Muzikos įtaka pirkėjui: ką pirktume klausydami J. S. Bacho, o ką – J. Bieberio?

  • Teksto dydis:

Skirtingo stiliaus muziką renkamės įvairiomis gyvenimo akimirkomis, nes ji įkvepia, suteikia energijos ar nuramina. Pasak LRT RADIJOS laidos „Pin kodas“ vedėjo Mindaugo Aušros, muzika taip pat pasitelkiama siekiant skatinti vartotojus pirkti. Pašnekovo teigimu, žmones veikia trys veiksniai: muzikos tempas, garsas ir žanras.

„Muzika gali sukelti pasitenkinimą arba nepasitenkinimą. Kalbant apie tempą – greičiau ar lėčiau, Niujorko parduotuvėje atliktas eksperimentas dar 1988 m. parodė, kad jeigu groja greitesnė muzika, tai žmonės parduotuvėje greičiau apsisuka. Jei groja lėtesnė muzika, tai žmonės kur kas daugiau laiko praleidžia parduotuvėje. Įdomu, kad kai skiriasi tempas ir, pavyzdžiui, groja lėtesnė muzika, žmonės trečdaliu daugiau išleidžia parduotuvėje“, – apie eksperimento rezultatus pasakojo M. Aušra.

Kalbėdamas apie pasirenkamą muzikos garsą, radijo laidos vedėjas pabrėžė, kad kuo garsiau groja muzika, tuo žmogui mažiau norisi parduotuvėje praleisti laiko.

„1966 m. atliktas bandymas parodė, kad tai yra tiesa. Grojant tylesnei muzikai žmonės daugiau laiko praleidžia parduotuvėje, grojant garsesnei – mažiau. Tačiau tai nedaro įtakos mūsų apsipirkimui, t. y., nesvarbu, koks muzikos garsas, mes parduotuvėje išleidžiame tiek pat, nors parduotuvėje praleistas laikas skiriasi“, – paaiškino M. Aušra.

Muzikos žanrų įtaka žmogaus apsipirkimui, pasak pašnekovo, yra įdomiausia.

„Vyno parduotuvėje atliekant eksperimentą, buvo grojama arba popmuzika, arba klasikinė muzika, pavyzdžiui, J. Bieberis versus J. S. Bachas. Grojant klasikinei muzikai žmonės išleido daugiau. Įdomu tai, kad jie nusipirko ne daugiau įvairiausių prekių, o rinkosi brangesnes prekes“, – pasakojo M. Aušra.

Išsamiau apie tai, kaip muzika naudojama skatinant pirkti, – įraše.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Pilietis

Pilietis portretas
Jokia muzika ir reklama parduotuvėse nereikalinga,nes niekas nieko nesiklauso .Ji tik trukdo ir priverčia pirkėja bėgti kuo greičiau iš triukšmo.Juoką kelia,jeigu galvoja, kad muziką gali turėti įtakos pirkimui,atvirkščiai.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių