- Klaipeda.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
-
„Populiariausia prekė 2018“: krepšeliuose dominuoja lietuviški prekių ženklai
Vartotojai, rinkdamiesi pirkinius, lieka itin lojalūs pamėgtiems lietuviškiems prekių ženklams, tiesa, krepšeliuose tarp populiariausiųjų vis dažniau atsiduria ir naujų produktų. Dešimtus metus iš eilės įvyko „Populiariausios prekės 2018“ apdovanojimai – juose populiariausiomis pripažinta 50 prekių.
Jau tradiciniu tapusiame konkurse prekės vertinamos pagal šalies vartotojų pasirinkimus – praėjusių metų pardavimus didžiuosiuose prekybos tinkluose, titulą gali pelnyti tik nepriekaištingos kokybės produktai.
Konkuruoja kasdien
„Parduotuvių lentynose prekės tarpusavyje konkuruoja kasdien, todėl pelnyti populiariausios titulą yra nelengva užduotis, dar sudėtingiau yra jį išlaikyti ne vienerius metus. Populiariausias prekes renkame jau dešimtus metus iš eilės, stebime, kad lietuviškos prekės išlieka lyderės, tačiau krepšelyje esančių prekių kokybė tampa vis svarbesniu kriterijumi“, – sako apdovanojimus organizuojančios Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdantysis direktorius Laurynas Vilimas.
Paskelbti rezultatai atskleidžia, kad praėjusiais metais vartotojai liko ištikimi rinkdamiesi aliejų, makaronus, miltus, sultis, glaistytus varškės sūrelius, tačiau į prekių krepšelius pakliuvo ir naujų prekių, kurių ankstesniais metais tarp populiariausiųjų nebuvo.
Renkant populiariausias prekes, vertinamas parduotų prekių kiekis per metus, o į apdovanojimą pretenduoja tik nepriekaištingos kokybės prekės.
„Nielsen“ audituojamose kategorijose Lietuvoje bendrai priskaičiuojama daugiau kaip 60 tūkstančių skirtingų prekių. Tai vartotojams reiškia milžinišką pasirinkimą, o gamintojams – intensyvią kasdienę konkurenciją dėl vietos pirkėjo krepšelyje. Parduotuvių lentynose nuolat atsiranda apie 18 tūkstančių naujovių, metančių iššūkį rinkos senbuviams. Gamintojai puikiai žino, kad tapti populiariausiu bei išsiskirti yra be galo sunkus uždavinys. Tiek naujo, tiek jau žinomo prekės ženklo sėkmė turi būti išmatuota tam, kad pergalės lydėtų ir ateityje“, – sako Ilona Lepp, tarptautinės tyrimų bendrovės „Nielsen“ generalinė direktorė.
Renkant populiariausias prekes, vertinamas parduotų prekių kiekis per metus, o į apdovanojimą pretenduoja tik nepriekaištingos kokybės prekės. Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba bei Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnyba įvertina, ar per pastaruosius 24 mėnesius nominuota prekė nebuvo sulaukusi nuobaudų už kokybę ir saugą. Šiemet apie 5 proc. rinkimams pasiūlytų prekių neatitiko nugalėtojams keliamų aukščiausios kokybės reikalavimų, todėl neteko galimybių pelnyti įvertinimo.
Išlieka lojalūs
Nuo pat pirmųjų apdovanojimų dešimt metų iš eilės lyderio pozicijas išlaiko saulėgrąžų aliejus „Natura“, makaronai „Pasaka“, aukščiausios rūšies kvietiniai miltai „Malsena“, įvairių vaisių sulčių gėrimas „Elmenhorster“, glaistytas vanilinis varškės sūrelis „Magija“.
Taip pat vartotojai itin ištikimi rinkdamiesi fermentinį sūrį „Rokiškis“, „Daumantų“ pomidorų padažą „Tradicinis“ ir „Suslavičiaus“ garstyčias. Šios prekės taip pat patenka į ilgamečių lyderių sąrašą.
Pastaruosius septynerius metus pozicijas tarp populiariausių prekių išlaiko „Dvaro“ pienas, „Pieno žvaigždžių“ grūdėta varškė ir grietinė, kietasis fermentinis sūris „Džiugas“.
Šiemet tarp į sąrašą įžengusių naujovių, kurias vartotojai spėjo įvertinti ir pamilti, – raugintos pasukos „Bifi active“, „Šventinė“ sūdyta silkių filė su džiovintais pomidorais aliejuje, „Vilniaus“ margarinas su sviestu, „Fuzetea“ persikų ir kinrožės skonio juodosios arbatos gėrimas.
