Iš sąvartyno – aptarnauti nacionalinio saugumo objekto

Neįtikima, bet strateginį objektą – suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivą-saugyklą "Independence" ir kitus į Klaipėdos jūrų uostą įplaukiančius laivus aptarnauti pasirinktas pakiužęs tanklaivis ir iš kriminalinių bylų neišbrendantys veikėjai.

Užtikrina regiono saugą

"Independence" yra svarbi Klaipėdos SGD terminalo dalis. Terminalą nuo įvairių vidaus ir išorės pavojų nepertraukiamai keliomis pamainomis per parą saugoja apie 50 savo srities profesionalų. "Laivas "Independence" yra realus žingsnis užtikrinant visą Baltijos regiono saugumą. Pagaliau esame energetiškai savarankiška valstybė", – apie SGD terminalą yra sakiusi Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Europos Komisijos parengtoje Europos energetinio saugumo strategijoje terminalas įvardijamas kaip vienintelė reali galimybė Baltijos šalims trumpuoju laikotarpiu užsitikrinti alternatyvų dujų tiekimą.

Tad sunku suvokti, kaip nutiko, kad prie tokio svarbaus objekto kaip "Independence" prileistas, specialistų teigimu, neatitikęs saugios laivybos reikalavimų, taršos prevencijos ir kėlęs realų teršalų išsiliejimo Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje pavojų tanklaivis "Danė".

Tinkamas tik utilizuoti?

Šis UAB "Parsekas" priklausantis tanklaivis laivą "Independence" ir kitus į uostą atplaukiančius laivus aptarnavo ne per klaidą ir ne vieną kartą, o nuolat pastaruosius mažiausiai dvejus metus.

Tai tapo įmanoma, kai su UAB "Parsekas" susijusi UAB "Baltijos bunkeriavimo agentūra" laimėjo konkursą atliekoms surinkti ir utilizuoti iš laivų, atvykstančių į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, ir teršalams surinkti bei utilizuoti iš uosto akvatorijos.

Paskutinį konkursą tokioms paslaugos atlikti agentūra laimėjo 2014 m. Dar 2013-ųjų gruodį Lietuvos saugios laivybos administracijos valstybinis inspektorius, atlikęs dokinę "Danės" laivo apžiūrą, nustatė, kad kelių laivo dugno apkalos lapų susidėvėjimas siekia 24 proc., kai maksimaliai leidžiamas 25 proc.

Kita dokinio remonto data buvo nustatyta po dvejų metų. Dugno apkalos lapų susidėvėjimas dar 2013-aisiais balansavo ties leidžiama riba, UAB "Parsekas" du kartus prašė patikros datą nukelti kuo tolesniam laikotarpiui.

Nepaisant trečiojo prašymo, nuo šių metų balandžio "Danei" buvo uždrausta plaukioti.

Kalbinti specialistai apskritai stebėjosi, kaip į metalo laužą atiduotas laivas vėliau vėl tapo tinkamas plaukioti ir šis faktas niekam neužkliuvo.

Incidentų netrūko

Bauginantys specialistų vertinimai "Danės" atžvilgiu nėra vien tik teoriniai pasvarstymai ir išvedžiojimai. "Independence" įgulai ne kartą teko įsitikinti, kad "Danės" techninės galimybės kelia rūpesčių.

Vienas paskutiniųjų incidentų įvyko kovo 30-ąją. "Kauno dienos" žiniomis, išleidžiant nutekamuosius vandenis į tanklaivį "Danė" dalis teršalų pateko už borto. "Independence" įgula pirmą kartą tądien pastebėjo nutekėjimą, ir procesas buvo sustabdytas.

Informuota "Danės" įgula ėmėsi taisyti žarną ir netrukus pranešė, kad ji vėl yra tinkama naudoti. Atnaujinus nutekamųjų vandenų išleidimą, situacija pasikartojo.

"Nutekamųjų vandenų išleidimas buvo sustabdytas, žarna atjungta ir nuleista į laivą "Danė". Po to, kai aptikome antrą nutekėjimą, nutekamųjų vandenų išleidimo nebeatnaujinome. Abu nutekėjimo atvejai buvo aptarti su laivo kapitonu, ir jis prižadėjo, kad ateities operacijoms naudos geresnes – naujesnes žarnas", – teigė "Independence" kapitonas Vedranas Smolicas. Jis pridūrė: "Tik dėl didelio įgulos budrumo buvo išvengta incidento. Negalima leisti, kad bet koks perpilamas skystis patektų už borto."

