Iš sąvartyno – aptarnauti nacionalinio saugumo objekto

Neįtikima, bet strateginį objektą – suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) laivą-saugyklą "Independence" ir kitus į Klaipėdos jūrų uostą įplaukiančius laivus aptarnauti pasirinktas pakiužęs tanklaivis ir iš kriminalinių bylų neišbrendantys veikėjai.

Užtikrina regiono saugą

"Independence" yra svarbi Klaipėdos SGD terminalo dalis. Terminalą nuo įvairių vidaus ir išorės pavojų nepertraukiamai keliomis pamainomis per parą saugoja apie 50 savo srities profesionalų. "Laivas "Independence" yra realus žingsnis užtikrinant visą Baltijos regiono saugumą. Pagaliau esame energetiškai savarankiška valstybė", – apie SGD terminalą yra sakiusi Prezidentė Dalia Grybauskaitė.

Europos Komisijos parengtoje Europos energetinio saugumo strategijoje terminalas įvardijamas kaip vienintelė reali galimybė Baltijos šalims trumpuoju laikotarpiu užsitikrinti alternatyvų dujų tiekimą.

Tad sunku suvokti, kaip nutiko, kad prie tokio svarbaus objekto kaip "Independence" prileistas, specialistų teigimu, neatitikęs saugios laivybos reikalavimų, taršos prevencijos ir kėlęs realų teršalų išsiliejimo Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje pavojų tanklaivis "Danė".

Tinkamas tik utilizuoti?

Šis tanklaivis laivą "Independence" ir kitus į uostą atplaukiančius laivus aptarnavo ne per klaidą ir ne vieną kartą, o nuolat pastaruosius mažiausiai dvejus metus.

Tai tapo įmanoma, kai uždaroji akcinė bendrovė "Baltijos bunkeriavimo agentūra" laimėjo konkursą atliekoms surinkti ir utilizuoti iš laivų, atvykstančių į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, ir teršalams surinkti bei utilizuoti iš uosto akvatorijos.

Paskutinį konkursą tokioms paslaugos atlikti agentūra laimėjo 2014 m. Dar 2013-ųjų gruodį Lietuvos saugios laivybos administracijos valstybinis inspektorius, atlikęs dokinę "Danės" laivo apžiūrą, nustatė, kad kelių laivo dugno apkalos lapų susidėvėjimas siekia 24 proc., kai maksimaliai leidžiamas 25 proc.

Kita dokinio remonto data buvo nustatyta po dvejų metų. Dugno apkalos lapų susidėvėjimas dar 2013-aisiais balansavo ties leidžiama riba, bendrovė du kartus prašė patikros datą nukelti kuo tolesniam laikotarpiui.

Nepaisant trečiojo prašymo, nuo šių metų balandžio "Danei" buvo uždrausta plaukioti.

Kalbinti specialistai apskritai stebėjosi, kaip į metalo laužą atiduotas laivas vėliau vėl tapo tinkamas plaukioti ir šis faktas niekam neužkliuvo.

Incidentų netrūko

Bauginantys specialistų vertinimai "Danės" atžvilgiu nėra vien tik teoriniai pasvarstymai ir išvedžiojimai. "Independence" įgulai ne kartą teko įsitikinti, kad "Danės" techninės galimybės kelia rūpesčių.

Vienas paskutiniųjų incidentų įvyko kovo 30-ąją. "Kauno dienos" žiniomis, išleidžiant nutekamuosius vandenis į tanklaivį "Danė" dalis teršalų pateko už borto. "Independence" įgula pirmą kartą tądien pastebėjo nutekėjimą, ir procesas buvo sustabdytas.

Informuota "Danės" įgula ėmėsi taisyti žarną ir netrukus pranešė, kad ji vėl yra tinkama naudoti. Atnaujinus nutekamųjų vandenų išleidimą, situacija pasikartojo.

"Nutekamųjų vandenų išleidimas buvo sustabdytas, žarna atjungta ir nuleista į laivą "Danė". Po to, kai aptikome antrą nutekėjimą, nutekamųjų vandenų išleidimo nebeatnaujinome. Abu nutekėjimo atvejai buvo aptarti su laivo kapitonu, ir jis prižadėjo, kad ateities operacijoms naudos geresnes – naujesnes žarnas", – teigė "Independence" kapitonas Vedranas Smolicas. Jis pridūrė: "Tik dėl didelio įgulos budrumo buvo išvengta incidento. Negalima leisti, kad bet koks perpilamas skystis patektų už borto."

Neatmetama versija, kad taip nutiko ne dėl gedimo, o buvo sąmoningas "Danės" bandymas bent dalį teršalų palikti čia pat akvatorijoje. Tiesa, "Danės" laivo atstovai bandė įtikinti, kad esą nutekėjo ne teršalai, o geriamasis vanduo.



NAUJAUSI KOMENTARAI

To jurininkui

To jurininkui portretas
Gal tu kur afrikoj plaukioji

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis.

Skaitytojas, jurininkas, Klaipedietis. portretas
Kazkokia nusususi avis, raso straipsnius, kuriuose apibrezineja laivu technine bukle. Sakyciau dura, bet tikrai ne. Tiesiog atlieka uzduoti. Prie ko cia Paulauskas? Yra LR Saugios laivybos administracija, yra Juru registras. Eik, jeigu atlieki zurnalistini tyrima ir uzkalusk ju, koks yra laivu stovis, komentaru prasyk ne is Direkcijos sekretores ir Paulausko (kuris kurwa pats yra ne karta viesus su privaciais pamaises) o pakalbink inspektoriu, Juru registro atstova. Gauk prieeiga prie laivu technini stovi apibrezianciu dokumentu ir surasytu aktu uz pazeidimus o tada rasyk straipsnius. Pagal jurinius istatymus Independence irgi nesa atsakomybe uz issiliejima. Laiku ir vietoj nepranese, o menesio ar metu pradejo pyzdelinti kad issipyle kazkas, tai padare lygiai toki pat nusikaltima, tik dar is bukumo ir prisipazino. ZIURKIU KRASTAS!

Darbuotojas

Darbuotojas portretas
Ko kalti tie darbuotojai, kai vadovai suka savo bizni. Bet BBA turi viena nuostabu žmogų - laivavedys, kuriam yra 82 metai. Kas dar gali to pasigirti.
VISI KOMENTARAI 15
  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

Daugiau straipsnių