- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos šalyse vis labiau plečiasi hibridinių keltų, kurie naudoja elektrą ir įprastus variklius, statyba.
Neatsisako planų dėl hibridinių keltų
„Smiltynės perkėla“ planuoja atnaujinti laivyną įsigydama modernesnių ir ekologiškesnių hibridinių keltų.
„Tai būtų pirmieji hibridiniai keleiviniai keltai Baltijos šalyse. Jie varomi elektra maitinamais varikliais. Laivuose sumontuoti baterijų blokai būtų įkraunami krantinėje, o trūkstamą elektros energiją teiktų dyzeliniai generatoriai. Tokio tipo laivuose tilptų iki 400 keleivių, jie būtų šiek tiek mažesni nei dabartinis keltas „Nida“. Planuojame įsigyti du laivus. Taip taptume lankstesni, galėtume aptarnauti daugiau maršrutų vienu metu, o keleivių į abu keltus tilps net daugiau nei į „Nidą“, – sakė „Smiltynės perkėlos“ generalinis direktorius Darius Butvydas
Siekdama atnaujinti laivyną, „Smiltynės perkėla“ vasarį paskelbė tarptautinį konkursą naujiems keleiviniams keltams pirkti. Iš rinkos sulaukus pastebėjimų dėl konkurso ir norint užtikrinti kuo didesnį konkurencingumą, nuspręsta koreguoti pirkimo dokumentus. Visais atvejais tai darant, procedūros numato, kad konkursas turi būti nutrauktas.
„Smiltynės perkėlos“ atstovas pranešė, kad kai dokumentai bus pakoreguoti, pakartotinai bus skelbiamas naujas konkursas.
Keltus varo tik elektra
Panašūs hibridiniai keltai vis labiau populiarėja Skandinavijos šalyse. Daug tokių, o kai kur ir dyzelinių su galimybe naudoti dujas, keltų jau plaukioja Norvegijos pakrantėse.
Populiarus būdas Norvegijoje yra modifikuoti anksčiau dyzelinu varomus keltus įrengiant juose baterijas ir elektrinę dalį.
Norvegijoje plaukioja ir grynai elektrinis kompanijos „Fjord1“ keltas. Neseniai pasirodė pranešimas, kad Norvegijoje modifikuojami ir nedideli uosteliai, kuriuose diegiama vis daugiau automatinių elektros jungčių, pritaikytų pakrauti keltų baterijoms.
Elektra varomi hibridiniai keltai naudingi ten, kur yra palyginti nedidelis atstumas.
Didelis iki 70 metrų ilgio vien elektra varomas keltas šiuo metu statomas vienam Islandijos maršrutui tarp žemyno ir Vestmano salos, kur yra 45 minučių plaukimas. Jis galės priimti iki 550 keleivių ir 75 automobilius.
Hibridai Danijoje
Palyginti nemažai hibridinių keltų jau yra ir Danijoje. Laivybos kompanija „Scandline“ linijose tarp Danijos ir Vokietijos kursuoja 6 hibridiniai keltai su naujos kartos baterijomis.
Tarp Danijos ir Švedijos Helsingoro ir Helsingborgo uostų kursuoja su hibridiniai keltai, kurie gali dirbti vien baterijų pagalba, nors turi ir dyzelinius variklius.
Šiomis dienomis pasirodė pranešimas, kad naujo hibridinio kelto, kuris naudos baterijas ir dyzelinį variklį, korpusas yra statomas vienoje iš Rygos statyklų.
Numatyta, kad keltas plaukios tarp Danijos Baltijos jūros pusėje esančios Langeland salos Rudkoping ir Aero salos Marstal uostelių. Šios salos išsidėsčiusios priešais Vokietijos Kylio uostą.
Planuojama, kad Rygoje hibridinio kelto korpusus bus pastatytas šiemet iki gegužės 1 dienos ir tolesnei statybai pertemptas į „Hvide Sande“ laivų statyklą.
200 keleivių ir 30 automobilių galintis kelti keltas pradėtų kursuoti šiemet rugsėjo 30 dieną.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Verslas kritikuoja Vilniaus norą žmones vežti elektra varomu transportu3
Vilnius rengiasi skelbti konkursą keleivių vežimo paslaugoms įsigyti – ieškoma elektrinių ir vandenilinių autobusų, tačiau verslas sako, kad biometanu varomas transportas būtų mažesnė finansinė našta – keleivių vežimo k...
-
Teisėsauga atliko kratas GIPL rangovėje „Alvora“, Latvijos ir Lenkijos įmonėse
Pagrindinėje Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) rangovėje „Alvora“ teisėsauga antradienį atliko kratas, praneša portalas „15min“. ...
-
Vyriausybė paleidžia 800 mln. eurų vertės paramą: skatins tapti elektrą gaminančiais vartotojais4
Energetikos ir Finansų ministerijos kartu su Nacionaline plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantija“ („Invega“) pradeda teikti beveik 800 mln. eurų vertės paramą verslui, energetinėms vartotojų bendrijoms ir energetinį s...
-
Seimas svarstys D. Kepenio siūlymą iki 5 proc. sumažinti PVM vaisiams ir daržovėms1
Seimas spręs, ar nuo šių metų rugsėjo nuo 21 proc. iki 5 proc. sumažinti pridėtinės vertės mokestį (PVM) Lietuvoje parduodamiems vaisiams, daržovėms ir uogoms. ...
-
M. Navickienė: aplinkybių nutraukti pensijos kaupimą sąrašas nebūtų baigtinis4
Vyriausybei ir socialiniams partneriams ieškant sprendimo, kokios galėtų būti svarbios priežastys nutraukti pensijų kaupimo sutartis, socialinės apsaugos ir darbo ministrė sako, kad tai galėtų būti kaupiančiojo arba jo šeimos nario, ne...
-
R. Vainienė: visuomenę dėl pirkinių sumos apvalinimo turės informuoti Lietuvos bankas4
Seimui ketvirtadienį priėmus įstatymą, pagal kurį prekių ar paslaugų krepšelio galutinė suma Lietuvoje nuo 2025 metų gegužės bus apvalinama, Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė Rūta Vainienė sako, kad didžiausias iš&sc...
-
G. Skaistė: į brangstantį skolos aptarnavimą reikia žiūrėti atsakingai1
Prezidentui Gitanui Nausėdai siūlant valstybei skolintis trumpalaikiams gynybos projektams ir taip papildomai finansuoti krašto apsaugą, finansų ministrė sako, jog į šiuo metu augančius valstybės skolos aptarnavimo kaštus reikia ...
-
G. Nausėda: laikiniems gynybos projektams valstybė galėtų skolintis4
Ieškant būdų, kaip didinti krašto apsaugos finansavimą, valstybė galėtų papildomai skolintis, sako prezidentas Gitanas Nausėda. ...
-
Dirbančių pensininkų laukia pokyčiai: viskas, ką reikia žinoti13
Šiuo metu perskaičiuojamos būtent dirbančių pensininkų pensijos ir jų padidėjimą dalis žmonių jau pajuto. Kiti didesnių išmokų sulauks iki liepos mėnesio. Apie dirbančius pensininkus ir kiek padidės jų pensijos, LNK pasakojo &bdqu...
-
Seimas ėmėsi opozicijos pataisų dėl pasitraukimo iš pensijų kaupimo
Seimas priėmė svarstyti opozicijos parengtas pataisas, kurios leistų žmonėms bet kada pasitraukti iš antros pakopos pensijų kaupimo ir atgauti jų sumokėtas įmokas. ...