- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vien 2016 metais beveik 100 tūkstančių JAV ir Didžiosios Britanijos keleivių įsigijusių bilietus oro linijų buvo išprašyti iš lėktuvo, nes jų vietos priklausė kitiems ar jų prireikė bendrovės darbuotojams.
Ši praktika, žinoma kaip lėktuvų perpildymas (angl. overbooking), nors ir itin negailestinga keliaujantiems, yra legali tiek Europoje, tiek Amerikoje. Kol oro linijos pelnosi iš neegzistuojančių bilietų pardavimų, išgalvotų vietų savininkai susiduria su šoku, stresu ir net fiziniu smurtu.
„Skrydžių bendrovės naudojasi specialiai sukurtais algoritmais, kurie padeda nuspėti į skrydį atvyksiančių keleivių skaičių ir taip parduoti kuo daugiau bilietų. Formulėmis apskaičiuojama, kiek keleivių būtų galima išlaipinti neprarandant didelės pinigų sumos. Tikimybė, kad į skrydį atvyks visi keleiviai yra mažesnė nei 1 iš 10 000. Tačiau, žinant, kad Europoje kasdien lėktuvais keliauja 900 milijonų žmonių, 90 tūkst. keliautojų asmeniniai svajonių atostogų, verslo ar šeimos planai supaprastinami iki kintamojo ir paliekami algoritmo tikimybės valiai“, – pasakoja Marius Stonkus, už keleivių teises kovojančios tarptautinės platformos „Skycop“ vadovas.
Tačiau ne visi susitaiko su šia oro linijoms vienprasmiškai naudinga tvarka. Šių metų balandžio mėnesį „United Airlines“ lėktuve, kuriuo bendrovė norėjo skraidinti savo darbuotojus, keleivių buvo paprašyta savanoriškai užleisti savo vietas. Išlaipinant palikti lėktuvo nesutikusį keleivį su brutalia jėga jam buvo sulaužyta nosis, keleivis patyrė smegenų sukrėtimą. Sunkiai sveiku protu paaiškinamas oro linijų darbuotojų elgesys su loterijos būdų atrinktais nelaimingaisiais klientais priverčia atkreipti dėmesį į perpildymo sukeliamas problemas.
„Šokiruoja ne tiek sistema, kiek jos įgyvendinimas – šiuolaikinėje aviacijoje norėtųsi tokių incidentų išvengti, o iš oro linijų gauti pilną paaiškinimą, kodėl taip vyksta ir kas priklausys išlaipintiems keleiviams. Jeigu darbuotojai net nesiteikia pasiūlyti tinkamos kompensacijos išlaipinimo metu, keleivis turi pilną teisę nesijudinti iš savo vietos ir atsisakyti palikti lėktuvą“, – pasakoja M. Stonkus, „Skycop“ vadovas. „Tačiau kartais net ir išmetusios savo teisių nežinančius keleivius, oro linijos atsisako paaiškinti situaciją, vietoj teisėtai jiems priklausančios kompensacijos bando įgrūsti šoko ištiktiems keleiviams juokingos reikšmės kuponus ar talonus, nors realybėje vien lietuviams už išlaipinimus oro linijos kasmet turėtų išmokėti daugiau nei 100 tūkst. eurų.“
Remiantis EK 261/2004 reglamentu, kiekvienam dėl perpildyto skrydžio išlaipintam keleiviui oro linijos turi pateikti du pasiūlymus: alternatyvius bilietus arba galimybę atgauti visus pinigus bei sumokėti kompensaciją – jei skrydžio tikslas buvo iki 1500 km atstumu – 250 eurų, 1500-3000 km – 400 eurų, o skrendant į miestą, esantį už 3500 km ir toliau, – iki 600 eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas leido atverti dar daugiau įmonių svarbių duomenų
Seimas pagerino duomenų prieinamumą ir platesnį jų naudojimą – tikimasi, kad tai padės kurti naujas ir plėtoti esamas elektronines viešąsias paslaugas ir produktus, paskatins spartesnę verslo plėtrą. ...
-
D. Vilčinskas: „Invegos“ finansavimu jau domisi ir dvejopos paskirties, ir gynybos pramonė
Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) finansavimu jau domisi dvejopos paskirties ir gynybos pramonės įmonės, sako bendrovės vadovas Dainius Vilčinskas. ...
-
Seimas toliau ieškos būdų griežtinti atsakomybę už saugos pažeidimus darbo vietoje1
Seimas antradienį nusprendė toliau svarstyti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) teikiamą įstatymų pataisų paketą, kuriuo siekiama geriau užtikrinti darbuotojų saugą, ypač jei dirbama statybose. Tai, pasak iniciatorių, galima padaryti...
-
Seime pateiktas siūlymas keisti pluoštinių kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą2
Ketvirtadienį Seime pateiktas Ekonomikos ir inovacijų ministerijos inicijuotas įstatymo projektas, kuriuo numatoma keisti kanapių auginimo ir perdirbimo reguliavimą. ...
-
Darbdaviai keičia požiūrį dėl vyresnių darbuotojų: kokie mitai vis dar gajūs?2
Dabartinė Lietuvos demografinė situacija tokia, kad vis daugiau darbdavių atsigręžia į pensinio amžiaus darbuotojus. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Užimtumo tarnybos direktore Inga Balnanosiene. ...
-
Prezidentūra siūlo lengvinti sąlygas verslui prekiauti Ukrainoje, dalyvauti atstatant šalį7
Skatinant Lietuvos verslą prisidėti prie Ukrainos atstatymo, Prezidentūra siūlo tokioms įmonėms palengvinti skolinimąsi, sako prezidento patarėjas Vaidas Augustinavičius. ...
-
EP galutinai patvirtino – šiemet Lietuvos ūkininkams daugiamečių pievų atkurti nereikės
Europos Parlamentui (EP) pritarus reglamentui dėl daugiamečių pievų ir ganyklų atkūrimo pokyčiams, Lietuvos ūkininkams nebeprireiks atkurti tokių pievų pagal ankstesnę tvarką, pranešė Žemės ūkio ministerija (ŽŪM). ...
-
D. Kreivys: 2030-aisiais elektra turėtų kainuoti apie 17 centų3
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais galutinė elektros kaina Lietuvos vartotojams turėtų siekti apie 17 centų už kilovatvalandę (kWh). ...
-
Ką daryti, jei ne šeimos narys jums turi pervesti daugiau nei 2 500 eurų?
Artimiausias giminaitis – mama, tėtis, brolis, sesuo, dukra ar sūnus – per metus gali pervesti kokią tik nori sumą. Tačiau pinigų iš svetimo žmogaus be rimtesnio pagrindimo ir be mokesčių Lietuvos gyventojas per metus gali gauti ne ...
-
Vyriausybės taupymo lakštų išplatinta už 4,75 mln. eurų1
Pirmadienį baigėsi devintosios Vyriausybės taupymo lakštų (VTL) emisijos platinimas – gyventojai 243 sandoriais jų įsigijo už 4,75 mln. eurų. ...