Neatmetama versija, kad taip nutiko ne dėl gedimo, o buvo sąmoningas "Danės" bandymas bent dalį teršalų palikti čia pat akvatorijoje. Tiesa, "Danės" laivo atstovai bandė įtikinti, kad esą nutekėjo ne teršalai, o geriamasis vanduo.

Kaltinami kontrabanda

Kritinė tanklaivio "Danė" techninė būklė nėra vienintelis konkursą aptarnauti laivus laimėjusios "Baltijos bunkeriavimo agentūros"(BBA) achilo kulnas.

Bendrovės vadovai ir darbuotojai yra pripažinti kaltinamaisiais ne vienoje baudžiamojoje byloje. Dviejose iš jų minimas ir pačios bendrovės vardas.

Agentūros komercijos direktoriumi dirbusį, o dabar visai agentūrai vadovaujantį Vladimirą Sergijenką Klaipėdos apygardos teismas dar 2012 m. pripažino stambaus nusikaltimo organizatoriumi. Teismo manymu, kartu su bendrininkais, tarp kurių ir buvęs bendrovės direktoriaus komercijai pavaduotojas, o dabar šoktelėjęs iki direktoriaus pavaduotojo posto Igoris Gulinskis, buvo sukurta sistema, kaip laivams skirtus degalus parduoti Lietuvos degalinėse ir taip pasipelnyti nesumokėtų valstybei mokesčių sąskaita.

Bylos duomenimis, tam, kad afera neišaiškėtų, Klaipėdos uoste itin gudriai buvo imituojamas degalų perpumpavimas į laivus. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba (FNTT) tyrimą dėl įtarimų sukčiavus realizuojant laivams skirtą dyzeliną pradėjo dar 2006 m. spalį.

Tyrėjai suskaičiavo, kad neteisėtai buvo realizuota 1 925 tonos laivams skirto dyzelino, o valstybei padaryta 2,44 mln. litų žala.

V.Sergijenkai buvo skirta ketverių metų nelaisvės bausmė, numatyta konfiskuoti jo turto už daugiau nei 1,4 mln. litų. I.Gulinskis nubaustas 3 metų 9 mėnesių laisvės atėmimo bausme.

Šiuo metu ši byla yra atkeliavusi į Lietuvos apeliacinį teismą (LAT). Birželio 10-ąją turėtų būti skelbiamas galutinis nuosprendis.

LAT nagrinėjama ir kita V.Sergijenkos byla – dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo ir kt. Klaipėdos apygardos teismas V.Sergijenką išteisino, tačiau prokurorai šį nuosprendį apskundė.

V.Sergijenka buvo kaltinamas tuo, kad bandė apgaule išvengti didelės vertės turtinės prievolės – stengėsi sumažinti BBA į valstybės biudžetą mokėtiną pelno mokestį. Byloje figūruoja pasirašytos fiktyvios sutartys ir darbų priėmimo-perdavimo aktai. Pinigų sumos svyruoja apie 200 tūkst. eurų. Artimiausias posėdis paskirtas liepos 7 d.

Vilniaus apygardos prokurorai 2016 m. balandžio 1-ąją surašė kaltinamąjį aktą I.Gulinskiui ir V.Sergijenkai ir dar vienoje byloje – dėl legalizavimo nusikalstamu būdu gauto turto.



NAUJAUSI KOMENTARAI

To jurininkui

To jurininkui portretas
Gal tu kur afrikoj plaukioji

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis.

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis. portretas
Kazkokia nusususi avis, raso straipsnius, kuriuose apibrezineja laivu technine bukle. Sakyciau dura, bet tikrai ne. Tiesiog atlieka uzduoti. Prie ko cia Paulauskas? Yra LR Saugios laivybos administracija, yra Juru registras. Eik, jeigu atlieki zurnalistini tyrima ir uzkalusk ju, koks yra laivu stovis, komentaru prasyk ne is Direkcijos sekretores ir Paulausko (kuris kurwa pats yra ne karta viesus su privaciais pamaises) o pakalbink inspektoriu, Juru registro atstova. Gauk prieeiga prie laivu technini stovi apibrezianciu dokumentu ir surasytu aktu uz pazeidimus o tada rasyk straipsnius. Pagal jurinius istatymus Independence irgi nesa atsakomybe uz issiliejima. Laiku ir vietoj nepranese, o menesio ar metu pradejo pyzdelinti kad issipyle kazkas, tai padare lygiai toki pat nusikaltima, tik dar is bukumo ir prisipazino. ZIURKIU KRASTAS!

Darbuotojas

Darbuotojas portretas
Ko kalti tie darbuotojai, kai vadovai suka savo bizni. Bet BBA turi viena nuostabu žmogų - laivavedys, kuriam yra 82 metai. Kas dar gali to pasigirti.
VISI KOMENTARAI 15
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • Trečiadienį pajūrį užklups vėtra
    Trečiadienį pajūrį užklups vėtra

    Daugelio pajūrio gyventojų mobilieji įrenginiai jau praneša apie pavojingus meteorologinius reiškinius, užklupsiančius mus jau naktį iš antradienio į trečiadienį. ...

    2
  • Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?
    Vaikų žaidimų aikštelėse – nesaugu?

    Šiemet įrengta vaikų žaidimų aikštelė verkiant prašosi remonto. Mamos nerimauja, kad žaisdami su nesaugiais įrenginiais vaikai gali nukristi ir smarkiai susižeisti. ...

    6
  • Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas
    Akiplėšoms uostamiestyje – gėdos ženklas

    Dėl vietos po saule savo transporto priemonėms klaipėdiečiai demonstruoja neregėtą išmonę – akiplėšų automobiliai ne tik apmėtomi kiaušiniais ar apkaišomi įvairiausiais rašteliais, įžūliausieji savo ma&sca...

    16
  • Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą
    Sporto metai išjudino sporto bazių tvarkymą

    Dienraštis "Klaipėda" tęsia rubriką "Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai", kur tradiciškai skelbia miesto mero Vytauto Grubliausko ir savivaldybės administracijos atsakymus į skaitytojų klausimus. Šį kartą į s...

    5
  • Kur išmesti saldainio popieriuką?
    Kur išmesti saldainio popieriuką?

    Kaip rūšiuoti, mokykliniuose vadovėliuose nerašoma, todėl žinios apie atliekų tvarkymą moksleivius pasiekia per specialias paskaitas. ...

  • Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės
    Uosto direkcijai socialiniai reikalai neberūpės

    Vyriausybėje svarstytas įstatymų paketas dėl dalies valstybės įmonių, tarp jų ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, pertvarkymo į akcines bendroves. ...

    8
  • Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis
    Uostamiesčio kapinėse – konteinerių ralis

    Klaipėdiečiai ir aplinkinių miestų gyventojai jau gerą savaitę traukia į uostamiesčio kapines tvarkyti artimųjų kapų. Uostamiesčio savivaldybės Kapinių priežiūros skyrius perspėja gyventojus, jog lapkričio 1-ąją, Visų šventųjų die...

    6
  • Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose
    Lietuvius vilioja darbas prestižiniuose laivuose

    Užsienyje atsiveria naujos galimybės Lietuvos verslui ir atsakingiems žmonėms. ...

    7
  • Klaipėda neteks ES paramos?
    Klaipėda neteks ES paramos?

    Po susitikimo su vidaus reikalų viceministru Dariumi Urbonu Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas liko sukrėstas. Pasirodo, ES projektams įgyvendinti skirtos lėšos vis dar neįsisavintos, o uostamiesčiui iškilo reali grėsmė netekti paramo...

    115
  • Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas
    Klaipėdoje pradedamas šildymo sezonas

    Klaipėdoje pradeda šilti ir gyventojų radiatoriai. Savivaldybės administracijai paskelbus apie oficialią šildymo sezono pradžią prižiūrėtojai šilumą daugiabučiuose namuose paprastai įjungia per vieną ar dvi dienas. ...

    42
Daugiau straipsnių