Premjeras: trūksta pačios „Orlen Lietuva“ iniciatyvos išspręsti problemas

Reaguodamas į viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją apie naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ tolesnę veiklą ir patiriamus sunkumus, Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius primena, jog „Orlen Lietuva“, kaip ir visos kitos Europos Sąjungoje (ES) veikiančios naftos perdirbimo įmonės, pastaraisiais metais susiduria su struktūrinėmis sektoriaus problemomis, kurias lemia esminiai pokyčiai pasaulinėje degalų rinkoje. Vos pasirodžius pirmiesiems signalams apie „Orlen Lietuva“ Mažeikiuose patiriamus finansinius sunkumus, premjeras palaikė įmonę, Lietuva iš savo pusės pateikė pasiūlymus.

„Nors Vyriausybė neturi galimybės tiesiogiai daryti įtakos komerciniams procesams įmonėje, tačiau vos patyrusiai sunkumų „Orlen Lietuva“ išreiškėme paramą veiklos tęstinumui. „2014 m. gegužės 6 d. pats asmeniškai buvau susitikęs su įmonės vadovais ir sakiau, jog Vyriausybė yra pasirengusi bendradarbiauti sprendžiant visus jų keliamus klausimus, aptarėme galimus sprendimo būdus. Tačiau iki šiol trūksta pačios „Orlen Lietuva“ iniciatyvos išspręsti kilusias problemas“, – sako premjeras A. Butkevičius.

Pasak Ministro Pirmininko atstovų išplatinto pranešimo, susitikimuose su „Orlen Lietuva“ vadovybe konkrečiai kalbėta apie produktotiekį į Klaipėdos uostą. Vyriausybės vadovas išreiškė palaikymą šio svarbaus projekto, kuris leistų padidinti „Orlen Lietuva“ logistikos efektyvumą, įgyvendinimui. Premjeras A. Butkevičius pavedė bendrovėms „Klaipėdos nafta“ ir „Orlen Lietuva“ kalbėtis dėl produktotiekio įgyvendinimui skirto bendro plano parengimo. Tai buvo padaryta, tačiau „Orlen Lietuva“ informavo, kad laikinai „įšaldo“ tolimesnę projekto eigą.

„Kai „Orlen Lietuva“ pareikalavo mažesnių AB „Lietuvos geležinkeliai“ taikomų tarifų, pavedžiau abiems šioms įmonėms ieškoti sprendimų dėl galimybės sumažinti tarifus. „Orlen Lietuva“ pateiktuose pasiūlymuose buvo prašoma „Lietuvos geležinkelių“ sumažinti taikomą tarifą 16,4 proc. nuo šiuo metu taikomų tarifo dydžio, nors dėl to „Lietuvos geležinkelių“ pajamos sumažėtų apie 36 mln. litų per metus. „Lietuvos geležinkeliai“ sutiko tarifą sumažinti atgaline data – taikant jį nuo šių metų sausio 1 d. ir net atsiimti ieškinį teismui dėl „Orlen Lietuva“ įsiskolinimo bendrovei. Šis pasiūlymas tebegalioja, tik kažkodėl juo neskubama pasinaudoti“, – teigia Vyriausybės vadovas.

Ministras Pirmininkas atkreipia dėmesį, kad Vyriausybė įmonės „Orlen Lietuva“ prašymu dar pavasarį priėmė nutarimą dėl Naftos produktų atsargų laikymo užsienio šalyse apribojimo. Priimtas sprendimas nekeisti šiuo metu taikomo 30 proc. apribojimo laikyti naftos ir naftos produktų atsargas užsienio šalyse.

Be to, premjeras A. Butkevičius pasiūlė „Orlen Lietuva“ pasinaudoti galimybėmis gauti lėšų iš ES fondų, kuriomis būtų galima vystyti inovacijų, žmogiškojo potencialo stiprinimo, eksperimentinės plėtros projektus. Ministras Pirmininkas patikino, jog prireikus konsultacijų, mokymų ar papildomos informacijos, bendrovei bus suteikiama visa galima Vyriausybės pagalba.

„Kalbėjomės su „Orlen Lietuva“ atstovais, kad įmonė nurodys ir paruoš realius bei konkrečius poreikius dėl galimo dalyvavimo tokiuose projektuose, tačiau iki šiol negavome jokios informacijos apie parengiamuosius darbus. Panašu, kad įmonės „Orlen Lietuva“ iniciatyvos nebuvimas yra pačios įmonės strategija. Juolab tai patvirtina viešojoje erdvėje pasirodžiusios publikacijos, jog bet kokios Lietuvos pastangos, anot „Orlen Lietuva“ vadovų, neduos vaisių  “, – sako premjeras.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių