- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimo frakcijos „Tvarka ir teisingumas“ nariai įregistravo Darbo kodekso pataisą, pagal kurią dirbantiesiems būtų suteikta teisė darbo užmokestį gauti keturis kartus per mėnesį, t. y. - kartą per savaitę.
Šiuo metu Darbo kodekse yra numatyta, kad atlyginimas Lietuvoje mokamas du kartus per mėnesį, tai yra avansas ir atlyginimas. Jei dirbantysis pageidauja ir parašo prašymą, tuomet darbdavys gali atlyginimą mokėti vieną kartą per mėnesį.
„Yra labai daug žmonių, kurie gyvena nuo algos iki algos. Ir jų pastaruoju metu tik daugėja, nes visi matome, kaip sparčiai didėja socialinė atskirtis ir didėja skurdas. Gyvena žmonės nuo avanso iki atlyginimo, nuo atlyginimo iki avanso ir taip vos tempia iki algų dienos. O pritrūkę lėšų dažnai net prasiskolina greitųjų kreditų lupikautojams. Todėl būtų logiška šiuo atveju išplėsti dirbančiųjų galimybes gauti atlyginimą dažniau. Kodėl gi nepasinaudoti kai kurių kitų šalių praktika, kur atlyginimas mokamas kartą per savaitę? Kodėl gi neišplėtus galimybių ir mūsų dirbantiesiems gauti atlyginimą dažniau? Jei yra galimybė vietoje dviejų kartų gauti vieną kartą, vieną didesnę sumą per mėnesį, tai turėtų būti galimybė ir į kitą pusę - vietoj dviejų ar vieno karto, pavyzdžiui, gauti atlyginimą, išskaidytą mažesnėmis dalimis per keturis kartus - kartą per savaitę“, - sakė frakcijos narys Remigijus Žemaitaitis.
Jo nuomone, įstatymu turėtų būti įtvirtinta darbuotojo teisė gauti atlygį už savo darbą ir dažniau, nei numato dabartinis Darbo kodeksas.
Konkretūs darbo užmokesčio mokėjimo terminai, mokėjimo vieta ir tvarka yra nustatomi kolektyvinėse arba darbo sutartyse. Tačiau, pasak R. Žemaitaičio, nedaug dirbančiųjų tokiose sutartyse gali įrašyti, įtvirtinti savo lūkestį dėl darbo užmokesčio mokėjimo dažnumo. Kassavaitinis atlyginimo mokėjimas nustatomas abipusiu darbuotojo ir darbdavio sutarimu, o tokia praktika dažniausiai yra taikoma anglosaksų šalyse.
„Suprantame, kad ši mūsų iniciatyva neišspręs skurdo problemos ir didėjančios socialinės atskirties. Išties daug svarbiau būtų Seime priimti tokius sprendimus, kurie prisidėtų prie gyvenimo lygio, prie atlyginimų didėjimo. Bet kol dabartiniai valdantieji ir opozicijos konservatoriai susitelkę tik prie savo asmeninių intrigų, kol pešasi dėl apkaltų, nenulipa nuo statinės mitinguose, draskosi dėl pirmalaikių rinkimų arba įvairiausių tyrimo komisijų sudarymo, kažkas juk turi dirbti“, - šmaikštavo R. Žemaitaitis.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Didesnė kolekcinių monetų įvairovė plečia besidominčių jomis ratą
Lietuvos kolekcinių monetų rinka šių metų pradžioje išliko aktyvi, o didesnė leidžiamų monetų įvairovė plečia ir besidominčių jomis ratą, teigia Lietuvos bankas (LB). ...
-
Muitinės konfiskuotų daiktų aukcione galima įsigyti ir akinius, ir automobilį
3 automobiliai, nemažai drabužių, sporto reikmenys ir net luitas gintaro. Šiuos ir kitus daiktus galima nusipirkti pirmadienį muitinės aukcione. Kasmet muitininkai konfiskuoja įvairiausių prekių, kurias žmonės bando nelegaliai įsivežti į Li...
-
R. Masiulis: klausimas dėl „Rail Baltica“ finansavimo kelia nerimą
Tai, kad „Rail Baltica“ vėže galimas traukinių greitis Baltijos šalyse planuojamas 240 kilometrų per valandą, o Lenkijos pusė garantuoja tik iki 160 kilometrų per valandą greitį, gali kelti vis daugiau klausimų, per bendrą posėd...
-
Pusė apklaustųjų mokėtų brangiau už geriau laikomų vištų mėsą4
2018 m. kovą atlikta visuomenės nuomonės apklausa rodo, kad net trys ketvirtadaliai (75,8 proc.) lietuvių mano, jog fermose mėsai auginamų vištų sąlygos turėtų būti pagerintos, o beveik pusė (47,2 proc.) šalies gyventojų pasiruo&scar...
-
Galimybė susigrąžinti dalį GPM už paslaugas vertinama skirtingai
Mokesčių reformą parengusios Vyriausybės siūlymas leisti gyventojams susigrąžinti dalį pajamų mokesčio (GPM) už legaliai įsigytas namų ūkio paslaugas vertinamas skirtingai. Finansų ministras Vilius Šapoka tikisi, kad ši naujovė bu...
-
Į teršiantį viešąjį transportą – skirtingas didžiųjų miestų žvilgsnis1
Trys didžiausi šalies miestai skirtingai sprendžia viešojo transporto problemas. Rengiantis įgyvendinti Europos Sąjungos (ES) direktyvą, kad miestuose neliktų taršių autobusų, vieni miestai atnaujina autobusų parką, kiti kelia am...
-
„Lietuvos geležinkeliai“ prašo teisėsaugos ištirti konkurso skaidrumą1
Valstybės valdoma bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ teisėsaugos prašys įvertinti šiemet jos skelbtą pabėgių pirkimo konkursą, kur mažiausią kainą pasiūlė bendrovė „Skinest Baltija“. ...
-
Trečiojoje šalyje įsigyta klastotė gali kainuoti brangiau už originalą
Įsigijus klastotę trečiojoje šalyje didesnių problemų muitinėje neturėtų kilti, jei tai vos viena kita prekė, sako advokatų kontoros „Metida“ teisininkas Mykolas Jakutis. Tačiau įsigyti tokių prekių teisininkas vis dėlto nepat...
-
Latviai bijo taršių automobilių antplūdžio iš Lietuvos
Išgirdę, kad Lietuvoje puse lūpų kalbama apie galimą taršių automobilių apmokestinimą, latviai išsigando, kad seni dyzeliniai automobiliai užplūs jų rinką. ...
-
Ieškos atsakymų, ar gebama išmintingai valdyti valstybės turtą5
Ar įmanomas efektyvus valstybės nekilnojamojo turto (NT) valdymas? Kokie pokyčiai laukiami šioje srityje? Kiek yra žinoma apie tai, ką remia valstybė per panaudos sutartis? ...