Klaipėdos „svajonių“ keltus stato ir Ryga

Europos šalyse vis labiau plečiasi hibridinių keltų, kurie naudoja elektrą ir įprastus variklius, statyba.

Neatsisako planų dėl hibridinių keltų

„Smiltynės perkėla“ planuoja atnaujinti laivyną įsigydama modernesnių ir ekologiškesnių hibridinių keltų.

„Tai būtų pirmieji hibridiniai keleiviniai keltai Baltijos šalyse. Jie varomi elektra maitinamais varikliais. Laivuose sumontuoti baterijų blokai būtų įkraunami krantinėje, o trūkstamą elektros energiją teiktų dyzeliniai generatoriai. Tokio tipo laivuose tilptų iki 400 keleivių, jie būtų šiek tiek mažesni nei dabartinis keltas „Nida“. Planuojame įsigyti du laivus. Taip taptume lankstesni, galėtume aptarnauti daugiau maršrutų vienu metu, o keleivių į abu keltus tilps net daugiau nei į „Nidą“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas

Siekdama atnaujinti laivyną, „Smiltynės perkėla“ vasarį paskelbė tarptautinį konkursą naujiems keleiviniams keltams pirkti. Iš rinkos sulaukus pastebėjimų dėl konkurso ir norint užtikrinti kuo didesnį konkurencingumą, nuspręsta koreguoti pirkimo dokumentus. Visais atvejais tai darant, procedūros numato, kad konkursas turi būti nutrauktas.

„Smiltynės perkėlos“ atstovas pranešė, kad kai dokumentai bus pakoreguoti, pakartotinai bus skelbiamas naujas konkursas. 

Keltus varo tik elektra

Panašūs hibridiniai keltai vis labiau populiarėja Skandinavijos šalyse. Daug tokių, o kai kur ir dyzelinių su galimybe naudoti dujas, keltų jau plaukioja Norvegijos pakrantėse.

Populiarus būdas Norvegijoje yra modifikuoti anksčiau dyzelinu varomus keltus įrengiant juose baterijas ir elektrinę dalį. 

Norvegijoje plaukioja ir grynai elektrinis kompanijos „Fjord1“ keltas. Neseniai pasirodė pranešimas, kad Norvegijoje modifikuojami ir nedideli uosteliai, kuriuose diegiama vis daugiau automatinių elektros jungčių, pritaikytų pakrauti keltų baterijoms.

Elektra varomi hibridiniai keltai naudingi ten, kur yra palyginti nedidelis atstumas.

Didelis iki 70 metrų ilgio vien elektra varomas keltas šiuo metu statomas vienam Islandijos maršrutui tarp žemyno ir Vestmano salos, kur yra 45 minučių plaukimas. Jis galės priimti iki 550 keleivių ir 75 automobilius.

Hibridai Danijoje

Palyginti nemažai hibridinių keltų jau yra ir Danijoje. Laivybos kompanija „Scandline“ linijose tarp Danijos ir Vokietijos kursuoja 6 hibridiniai keltai su naujos kartos baterijomis. 

Tarp Danijos ir Švedijos Helsingoro ir Helsingborgo uostų kursuoja su hibridiniai keltai, kurie gali dirbti vien baterijų pagalba, nors turi ir dyzelinius variklius.

Šiomis dienomis pasirodė pranešimas, kad naujo hibridinio kelto, kuris naudos baterijas ir dyzelinį variklį, korpusas yra statomas vienoje iš Rygos statyklų.

Numatyta, kad keltas plaukios tarp Danijos Baltijos jūros pusėje esančios Langeland salos Rudkoping ir Aero salos Marstal uostelių. Šios salos išsidėsčiusios priešais Vokietijos Kylio uostą.

Planuojama, kad Rygoje hibridinio kelto korpusus bus pastatytas šiemet iki gegužės 1 dienos ir tolesnei statybai pertemptas į „Hvide Sande“ laivų statyklą.

200 keleivių ir 30 automobilių galintis kelti keltas pradėtų kursuoti šiemet rugsėjo 30 dieną.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Jo

Jo portretas
Kaip mes be tarpiniu variantu:)

Anonimas

Anonimas portretas
O tai elektra keltams visvien gausim deginant kurą? :)))

Anonimas

Anonimas portretas
Geriau jau tilta pastatytų o ne serykla islaikinetu
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių