- Kornelija Mykolaitytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinei Karalystei sausio 1 dieną palikus Europos Sąjungos (ES) bendrąją rinką, nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos prezidentas Romas Austinskas sako, kad šioje šalyje dirbantys vežėjai patiria nesklandumų.
„Tikrai yra nesklandumų, tikrai daug sugaištama laiko, bet čia yra Europos Sąjungos ir Jungtinės Karalystės klausimas. Klausimai neišspręsti ir jie tikrai vėlai pradėti spręsti. Aš skaitau spaudoje, ką rašo vežėjai iš Jungtinės Karalystės, kurie sugaišta po 3–4 kartus daugiau laiko dokumentikų forminimui negu buvo iki šiol. Tai akivaizdžiai rodo, kad procesui nebuvo pasiruošta“, – Eltai sakė R. Austinskas.
„Šiandien kyla klausimų, o kokių vis dėlto dokumentų reikia, kad jie būtų teisingi ir nekiltų problemų atvažiavus į Jungtinę Karalystę“, – pridūrė jis.
Šiandien kyla klausimų, o kokių vis dėlto dokumentų reikia, kad jie būtų teisingi ir nekiltų problemų atvažiavus į Jungtinę Karalystę.
Pasak jo, dėl dokumentų formalumų vairuotojai priversti stovėti, o vertė nesukuriama.
„Yra išlaidos, kaštai, kuriuos turime dengti: bankai, draudimai, vairuotojų apmokėjimas, komandiruotpinigiai ir panašiai. Per tą laiką vairuotojai stovi, o vertės nesukuria“, – sakė „Linavos“ prezidentas.
R. Austinskas taip pat teigė, kad pati Jungtinė Karalystė nepasirengė sklandžiam procesui.
„Pati Jungtinė Karalystė nebuvo pasiruošusi ir dabar nėra pasiruošusi tiek turėti muitinių galingumo, (...) netgi neilgam užvažiavimui. 5 minučių papildomas laiko tarpas, skirtas vienam automobiliui, užaugina kilometrus, dešimtis kilometrų automobilių (eilių – ELTA). Tai tik 5 minutės, o tikrai sugaištama daugiau“, – teigė R. Austinskas.
Vis dėlto jis teigė, kad vežėjai tikisi, jog situacija ateityje gerės.
„Tikimės, kad situacija gerės, tik ji negrįš į tą būseną, kuri buvo iki šiol, nes mes puikiai žinome, kaip kirtome Lietuvos–Lenkijos sieną, kai nebuvome ES narė ir Šengeno zonos valstybė. Tai eilės buvo milžiniškos ir formalumų buvo daug, ir kyšininkavimų, ir netvarkos. Visa tai išsprendus mes pradėjome judėti be sustojimų ir mūsų transportas tapo efektyvesnis. Dabar tą pačią problemą turime su Jungtine Karalyste“, – teigė „Linavos“ prezidentas.
Jungtinė Karalystė nuo šių metų sausio 1 dienos paliko ES bendrąją rinką. Nors susitarta dėl prekybos be muitų ir kvotų, nuo Naujųjų metų vykdoma griežtesnė muitinės patikra.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas linkęs švelninti Alkoholio kontrolės įstatymą2
Antradienį Seimas po svarstymo pritarė įstatymo pataisoms, kuriomis būtų suvienodintas renginiuose leidžiamų pardavinėti alkoholinių gėrimų stiprumas. Taip pat siūloma leisti maisto pristatymo platformoms teikti informaciją apie gėrimų gamintoj...
-
G. Skaistė: biudžeto pajamų surinkimas iš PVM kovą toliau gerėjo
Metų pradžioje smukus valstybės pajamoms iš pridėtinės vertės mokesčio (PVM) ir kai kuriems analitikams teigus, kad šiemet gali būti nepasiektas jo surinkimo planas, finansų ministrė Gintarė Skaistė sako, kad kovo mėnesį tiek PVM, t...
-
Nakvynės kainos Dainų šventės metu gali būti net dvigubai didesnės2
Nors iki Dainų šventės liko dar beveik trys mėnesiai, nakvynės vietos viešbučiuose jau pildosi. Planuojama, kad Dainų šventė šiais metais sulauks rekordinio dalyvių skaičiaus – net 37 tūkst. Tiesa, žmones gąsdina p...
-
Seimo komitetas: subsidija jaunos šeimos būstui neturi būti siejama su vaikų skaičiumi
Seimo Biudžeto ir finansų komitetas antradienį nutarė, kad valstybės subsidija jaunoms šeimos, regionuose įsigyjančioms būstą, neturi priklausyti nuo vaikų skaičiaus. ...
-
EIMIN skiria beveik 35 mln. eurų projektų įgyvendinimui
Ekonomikos ir inovacijų ministerija skiria beveik 35 mln. eurų finansavimą 35 projektams, numatomiems įgyvendinti Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, pagal priemones „Inopažanga“ ir „Inobranda“. ...
-
M. Skuodis ragina kelių projektų finansavimui pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystę
Siekiant užtikrinti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūros projektų įgyvendinimą, susisiekimo ministras Marius Skuodis ragina pasitelkti viešojo ir privataus sektorių partnerystės (VPSP) modelį. ...
-
Lietuvos pramonė sausį–kovą augo 0,1 proc.
Pramonės produkcijos vertė Lietuvoje sausį-kovą siekė 8,7 mlrd. eurų (to meto kainomis) ir, palyginti su 2023 metų tuo pat laiku, augo 0,1 proc. (palyginamosiomis kainomis). ...
-
Patarėjas: prezidentas – už progresyvumą didinant mokesčius gynybai10
Prezidento vyriausiasis patarėjas Frederikas Jansonas sako, kad šalies vadovas pasisako už progresyvumą didinant mokesčius šalyje gynybos finansavimo reikmėms. ...
-
Šilumininkas pasakė, kokia temperatūra turi būti patalpose: kitaip pažeidžiamos žmogaus teisės22
Dėl atšalusių orų Vilniui ir didelei daliai kitų šalies savivaldybių atnaujinus arba tęsiant šildymo sezoną, Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Valdas Lukoševičius sako, kad patalpų šildymas ne...
-
G. Nausėda su „Invegos“ vadovu aptars priemones gynybos pramonei, Ukrainos atstatymui
Prezidentas Gitanas Nausėda antradienį susitiks su Nacionalinės plėtros įstaigos „Investicijų ir verslo garantijos“ („Invega“) vadovu Dainiumi Vilčinsku. ...