- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaraisiais metais Klaipėdos uostas vystėsi gerokai intensyviau nei Latvijos uostai.
Priverstos dirbti Lietuvoje
Tai patvirtino vienos iš nuolat Klaipėdos uoste dirbančios hidrotechnikos statybos darbų kompanijos BMGS valdybos pirmininkė Svetlana Afanasjeva. Ji davė interviu Latvijos laikraščiui „Diena Bizness“, kur apgailestavo, kad kompanija priversta dirbti Latvijos uostuose, o jų pagrindinio konkurento – Klaipėdos uosto statybose.
„Vystome kaimyninės šalies uostą, padedame Lietuvos ekonomikos augimui. Galvojame apie Latviją, norime kelti jos ekonomiką, bet realiai didiname Lietuvos tranzito verslą“, - pastebėjo ji.
Latvijoje svarstoma, kodėl susidarė situacija, kai jos kompanijos, ne tik BMGS, bet ir kitos priverstos dirbti Lietuvoje.
„Ventspilio ir Rygos uostuose vystymo programos gerokai vėluoja. Paimkime, kad ir tą pačią Krivu salą Rygos uoste. Pradžioje buvo suplanuota, kad ji pradės veikti 2018 metais. Bet projektas sustojo. Mums su darbo jėga ir resursais neįmanoma laukti, kada kas prasidės. Mes norime uždirbti, todėl esame priversti ieškoti darbo kitur. Klaipėdos uoste nuolat yra darbo, vyksta statybos ir palyginti su Latvijos uostais, vyksta nuolatinis jo augimas“, - aiškino S.Afanasjeva.
Pagyros Klaipėdai
Vienos didžiausių Latvijos statybos kompanijos vadovė įžvelgia, kad Klaipėdos uostas yra gerokai patrauklesnis nei Latvijos uostai. Pirmiausia jai patinka tai, kad Klaipėdos uostas turi aiškią ir tikslią vystymosi iki 2020 metų strategiją. Taip pat dėliojamas Klaipėdos uosto vystymo 25 metų planas.
„Klaipėdos uoste yra ne šiaip sau planas ant popieriaus. Bet tas planas ir nuosekliai vykdomas. Jei yra kokie nors sutrikimai – tai ne ilgesniam kaip 2-3 mėnesių laikotarpiui. Tai ir lėmė, kad Klaipėdos uosto vystymo dinamika yra teigiama. Jis vienintelis tarp rytinės Baltijos jūros šalių, kur krovinių krova nuolat ir stipriai auga“, - pastebėjo S.Afanasjeva.
„Rygos uostas, anot jos, pagal savo galimybes galėtų krauti 30-40 proc. daugiau nei Klaipėda. Tačiau Klaipėdos uoste mąstoma apie visai naują vystymosi perspektyvą. Jis nori statyti išorinį uostą šalia Klaipėdos. Jei tai jam pavyks Klaipėda taps labai rimtu konkurentu Latvijos ir Estijos uostams“, - vertino Latvijos verslininkė.
Ginčijosi teismuose
BMGS – Latvijoje žinoma kompanija. Ji sukurta nuo 1952 metų veikusios „Belmorhidrostroj“ bazėje. BMGS skelbia, kad ji Klaipėdoje 1972 metais pastatė Vakarų laivų gamyklos bazę, 1986 metais – Tarptautinę jūrų perkėlą,1996 metais dalyvavo Klaipėdos naftos terminalo rekonstrukcijoje. Šios kompanijos filialas Lietuvoje atidarytas 2001 metais. Per tą laiką Klaipėdos uoste ji rekonstravo 5 ir 6, taip pat 143A krantines, statė suskystintųjų gamtinių dujų terminalą prie Kiaulės nugaros. 2016 metais ji Klaipėdos uoste atliko Smiltynės keleivių prieplaukos dalies rekonstrukciją, 2015 metais pertvarkė 43-45 krantines.
„Mes pakeitėme kompanijos politiką. Pradžioje darbuotojus į Klaipėdą veždavomės iš Latvijos, bet dabar susiradome vietinius statytojus ir netgi inžinierius. Per artimiausius 2-3 metus planuojame dar plėsti savo veiklą Lietuvoje“, - aiškino S.Afanasjeva.
