- Parengė Valentinas Beržiūnas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šių metų pradžios įsigalioję Kelių transporto kodekso pakeitimai, reglamentuojantys keleivių vežimą lengvaisiais automobiliais už atlygį, sukėlė pasipiktinimą tarp tradicinės taksi rinkos dalyvių. Jų teigimu, Seimas uždegė žalią šviesą chaosui keleivių vežimo rinkoje, dėl to tradicinės taksi paslaugos gali ir išnykti.
Taksi paslaugas teikiančių verslininkų teigimu, pavežėjimo už atlygį paslauga sėkmingai išstums tradicines taksi įmones, mat ta pati veikla Seimo sprendimu yra reguliuojama dvejopai – taksi paslaugas teikiančioms įmonėms taikomi griežti veiklos standartai, o pavežėjams iš esmės netaikomi jokie.
Be to, kaip pastebėjo Ričardas Kriukovas, taksi asociacijos vadovas, šiuo metu vien Vilniuje yra apie 1 tūkst. pavežėjimo paslaugą teikiančių automobilių, kurių kontrolė praktiškai yra neįmanoma. Anot jo, jei taisyklės nebus keičiamos, po pusmečio liks tik pavienės taksi bendrovės – kitos esą užvers duris, nes negalės konkuruoti.
Vadovaujantis Kelių transporto kodekso pakeitimais, įmonės arba gyventojai, norintys vežti keleivius lengvaisiais automobiliais už atlygį, apie ketinimą vykdyti tokią veiklą privalo informuoti savivaldybę.
Savivaldybės institucijai pagal vežėjo įmonės buveinės registracijos vietą arba gyvenamąją vietą, jeigu vežėjas yra fizinis asmuo, reikia pateikti deklaraciją, kurios pavyzdinė forma nustatyta 2016 m. gruodžio 30 d. susisiekimo ministro įsakymu patvirtintose Keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse.
Fiziniai asmenys, pageidaujantys teikti keleivių vežimo paslaugas, turi įregistruoti individualią veiklą Valstybinėje mokesčių inspekcijoje. Deklaracijoje reikia nurodyti informaciją apie vežėją, transporto priemonę, privalomąją techninę apžiūrą bei privalomąjį civilinės atsakomybės draudimą.
Diskusijose dėl keleivių vežimo Susisiekimo ministerija pagaliau padėjo tašką – nuo šių metų pradžios taisyklėse atsirado vietos ir "Uber" bei į juos panašiems vežėjams, tačiau socialdemokratas Gintautas Paluckas vis dėlto stojo į tradicinių taksi įmonių pusę; jo teigimu, dėl pakeitimų Kelių transporto kodekse atsiranda problemų.
"Pagal dabar patvirtintą tvarką tarsi išnyksta nelegalaus taksi sąvoka. Mes negalime patikrinti, ar asmuo, vežantis keleivį, dirba kaip pavežėjas ar nelegaliai, kadangi neturime jokios teisės stabdyti automobilio. O išorinių skiriamųjų ženklų, kitaip nei taksi, ant pavežėjų automobilių nėra", – aiškino politikas.
Politikas taip pat pastebėjo, kad skirtingas reguliavimas – nesąžiningas taksi įmonių atžvilgiu.
"Kai viena rūšis stipriai reguliuojama, o kita praktiškai nereguliuojama, tai tik laiko klausimas, kada taksi paslaugos išnyks", – paaiškino politikas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Ministrė: pasirinkus amunicijos gamyklos vietą, reikės priimti sprendimus dėl kompensacijų
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė sako, kad Vyriausybė turės priimti sprendimus dėl sklypo ir kompensavimo mechanizmo Lietuvos sveikatos mokslų universitetui (LSMU), kurio valdomoje žemėje netoli Baisogalos ketinama statyti &b...
-
G. Skaistė: norint patenkinti gynybos poreikius reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių
Finansų ministrė Gintarė Skaistė teigia, kad norint rasti finansavimą patenkinti išaugusius gynybos poreikius, reikės kompleksinio sprendimo dėl mokesčių. ...
-
Prezidentas nepalaiko siūlymo gynybą finansuoti iš savivaldybėms tenkančios GPM dalies1
Prezidentas Gitanas Nausėda sako nepalaikantis Laisvės partijos siūlymo dalį papildomų lėšų gynybai surinkti perskirstant savivaldybėms tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį. ...
-
I. Vėgėlės šeimos valdoma „Vilpra“ galimai apeidinėjo sankcijas Rusijai ir Baltarusijai8
Kandidato į prezidentus Igno Vėgėlės šeimos kontroliuojama šildymo sistemų prekybos ir įrengimo grupė „Vilpra“ į Kirgiziją eksportuodama kondicionierius galimai apeidinėjo Europos Sąjungos (ES) sankcijas Rusijai ir Baltarus...
-
Lojalumo pokyčiai darbo rinkoje: į jaunų žmonių išėjimą reikia žiūrėti pozityviai2
Darbo rinkoje keičiasi ne tik tendencijos, bet ir vertybės. Viena iš jų – lojalumas. Apie tai, ar dabartinei darbuotojų kartai lojalumas išlieka vertybe, LNK reportaže pasakojo gydytojas psichoterapeutas Dainius Jakučionis. ...
-
Vyriausybė pritarė siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio kainą susieti su MMA6
Vyriausybė trečiadienį pritarė Finansų ministerijos ir Lietuvos banko (LB) siūlymui būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą susieti su minimalia mėnesio alga (MMA), ją perskaičiuojant kas trejus metus. ...
-
Liberalai „laisviečius“ kaltina įžūlumu, tarsis dėl savo siūlymo gynybos finansavimui6
Vienas valdančiųjų liberalų lyderių Eugenijus Gentvilas trečiadienį įžūliu pavadino koalicijos partnerių „laisviečių“ siūlymą dėl būdų padidinti gynybos finansavimą, bandys formuluoti savo iniciatyvą. ...
-
Pieno supirkimo kaina Lietuvoje per metus augo dešimtadaliu2
Vidutinė natūralaus pieno supirkimo kaina kovą siekė 42,31 cento už kilogramą ir buvo 10,8 proc. didesnė nei pernai tuo pat metu. Lyginant su vasariu, supirkimo kaina kilo 0,3 proc. ...
-
Lietuvos bankas: Lietuvos auksas pernai pabrango 9 proc.3
Lietuvos aukso atsargų rinkos vertė, nepaisant susilpnėjusio JAV dolerio euro atžvilgiu, pernai išaugo 9 proc. iki 355 mln. eurų, sako Lietuvos banko (LB) atstovas. ...
-
„Laisviečiai“ gynybą finansuoti siūlo iš savivaldybių GPM, akcizų, didesnio pelno mokesčio6
Laisvės partija trečiadienį paskelbė, kad surinkti reikiamas papildomas lėšas krašto apsaugai siūlo perskirstant savivaldybėms šiuo metu tenkančią gyventojų pajamų mokesčio (GPM) dalį, didinant akcizus ir vienu procentiniu pun...