Pasikliauja rekomendacijomis
„Tai, kad tie patys produktai dominuoja krepšeliuose, lemia ne tik kokybė, inovacijų paieška, bet ir prekių ženklų sugebėjimas būti pastebėtiems ir įvertintiems. Prekės populiarumą apibrėžia ir tai, ar ją rekomenduoja artimieji – šeima, draugai, pažįstami, ir tai, ar ji yra perkama plačiąja prasme, vertinant objektyvius prekybos rodiklius“, – pastebi I. Lepp.
Pasak jos, Lietuvos pirkėjai, priimdami sprendimus, vadovaujasi rekomendacijomis. „Nielsen“ duomenys rodo, kad mūsų šalyje rekomendacijomis linkę pasikliauti net 59 proc. pirkėjų – tai didžiausia pirkėjų dalis visoje Europoje, kurios vidurkis – 34 proc., palyginimui, pasaulinis vidurkis siekia 46 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
G. Nausėda palaiko pelno mokesčio didinimą gynybai, dėl PVM sako esąs „kategoriškai prieš“
Tariantis dėl didesnio gynybos finansavimo, prezidentas Gitanas Nausėda sako palaikantis papildomą pelno apmokestinimą, tačiau pabrėžia esantis „kategoriškai prieš“ pridėtinės vertės mokesčio (PVM) kėlimą. ...
-
Seimas nustatė tvarką, kaip bus laikinai nuomojama laisva valstybinė žemė
Laisvą valstybinę žemę ir mieste, ir kaime laikinai išsinuomoti galės tik ūkininkai arba įmonės, kurie naudojo ją iki praėjusių metų pabaigos bei deklaravo joje augintas naudmenas. Jiems atsisakius toliau žemę dirbti, į tuos sklypus gal...
-
Regionuose mažėja bankų skyrių: ką daryti gyventojams?
Regionuose mažėja bankų skyrių, gyventojams tenka važiuoti keliasdešimt kilometrų iki artimiausio banko, kad gautų konsultaciją. Bankai aiškina paprastai – žmonės į padalinius ateina vis rečiau ir ragina nuo šiol su banku...
-
Seimas palengvino neįgaliuosius vežančių automobilių parkavimą1
Nuo lapkričio lengvės neįgaliųjų vairuojamų ar juos vežančių automobilių parkavimas – jų savininkams leista nemokėti mokesčio už stovėjimą savivaldybių nustatytose vietose. ...
-
N. Mačiulis: gynybą galima finansuoti parduodant valstybės įmonių turtą3
Vyriausybei iškėlus idėją steigti specialų fondą gynybai papildomai finansuoti iš didesnių mokesčių, „Swedbank“ ekonomistas Nerijus Mačiulis sako, kad krašto apsaugą reikėtų finansuoti ne didinant mokesčius, o pard...
-
Premjerė: pratęsus bankų solidarumo įnašą valstybė negautų realių pajamų5
Lietuvoje veikiantiems bankams pernai uždirbus dukart didesnį pelną nei 2022-aisiais, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad pratęsus laikinąjį bankų solidarumo įnašą, pajamų iš šio mokesčio valstybė nebesurinktų, nes ma...
-
N. Mačiulis: Lietuvos gyventojų lūkesčiai yra vieni aukščiausių Europos Sąjungoje3
Vienas didžiausių šalyje komercinių bankų „Swedbank“ nekeičia šių metų Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimo prognozės – šalies ekonomika turėtų augti 1,8 proc., tuo metu 2025 metų prognozė didinama i...
-
S. Krėpšta: šiemet rinką gali papildyti keli mažesni komerciniai bankai
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta sako, kad šiais metais šalies bankų rinką gali papildyti keli mažesni tiek Lietuvos, tiek užsienio bankai. ...
-
Ekspertė patarė, ką daryti, kad jaustumėte mažesnį finansinį stresą2
Per pastaruosius metus visiškai dėl savo finansinio saugumo užtikrintų gyventojų sumažėjo beveik dvigubai – taip jaučiasi vos kas dešimtas. Tokius duomenis atskleidžia banko „Swedbank“ užsakymu atlikta apklausa. Be to, ...
-
I. Šimonytė: jūros vėjo parko konkursas neįvyko dėl nepalankios padėties rinkoje4
Neįvykus antrajam 2,4 mlrd. eurų preliminarios vertės 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkursui, premjerė Ingrida Šimonytė sako, kad investuotojai galėjo apsigalvoti, nes elektra rinkoje dabar gerokai pigesnė nei buvo Lietu...