Klaipėdos uoste BMGS buvo įsivėlusi ir į teismus dėl uosto objektų. Ji 2015-2016 metais buvo apskundusi Uosto direkcijos konkursą, kurio laimėtoja buvo pripažinta kita Latvijos kompanija „Latvijas tilti“. BMGS įrodinėjo, kad „Latvijos tilti“ už krantinių 67 ir 68 statybos darbus buvo pasiūliusi neįprastai mažą kainą. Kol vyko ginčai teismuose, kuriuos Uosto direkcija laimėjo, keitėsi statybos darbų įkainiai ir konkurso laimėtoja „Latvijos tilti“ atsisakė vykdyti sutartį. Tuomet dėl to objekto buvo deramasi su antroje vietoje buvusia BMGS, kurios kaina konkurse, kurį skundė, buvo 1,7 mln. eurų didesnė.
Klaipėdoje netgi buvo kilę nuomonių, kad galbūt Latvijos kompanijos daugiau nei metus vilkino projektą dėl didelės konkurencijos tarp Latvijos ir Lietuvos uostų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Merų sukilimas: kaltina pinigų ieškant svetimose kišenėse4
Merai sukilo prieš Laisvės partijos siūlymą lėšų gynybai imti iš savivaldybių. Aiškina, kad ir taip pinigų vos užtenka, tad apie jokį pajamų mokesčio perskirstymą negali būti nė kalbos. Be to, kaltina partijos lyderę ...
-
ŽŪM: iki gegužės 15 dienos smulkūs ūkiai dar gali pretenduoti į palankią paramą2
Smulkieji ūkininkai iki gegužės 15-osios dar gali teikti paraišką negrąžintinai paramai. ...
-
G. Skaistė: dėl didesnės Lietuvos banko įmokos į biudžetą reikia ECB pozicijos2
Finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad norint padidinti Lietuvos banko (LB) įnašą į valstybės biudžetą, reikia gauti Europos Centrinio Banko leidimą. ...
-
Muitinė tikrina I. Vėgėlės šeimos valdomos „Vilpros“ veiklą, finansinę apskaitą10
Muitinės departamentas, reaguodamas į žurnalistų kolektyvo „Biuro“ tyrimą „Kandidatas ir kondyškės“, ėmėsi tikrinti kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos valdomą įmonę „Vilpra“, prane&scaro...
-
Konkurencijos taryba: viešų elektromobilių stotelių plėtra be viešų konkursų – neskaidri
Siūlymas leisti savivaldybėms viešų elektromobilių įkrovimo stotelių rangovus atrinkti be viešojo konkurso mažintų tinklo plėtros skaidrumą, iškreiptų konkurenciją, teigia Konkurencijos taryba, įvertinusi Susisiekimo ministeri...
-
Sunaikinus Jonavoje rastą sprogmenį, atnaujintas traukinių eismas2
Jonavoje šalia geležinkelio tilto ketvirtadienio rytą aptikus sprogmenį ir sustabdžius traukinių eismą, popiet objektas sunaikintas, eismas atnaujintas. ...
-
LEA: Lietuvoje pabrangus benzinui, Lenkijoje jis kainuoja centu pigiau2
Praėjusią savaitę benzinui brangus 0,3 proc., pirmą kartą nuo praėjusių metų gruodžio mėnesio Lenkijoje jis kainuoja pigiau nei Lietuvoje. Tuo metu dyzelino kaina per savaitę mažėjo 0,6 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). ...
-
G. Nausėda pasisakė apie I. Vėgėlės šeimos verslui mestus kaltinimus33
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad šalies vadovo posto siekiantis advokatas Ignas Vėgėlė turėtų pats paaiškinti situaciją dėl mestų įtarimų jo šeimos valdomai įmonei „Vilpra“. ...
-
Konkurencijos kaina Lietuvoje: prarado 20 investuotojų, pasigenda aukštųjų technologijų darbuotojų3
Pernykštis užsienio investicijų Lietuvoje rekordas gali būti nepakartotas. Investuotojai ant kulno apsisuka visai ne dėl karo baimės. ...
-
Institucijos sutarė stiprinti ir plėsti gynybos inovacijas1
Šalies institucijos sutarė dar labiau stiprinti gynybos inovacijas – bus sudarytos sąlygos Lietuvos gynybos pramonei kurti aukštos pridėtinės vertės produktus, taip skatinant naudoti mokslo potencialą ir stiprinant verslo ir kariuomen...