Prieš perkant – kainų medžioklė

E. parduotuvės netruko pripratinti gyventojus prie minties, kad jose prekių bemaž visada galima įsigyti pigiau nei įprastose parduotuvėse. Tačiau aklai šia tendencija pasikliauti vartotojai neturėtų.

Kaina skyrėsi šimtais litų

Dienraščio skaitytoja Aliona K. pasakojo, kad liepos pradžioje ieškodama fotoaparato pirmiausia nusprendė pasižvalgyti į siūlomas prekes artimiausioje elektroninių prekių parduotuvėje. Netrukus jos akį patraukė apie 800 litų kainuojantis modelis.

"Tačiau nusprendžiau fotoaparato iš karto nepirkti ir grįžusi namo panaršyti internete. Į paieškos sistemą įvedžiau modelio pavadinimą ir pamačiau, kad e. parduotuvėse kainos panašios ar net didesnės nei mano aplankytoje parduotuvėje", – sakė ji.

Vis dėlto skaitytoja nusprendė neskubėti ir nuvykusi į mažesnę specializuotą fotoaparatų parduotuvę ten tokį patį modelį įsigijo už dar mažesnę kainą – 600 litų. O neseniai besižvalgydama į dabartines tokio paties fotoaparato kainas tiek elektroninėse, tiek įprastose parduotuvėse pamatė, kad bene visur jos nukritusios iki 600 litų.

"Buvo vasara, daugelis važiavo atostogauti ir, matyt, fotoaparatų paklausa buvo išaugusi. Todėl prekybininkai kainas užkėlė, o atostogų bumui praėjus jas vėl nuleido", – svarstė Aliona K.

Apie įprastose ir e. parduotuvėse supanašėjusias kainas pašnekovė sakė taip pat pastebėjusi ir šiuo metu ieškodama šaldytuvo. Anot jos, iš interneto paieškų sistemoje gautų rezultatų matyti, kad kai kuriose e. parduotuvėse kainos panašios ar net 200 litų didesnės.

p>Skaitytoja Aliona K. sutiko, kad anksčiau e. parduotuvėse tikėtis mažesnių kainų buvo bemaž įprasta. Tai rodo ir pačios pašnekovės patirtis: praėjusiais metais remontuojant butą ir ieškant praustuvės jos kaina didžiosiose buitinės technikos parduotuvėse siekė apie 200 litų. Tačiau e. parduotuvėje jai pavyko rasti perpus pigesnę tokio paties modelio praustuvę.

"Todėl patarčiau aklai e. prekyba nepasitikėti ir prieš perkant prekę patikrinti kainas įprastose ir e. parduotuvėse", – sakė Aliona K.

E. parduotuves teisina

Lietuvos elektroninės prekybos asociacijos prezidentas Dainius Liulys sakė, kad apskritai e. parduotuvėse pirkti yra pigiau nei įprastose, nes e. parduotuvės dėl mažesnių sąnaudų ir didesnio lankstumo gali pirkėjams pasiūlyti žemesnes tų pačių prekių kainas. Tyrimų bendrovės RAIT duomenimis, daugiau nei 50 proc. Lietuvos gyventojų teigia, kad prekes internetu įsigyti yra pigiau nei įprastose parduotuvėse.

"Tačiau, kaip ir visur, e. erdvėje pasitaiko išimčių, t. y. vienos ar kitos prekės ar jų grupės gali būti kiek brangesnės nei tuo pat metu siūlomos prekybos centruose. Tai susiję ir su e. parduotuvių gaunamomis prekių tiekimo sąlygomis, ir su prekėms ar prekių grupėms taikomomis akcijomis, vykstančiomis tiek e. erdvėje, tiek mažmeniniuose prekybos centruose", – sakė D.Liulys.

Anot jo, taip pat svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad dažnu atveju su brangesnėmis prekėmis e. parduotuvėse susiduria pirkėjai, susigundę reikalingas prekes atsisiųsti iš užsienio e. parduotuvių: "Neretai pasitaiko, kad užsienio e. parduotuvės ne visada nurodo galutinę pristatymo kainą ar atsiradusius papildomus mokesčius. Tad pirkėjas, planuojantis įsigyti prekę iš užsienio e. parduotuvės, pirma turėtų įvertinti bendrąją prekės pirkimo kainą, kurią sudaro ne tik nurodyta jos kaina, bet ir pristatymo į Lietuvą išlaidos. O perkant ne iš ES valstybėse veikiančių e. parduotuvių papildomai reikėtų įskaičiuoti ir muitą."

Dėl šių priežasčių, kaip sakė D.Liulys, pirkėjams rekomenduojama pirkti tik iš skaidriai savo veiklą vykdančių e. parduotuvių, kurios aiškiai ir tiksliai nurodo prekių pristatymo kainas į visus regionus bei suteikia galimybę už prekes atsiskaityti grynaisiais pinigais ar mokėjimo kortele, pristačius prekes.

Strategiją pasirenka patys

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas sakė, kad prekybininkas, nepriklausomai nuo pasirinktos prekybos formos, taiko sau palankiausią strategiją. Todėl dalis jų, anot pašnekovo, remiasi šalyje būdinga pirkėjų emocija, neva internete viskas turi būti pigiau.

L.Vilimo teigimu, e. prekybos apimtis šalyje šiuo metu dar smarkiai atsilieka nuo pasaulinio ar Europos vidurkio. "Dėl vartotojų požiūrio į e. prekybą ji nelabai intensyvi, nėra didelio pardavimo. E. parduotuvės nejunta didelės konkurencijos kiekviename sektoriuje. Dėl to kartais prekybininkai tiesiog pasirenka e. parduotuvę vietoj įprastos, tačiau kainodara nuo to nepriklauso", – sakė jis.

Vis dėlto pašnekovas pabrėžė, kad e. parduotuvės priverstos konkuruoti ne tik tarpusavyje, tačiau ir su įprastomis parduotuvėmis. Be to, e. erdvė leidžia gyventojams be didelių sunkumų apsipirkti užsienio e. parduotuvėse. Todėl, jo manymu, e. erdvėje konkuruojantys prekybininkai turi reaguoti į rinkos kainas ir negali sau leisti tų pačių prekių vartotojams pasiūlyti daug brangiau. Juo labiau kad atidžiai pirkinius besirenkančių vartotojų – nemažai.

"Lietuviai, pirkdami e. parduotuvėse, yra labai atsargūs ir nedrąsūs. Todėl manau, kad jie patikrinti kainas linkę labiau nei kitų šalių gyventojai, kur e. prekyba išsivysčiusi labiau ir kur žmonės nėra lojalūs konkrečioms parduotuvėms", – sakė jis.

L.Vilimas taip pat pabrėžė, kad vartotojų atsargumas priklauso ir nuo prekių kategorijos: kuo prekė brangesnė, tuo pirkėjas jos paieškai gali skirti daugiau laiko. Kita vertus, jo teigimu, esama vartotojų dalies, kuri turi įprotį apsipirkti konkrečioje parduotuvėje ir alternatyvų tiesiog neieško.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių