- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kelerius metus stabiliai augę naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje pakeitė kryptį – fiksuojamas reikšmingas naujų sunkiasvorių krovininių automobilių įsigijimų sumažėjimas.
Naujų vilkikų, įregistruotų pirmąkart Lietuvoje, skaičius per šių metų trečiąjį ketvirtį, palyginti su 2018 metų tuo pačiu laikotarpiu, susitraukė daugiau kaip trečdaliu.
Rinkos dalyvių teigimu, toks smarkus naujų vilkikų pardavimų nuosmukis šalyje fiksuojamas pirmąkart. Naujų vilkikų pardavimų blogėjančius rezultatus šalyje verslas sieja su išaugusiais pesimistiniais lūkesčiais ir sugriežtintomis bankų bei lizingo bendrovių finansavimo sąlygomis transporto sektoriaus įmonėms.
Pasak „MAN Truck and Bus AG“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje, bendrovės „Adampolis“ pardavimų vadovo Audriaus Lukošiaus, naujų vilkikų pardavimai Lietuvoje drastiškai pradėjo kristi nuo šių metų liepos.
„Nežinia dėl Mobilumo paketo perspektyvų ir tuo pačiu Lietuvos Vyriausybės sprendimas gerokai padidinti mokestinę bazę vežėjams per komandiruojamų darbuotojų dienpinigių apmokestinimą rinkoje pasėjo pesimizmo ir netikrumo dėl ateities. Bankai įvertino su tuo susijusias rizikas, kaip ir verslas, kuris stabdo investicijas“, – sako A.Lukošius.
Pasak jo, bendrovės įvertinimu, kitąmet Lietuvoje naujų vilkikų pardavimų rinka susitrauks 20-30 proc.
DAF sunkvežimių autorizuoto atstovo Lietuvoje, bendrovės „Centrako“ vykdomasis direktorius Arūnas Martikonis taip pat tvirtina, kad rinkoje prasidėjęs sąstingis tęsis ir kitąmet.
„Visi laukia aiškumo. Lietuvos vežėjai patiria didžiulį konkurencinį spaudimą iš aplinkinių šalių, o Vyriausybės sprendimas dėl koeficiento didinimo neabejotinai padidins verslo veiklos sąnaudas, o tai reiškia konkurencingumo praradimą aplinkinių rinkų atžvilgiu“, – sako A. Martikonis.
Jo teigimu, didžiausią įtampą jaučia vidutinio dydžio, iki 100 vilkikų autoparką valdančios, įmonės, kurioms gauti finansavimą šiandien yra itin sudėtinga.
Oficialaus „Mercedes-Benz“ atstovo Lietuvoje bendrovės „Silberauto“ krovininių automobilių pardavimo vadovas Paulius Kraučiūnas atkreipia dėmesį, kad sektorius netolimoje ateityje patirs papilomą įtampą dėl vykstančių geopolitinių procesų, susijusių su neaiškia „Brexit“ proceso baigtimi, taip pat laukiamos pasaulinės ekonomikos recesijos.
„Rinka patiria didžiulį spaudimą – Europos ekonomika siunčia aiškius lėtėjimo ženklus, Mobilumo paketo neapibrėžtumas Lietuvos ir kitų Bendrijos periferinių valstybių transporto sektoriams tą įtampą dar daugiau padidina. Iš visų netinkamiausių momentų vežėjams padidinti mokestinę naštą mūsų šalies Vyriausybė pasirinko būtent šį“, – sako P.Kraučiūnas.
Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso generalinio sekretorius ir „Hegelmann Transporte Litauen“ direktoriaus Tomo Jurgelevičiaus teigimu, pastaruosius kelerius metus pagal investicijas į materialųjį turtą transporto ir logistikos sektoriuje Lietuva Bendrijoje demonstravo lyderystę.
„Naujų vilkikų įsigijimai investicijų portfelyje sudaro reikšmingą dalį, todėl investicijų mažėjimą šioje srityje galima vertinti kaip rimtą ženklą, kad vienas didžiausių šalies ekonomikos sektorių netrukus pasuks lėtėjimo kryptimi“, – teigia T.Jurgelevičius.
Kelių transporto priemonių registro duomenimis, pirmą kartą įregistruotų naujų vilkikų pagal N3 klasę skaičius per šių metų 10 mėnesių siekė 6675 – 10,4 proc. mažiau, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu (7447).
Šių metų pirmoje pusėje naujų vilkikų skaičius, palyginti su pernykščiu pirmuoju pusmečiu išlaikė augimo tempą (+9,5 proc.), tačiau per trečiąjį šių metų ketvirtį, palyginti su 2018 metų trečiuoju ketvirčiu, jų skaičius staigiai susitraukė net 38,3 proc. (nuo 2142 iki 1322).
N3 klasei priskiriamos transporto priemonės kroviniams vežti, kurių techniškai leistina pakrautos transporto priemonės bendroji masė yra didesnė kaip 12 tonų.
Lietuvos transporto saugos administracijos duomenimis, 2018 metų gruodžio 31 dieną licencijuotų vežėjų tarptautiniais kelių maršrutais buvo per 4,8 tūkst., kurie naudojo daugiau kaip 47 tūkst. vilkikų tarptautiniams kroviniams vežti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilkikai prie Šalčininkų punkto nuo penktadienio turi laukti kitoje vietoje3
Vilkikai, važiuojantys per Šalčininkų pasienio postą ir laukiantys kelkraštyje bei keliantys riziką eismo saugumui, nuo penktadienio nukreipiami laukti į kitą, mažiau judrų kelią. ...
-
Bankų pelnas vėl viršijo rekordus ir tai dar – ne pabaiga?14
Bankų pelnas šiemet – beveik 1 mlrd. eurų. Tai yra du kartus daugiau nei 2022-aisiais. Beje, tiek pelno bankai uždirbo jau atskaičius laikinąjį solidarumo įnašą į šalies biudžetą. Bendra sumokėta suma perkopė 250 mln. eu...
-
KT vertins, ar kailinių žvėrelių verslo draudimas neprieštarauja Konstitucijai6
Konstitucinis Teismas (KT) ėmėsi svarstyti, ar parlamento įteisintas kailinių žvėrelių verslo draudimas atitinka pagrindinį šalies įstatymą. ...
-
Už šūkį „šlovė Ukrainai“ – išpuoliai prieš lietuvius užsienio kurortuose
Lietuvių turistų atostogas svetur vis dažniau apkartina netikėti susidūrimai su ten pat ilsėtis atvykstančiais rusais. Užtenka pasakyti „šlovė Ukrainai“ ir dūžta lėkštės, į poilsiautojus skraido stiklinės. Tokį i&scaro...
-
Elektromobilių vairuotojus Kaune pasitinka pokyčiai: atsiskaitymas už įkrovimą – mobiliąja programėle6
Kauno mieste 23 elektromobilių įkrovos stoteles įrengusi savivaldybės administracija, reaguodama į elektros kainų svyravimus ir piktnaudžiavimo atvejus, imasi neišvengiamo sprendimo. Nuo balandžio 22 d. (pirmadienio) pradeda veikti apmokėjimo s...
-
Lietuvos specialistai nuskenavo Bučos ir Borodyankos teritorijas Ukrainoje: buvo apgadinti dronai
Statybos sektoriaus vystymo agentūra (SSVA) baigė karo suniokotų Bučos ir Borodyankos teritorijų Ukrainoje fotografavimą dronais, kad vėliau galėtų būti sukurtas 3D miestų planavimo įrankis. ...
-
A. Mazuronis prognozuoja, kad šios kadencijos Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos4
Opozicinės Darbo partijos lyderis Andrius Mazuronis sako, kad šiemet kadenciją baigiantis Seimas nepadidins mokesčių dėl gynybos, o pastaraisiais mėnesiais vykusios diskusijos buvo skirtos imituoti sprendimų paiešką. ...
-
M. Lingė: maitinimo sektoriuje bankrotų mažėja, įdarbinama vis daugiau žmonių3
Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas konservatorius Mindaugas Lingė sako, kad įdarbinimai maitinimo sektoriuje auga, bankrotų mažėja, daugėja pradedančių veiklą įmonių, tuo metu Ugdymo ir gydymo įstaigų maisto gamintojų asociacijos va...
-
Maitinimo sektoriaus atstovų protestas prie Vyriausybės: prašo grąžinti lengvatinį PVM tarifą9
Apie 100 protestuotojų – maitinimo sektoriaus atstovų – prie Vyriausybės rūmų Vilniuje penktadienį surengtame mitinge reikalauja grąžinti iki šių metų galiojusį lengvatinį 9 proc. pridėtinės vertės mokesčio (PVM) tarifą. ...
-
Seimas spręs, ar verslui lengvinti ginklų dalių gamybą2
Seimas spręs, kokiais atvejais ginklų dalių gamybą įtraukti į nelicencijuojamų veiklų sąrašą. ...