S. Gentvilas: reikalavimas apgręžti sunkvežimius namo neatitinka Žaliojo kurso

  • Teksto dydis:

Europoje privaloma sunkvežimių kelionė į registracijos šalį sukurtų pusę viso Lietuvos transporto išmetamo šiltnamio dujų kiekio, taigi nauja vilkikų grąžinimo nuostata sukels neigiamų aplinkosauginių padarinių, sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas.

Kaip nurodo Aplinkos ministerija, privalomo vilkikų grąžinimo namo tvarką penktadienį įvertinusi Europos Komisija patvirtino, kad dėl reikalavimo vilkikams kas aštuonias savaites grįžti į įmonės registracijos šalį papildomai bus išmetama 3,3 mln. tonų anglies dvideginio. Tai vidutiniškai sudaro 52 proc. šalies transporto sektoriuje išskiriamo šiltnamio dujų kiekio (2019 metais jis siekė 6,29 mln. tonų).

„Sunkvežimių varinėjimas po Europos Sąjungos (ES) teritoriją yra visiškai nereikalingas, nes europinė mobilumo tvarka prieštarauja kitam ES Sąjungos prioritetui – kelia grėsmę Žaliojo kurso tikslams“, – pranešime cituojamas S. Gentvilas.

Pagal numatytas Mobilumo paketo nuostatas, per vienus metus vilkikas į registracijos šalį turėtų privalomai grįžti apie 6–7 kartus.

Aplinkos ministerija nurodo, kad vilkikų techninei apžiūrai atlikti nebūtina Lietuvoje registruotam vilkikui grįžti į Lietuvą.

„Vilkikų techninė apžiūra vykdoma kasmet, t. y. kas 12 mėnesių. Mobilumo pakete nurodytas pagrindas kas du mėnesius vilkiką siųsti į registracijos šalį tikrai neskirtas transporto techniniams reikalavimams atitikti, todėl dėl tokio reikalavimo neigiamas poveikis aplinkai vargu ar pagrįstas“, – sako Aplinkos ministerijos Klimato politikos grupės vyresnysis patarėjas Tomas Aukštinaitis.

Atitinkamas Mobilumo paketo nuostatas kaip neproporcingas Lietuva kartu su kitomis Rytų Europos šalimis apskundė Europos Teisingumo Teismui.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Grigiskes

Grigiskes portretas
Nao grigeo tersiancios gamta ,, atitinka'' visus tarptautinius reikalavimus, Zmones pasidomekite pries pirkdami sikpopieriu.
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių