- Daiva Janauskaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vakarų Lietuvos siekiamybė sulaukti skrydžių iš Klaipėdos / Palangos oro uosto į Vokietiją dar vienu žingsneliu priartėjo prie realybės. Tai liudija susitikime su valstybinės įstaigos "Lietuvos oro uostai" vadovais septynioms savivaldybėms atstovavęs Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.
Geidžiamiausias – Hamburgas
Miesto vadovui pirmoji šios savaitės darbo diena prasidėjo kelione į Kauną, kur įsikūrusi ši įmonė.
Poziciją, kad pajūriui būtina oro jungtis su Vokietija, yra išreiškusios ir kitos Klaipėdos regiono savivaldybės, kurios, susibūrusios į asociaciją "Klaipėdos regionas", kartu įgyvendina Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo programą.
Pabrėžiama, kad turėti dar vieną skrydžio kryptį iš Palangos itin svarbu visai Vakarų Lietuvai.
Jau seniai kalbama apie ypatingą traukos centrą mūsų kraštui – Vokietiją. Ankstesniuose pokalbiuose ne kartą minėta, kad geidžiamiausias skrydžiams miestas būtų Hamburgas.
Detalių neatskleidžia
"Kad atsirastų naujų skrydžių, būtinas dviejų partnerių – regiono savivaldybių ir valstybinės įstaigos "Lietuvos oro uostai" – bendradarbiavimas. "Išsukome" Londono kryptį, dabar būtų gerai tą patį padaryti su Vokietija. Pirmadienį įvykusio pokalbio metu supratau, kad išliekame šio tikslo įgyvendinimo kelyje", – mįslingai, bet ir viltingai kalbėjo V.Grubliauskas.
Apie kurią aviakompaniją kalbama ir į kurį oro uostą Vokietijoje būtų skraidinami keleiviai iš Palangos, mero teigimu, kalbėti būtų nekorektiška, nes laukia konkursas.
"Negaliu sakyti, pasirašiau, kad išlaikysiu paslaptį, nes tai paaiškės paskelbus viešojo konkurso rezultatus. Svarbiausias dalykas – regiono susitarimas ir oro uosto buvimas drauge", – tikino meras.
Konkursas – vasarą?
Ne kartą susitikimuose su verslininkais, viešbučių ir turizmo įmonių vadovais prioritetiniu įvardytas Hamburgo oro uostas. Tačiau kol kas neaišku, ar būtent taip ir atsitiks. Svarbu, ar skrydžių operatoriui pasirodys patraukli mintis vykdyti skrydžius į Palangą ir iš jos.
Vakarų Lietuvos rajonų savivaldybių dar laukia darbas įtraukiant į savo strateginės veiklos planus Regioninio pasiekiamumo programą.
O tai reiškia, kad visi septyni rajonai, kitais metais planuodami savo biudžetus, turės numatyti tam tikra pinigų suma dotuoti naują skrydžio kryptį.
Jeigu atsirastų svarių tokios paramos garantijų, tai taptų pagrindu konkurso procedūroms. Konkursas aviakompanijai pasirinkti gali būti skelbiamas šių metų pirmoje vasaros pusėje.
Be paramos – nė iš vietos
Bet kuri kompanija, pradėdama naujus skrydžius, iš pradžių patiria nemenkų nuostolių. Juos iš dalies sušvelninti padeda regiono skiriami pinigai.
Oro uostų valdymo įmonė pritaiko nuolaidų infrastruktūros mokesčiams. Tik sulaukusios tokios paramos avialinijos imasi skrydžių iš tam tikrų oro uostų.
Įgyvendindamos Klaipėdos regiono pasiekiamumo ir žinomumo didinimo 2016–2018 m. programą, aktyviai dirba septynios regiono savivaldybės: Klaipėdos, Palangos ir Neringos miestų bei Klaipėdos, Kretingos, Šilutės ir Skuodo rajonų.
Šiam tikslui savivaldybės kasmet bendrai skiria 115 tūkst. eurų, iš jų 39 tūkst. eurų – Klaipėdos miesto savivaldybės indėlis.
"Jeigu nebūtų regionų pagalbos, net ir esamus skrydžius išlaikyti būtų sudėtinga", – paaiškino V.Grubliauskas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui1
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.1
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio5
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...
-
„Investuok Lietuvoje“: Lietuvos konkurencingumas patiria iššūkių, yra mažesnis nei regione
Lietuvos ekonomikos konkurencingumas patiria iššūkių bei mažėja regione, teigia užsienio investicijų skatinimo agentūra „Investuok Lietuvoje“. ...
-
I. Žilienė: elektros tinklų sujungimas kainuos apie 270 mln. eurų, įtaka tarifui bus maža2
Šiaurės vakarų ir rytų elektros perdavimo tinklų sujungimo projekto, kurį siekiama pripažinti ypatingos valstybinės svarbos, įgyvendinimas kainuos apie 270 mln. eurų, sako energetikos viceministrė Inga Žilienė. ...
-
Politikams svarstant apie gynybos pramonės plėtrą, institucijos sutarė gilinti ryšius1
Politikams svarstant būdus stiprinti vietinę pramonę, kelios valstybės institucijos trečiadienį sutarė gilinti ryšius, kad padėtų įmonėms kurti inovacijas gynybos srityje. ...
-
2022 metais vadovai uždirbo 58 proc. daugiau nei šalies vidurkis3
2022 metais vidutiniškai daugiausia uždirbo įvairaus lygio vadovai – 2,9 tūkst. eurų neatskaičius mokesčių, arba 58 proc. daugiau nei 1,83 tūkst. eurų siekęs šalies vidurkis, skelbia Valstybės duomenų agentūra. ...
-
LEA laikinai stabdo paraiškas saulės elektrinėms ir kaupikliams
Lietuvos energetikos agentūra (LEA) trečiadienį laikinai sustabdė verslo, ūkininkų ir atsinaujinančių išteklių energijos bendrijų paraiškų priėmimą saulės elektrinėms ir kaupikliams įsirengti, trečiadienį pranešė agent...
-
Viceministrė: taršaus automobilio teisę važiuoti siūloma pratęsti iki septynių darbo dienų5
Aplinkosaugininkams bei kitų institucijų pareigūnams nustačius, jog automobilis viršijo išmetamųjų dujų normą, jo techninę apžiūrą siūloma naikinti ne po dviejų parų kaip numatyta dabar, bet po septynių darbo dienų, sako aplinkos...