Šiemet krovinių vežimo apimtys išaugo iki 90 mln. tonų

  • Teksto dydis:

Lietuvos transporto sektoriuje krovinių vežimo apimtys šių metų sausio–rugsėjo mėnesiais, palyginti su 2015 m. analogišku periodu, augo 3,5 proc. ir sudarė beveik 90 mln. tonų.

Išankstiniais duomenimis, daugiausia – beveik 50 mln. tonų – krovinių pervežta kelių transportu. Krovos rekordus muša Klaipėdos uostas – šiemet iki spalio 1 d. perkrauta 30 mln. tonų (3,4 proc.) krovinių daugiau nei pernai tuo pat metu.

7 proc. padidėję krovinių vežimai kelių transportu lėmė ir šio sektoriaus generuojamų pajamų augimą. Vien tik per pirmą 2016-ųjų pusmetį šis rodiklis augo 11,2 proc. ir siekė 1,7 mlrd. eurų. Tai sudaro 45,2 proc. visų transporto sektoriaus pajamų.

Šiemet per devynis mėnesius 35,4 mln. tonų krovinių (0,4 proc.) daugiau pervežė ir AB „Lietuvos geležinkeliai“. Nors geležinkelių transportu gabenamų krovinių importas sumažėjo 6,2 proc. (14,9 mln. tonų), o eksportas – 5 proc. (2,8 mln. tonų), tranzitas ir vietiniai pervežimai geležinkeliu padidėjo atitinkamai 5 proc. (6,6 mln. tonų) ir 9 proc. (11,1 mln. tonų).

Tranzitinių krovinių augimą lėmė 3,1 proc. augę Rusijos kroviniai, sudarantys 91 proc. šio segmento krovinių. Šiemet 19 proc. augo kieto mineralinio kuro, 27 proc. – maisto pramonės, 25 proc. – augalinės kilmės produktų ir 21 proc. – likusių krovinių vežimų apimtys. Vietinių krovinių vežimo augimą lėmė didėję pervežtų naftos, mineralinių ir augalinės kilmės produktų srautai.

38 proc. kritę Rusijos krovinių srautai lėmė importui skirtų krovinių sumažėjimą, tačiau augo krovinių vežimo apimtys iš Baltarusijos: labiausiai – naftos produktų (23 proc.), medienos ir jos gaminių (69 proc.).

Didžiausias krovinių augimas Klaipėdos uosto istorijoje pasiektas dėl beveik 15 proc. (7 mln. tonų) išaugusios naftos produktų, per 30 proc. (2,2 mln. tonų) – grūdų, daugiau nei 18 proc. (4 mln. tonų) – konteinerių krovos ir 13 proc. (3,7 mln. tonų) padidėjusių ro-ro tipo krovinių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių