymą dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, partijos pirmininkė Aušrinė Armonaitė sako, kad ir regionai turi pr...
-
Apklausa: daugiau nei pusė gyventojų pritaria draudimui rusams ir baltarusiams įsigyti NT4
Beveik šeši iš dešimties gyventojų pritaria draudimui Rusijos ir Baltarusijos piliečiams įsigyti nekilnojamojo turto Lietuvoje, rodo Notarų rūmų ketvirtadienį paskelbta bendrovės „Vilmorus“ apklausa. ...
-
Seimas balsuos, ar griežtinti taksi ir pavežėjų veiklą6
Seimas ketvirtadienį apsispręs, ar nuo 2025-ųjų sugriežtinti taksi ir pavežėjų veiklą – parlamentarai balsuos dėl naujus apribojimus ir įpareigojimus numatančių Kelių transporto kodekso pataisų. ...
-
Seimas balsuos dėl sankcijų pratęsimo rusams, baltarusiams, vėl siūloma riboti keliones
Parlamente ketvirtadienį numatytas galutinis balsavimas dėl nacionalinių sankcijų pratęsimo Rusijos ir Baltarusijos piliečiams. ...
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų2
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies2
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai19
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...