- Lukas Blekaitis, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansų ministras Vilius Šapoka sako, kad kova su oro tarša vien tik automobilių taršos mokesčiu nebus paskutinis žingsnis. Jis taip pat išreiškė viltį, kad Seimas šiam mokestiniam siūlymui pritars.
„Tas mokestis nėra vienintelė priemonė, ji keliauja kartu su paskatų sistema. Viena vertus, bus atgrasymas nuo įsigijimo taršaus automobilio, kita vertus, bus piniginės paskatos, kad žmonės pereitų nuo taršių prie ne tokių taršių automobilių“, – „Žinių radijo“ laidoje „Pozicija“ sakė V. Šapoka.
Anot jo, automobilių taršos mokesčiu kova su tarša nesibaigs.
„Tai pasverti sprendimai, nukreipti į žmonių elgsenos pokyčius. Signalas visuomenei duotas labai aiškus, kad ateityje taršaus automobilio turėjimas tikrai kainuos brangiau ir tais mokesčiais, kurie yra pateikti, procesas tikrai nesibaigs. Dėl to jau dabar matome sujudimą automobilių rinkoje“, – „Žinių radijui“ sakė V. Šapoka.
Ministras teigė tikįs, kad Seimui pakaks išminties pritarti automobilių taršos mokesčiui, kitaip valstybei teks susimokėti šimtus milijonų eurų baudų.
„Manau, kad diskusijų bus daug šiuo klausimu, bet, manau, kad Seimui tikrai pakaks išminties. (...) Čia yra svarbūs du dalykai: dėl taršaus automobilių parko pas mus yra žymiai daugiau mirčių, ligų, labiausiai kenčia vaikai. Tą turime sau pripažinti. Jei dabar šių sprendimų nepriimsime, artimiausiais metais mokėsime šimtus milijonų eurų dėl taršos leidimų įsigijimo, o čia susimokės visi. Ne tik tie, kurie teršia. Būtų teisinga, kad tuos mokesčius mokėtų būtent tie, kas teršia, ir kad būtų jiems sudarytos sąlygos, kad pasikeistų transporto priemonę į mažiau taršią ir taip laimėtų visi“, – laidoje teigė V. Šapoka.
ELTA primena, kad spalio 3 d. Aplinkos ministerija skelbė parengusi Transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą, kuris numato mokestį už transporto priemonių (TP) keliamą taršą. Įstatymo projekte taršiomis laikomos tos TP, kurios turi dyzelinu varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 115 g/km, ir tos TP, kurios turi benzinu ir (ar) dujomis varomą variklį, kurio CO2 išmetimai viršija 130 g/km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...
-
Kai kuriems elektros vartotojams – nemaloni žinia2
Nemaloni žinia elektros vartotojams, pamirštantiems ar tyčia nedeklaruojantiems suvartotos elektros energijos. Jei vartotojai naudojasi ne išmaniuoju skaitikliu ir daugiau nei metus nedeklaruoja suvartotos elektros kiekio, nuo kitų metų jiems...
-
Penktadienį protestą rengiantis maitinimo verslas prašo grąžinti 9 proc. PVM lengvatą5
Maitinimo sektoriaus atstovai penktadienį prie Vyriausybės rengia protesto akciją reikalaudami grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas svarstys griežtinti tvarką į Lietuvą atvykstantiems dirbti užsieniečiams3
Seimas imsis svarstyti griežtinamus reikalavimus dirbti į Lietuvą atvykstantiems užsieniečiams ir juos kviečiančioms įmonėms. ...
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“5
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?2
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą10
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...