Lietuvos vartotojams daugiausiai naudos atnešė padidintas MMA ir „Lidl“

  • Teksto dydis:

Mūsų šalies vartotojų interesus ginantis Lietuvos vartotojų organizacijų aljansas atliko apklausą, kuria siekta įvertinti, kokie 2016 m. įvykiai atnešė didžiausią naudą Lietuvos vartotojams. Paaiškėjo, kad tai – didesni atlyginimai ir „Lidl Lietuva“ startas bei plėtra šalyje.

Lygiai pusė – 50 proc. – visų apklausos dalyvių nurodė, kad didžiausią naudą vartotojams pernai sukūrė iki 380 eurų padidintas minimalus mėnesio atlyginimas (MMA). 44 proc. mano, kad daugiausiai naudos vartotojai gavo dėl „Lidl Lietuva“ atėjimo į rinką ir plėtros Lietuvoje.

Šie du įvykiai, vartotojų nuomone, buvo kur kas svarbesni, palyginti su kitais: sumažėjusiu elektros tarifu buitiniams vartotojams (26 proc.), įvedamu mokesčių už paslaugas krepšeliu bankuose (10 proc.) ar skaitmeninės televizijos „Netflix“ startu šalyje (4 proc.).

Svarbiausia – pajamos

Kaip svarbiausius 2016 m. įvykius vartotojai įvardijo nuo 2016 m. liepos 1 d. iki 380 eurų padidintą minimalų mėnesio atlyginimą (MMA).

Tuomet skaičiuota, kad MMA Lietuvoje gauna apie 350 000 darbuotojų, iš jų apie 80 000 sudaro dirbantieji biudžetinėse įstaigose. Iš viso Lietuvoje 2016 m. III ketv. dirbo 1,4 mln. šalies gyventojų.

„Minimalų atlyginimą Lietuvoje gauna labai didelė dalis gyventojų. Natūralu, kad jiems MMA padidinimas atrodo reikšmingas įvykis. Kita vertus, nemaža dalis mūsų ekonomikos skendi šešėlyje, dalis dirbančiųjų tik neva uždirba minimalų atlyginimą, o didžiąją algos dalį gauna vokelyje. Vargu ar jiems MMA padidinimas iš tiesų atrodytų reikšmingas“, – komentuoja Kęstutis Kupšys, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso tarybos narys.

Pirkti pigiau

Pasak Eglės Kybartienės, Lietuvos vartotojų organizacijų aljanso prezidentės, apklausa aiškiai parodo, kokia svarbi vartotojams yra galimybė apsipirkti pigiau.

„Lietuvos vartotojai yra jautrūs kainai, tad nestebina, kad kaip vieną iš svarbiausių praėjusių metų įvykių jie vertina „Lidl“ atėjimą į Lietuvą. Išaugusi konkurencija mažmeninės prekybos maisto produktais sektoriuje akivaizdžiai buvo naudinga vartotojams. Taigi natūralu, kad, kaip rodo kiti tyrimai, „Lidl“ užimama rinkos dalis per nepilnus metus Lietuvoje jau perkopė 10 procentų“, – kalba E. Kybartienė.

26 proc. apklausos dalyvių nurodė, kad naudą vartotojams pernai kūrė ir sumažinti elektros tarifai buitiniams vartotojams. Dešimtadalis minėjo mokesčio už paslaugas krepšelio įvedimą bankuose. Šis reikalavimas visa galia pradės veikti nuo vasario, tačiau jau pernai kai kurie bankai pradėjo jį taikyti savanoriškai. Dar 4 proc. džiaugėsi transliacijas Lietuvoje pradėjusia „Netflix“.

Vartotojų apklausą 2016 m. gruodį atliko „Spinter tyrimai“. Respondentai galėjo rinktis kelis variantus, todėl atsakymų suma yra didesnė nei 100 proc. Tyrimo metu visoje Lietuvoje apklausti 1007 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių