- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Karantinas toliau augina laiką prie TV ekranų, rodo „Kantar“ TV tyrimo duomenys. Ši tendencija, fiksuota per pirmąjį laikotarpį gyventojus raginant likti namuose, pasikartojo ir per antrąjį karantino etapą. Tyrimo duomenimis, piką laikas prie TV buvo pasiekęs gruodžio mėnesį ir priartėjo prie 5 val. per parą. Nors tarptautiniai prekės ženklai pernai reklamos apsukas mažino, didžiausi vietiniai reklamdaviai – jas didino.
Pavasario karantino piko metu (balandį) Lietuvos gyventojų laikas prie TV ekranų siekė 4 val. 30 min., t.y. valanda daugiau nei 2019 m. balandį. O prieš mėnesį, gruodį, fiksuotas naujas rekordas prie TV – 4 val. 40 min., per pusvalandį daugiau nei tą patį mėnesį prieš metus (2019 m.).
„Kuo daugiau netikrumo ir kuo dinamiškesnė situacija, tuo didesnis tampa ir medijų poreikis. Natūralu, kad pandemijos metu jis augo ir TV rinkoje. Užsidarymas namuose, mažesnė kitų pramogų konkurencija taip pat suteikė geras sąlygas šiam šuoliui. Iš „Kantar“ grupės duomenų matome, kad vėlyvosiomis pandemijos fazėmis TV žiūrimumas gali ūgtelti net per 60 proc. Lietuvoje kol kas didžiausias augimas fiksuotas pernai balandį – daugiau nei 30 proc., arba valanda daugiau nei 2019 m. balandį“, – sakė „Kantar“ media tyrimų ir įžvalgų vadovė Lina Petraitienė.
Kuo daugiau netikrumo ir kuo dinamiškesnė situacija, tuo didesnis tampa ir medijų poreikis.
Daugiau nei pusę darbo dienos – prie TV ekranų
Pasak jos, per metus laikas prie TV ekranų dar pailgėjo daugiau kaip ketvirčiu valandos. Tai yra pandeminių metų vidurkis nuo 2019 m. skiriasi 17 min. Akivaizdu, kad karantinas smarkiai veikia laiką prie TV ekranų.
„Nors per antrąjį karantino etapą augimas jau nebuvo toks didelis kaip pavasarį, tačiau bendras laikas prie TV gruodžio mėnesį įspūdingas – vidutiniškai Lietuvos gyventojas tam skyrė 280 min. per dieną. Nors epidemija kai kuriuos verslus privertė susiveržti diržus, dalis TV laidų bei reklamų atšaukiamos ar atidedamos, žiūrovas dabar itin imlus geram turiniui. Be to, karantinas sustiprino TV kaip socialinį ugniakurą, tai yra vis dažniau jis žiūrimas draugijoje. Rinkodaros profesionalams svarbu susiplanuoti, kaip išnaudoti šią tendenciją, kad ir kaip magėtų krizę tiesiog tykiai pralaukti“, – sakė L. Petraitienė.
Dėl žiūrovų dėmesio kovojo ir reklamdaviai
Kol kas panašu, kad šalies reklamdaviai išnaudoja šį augantį laiką prie ekranų, skirtingai nei tarptautiniai. 2020 m. „Kantar“ reklamos stebėsenos duomenimis, buvo transliuota 8,5 proc. daugiau reklamos sekundžių, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu prieš metus.
„Nepaisant to, kad dalis didžiųjų tarptautinių reklamdavių, tokių kaip „Procter & Gamble“, „Ferrero“, „Berlin-Chemie“, „Unilever“, „Coca-cola“, „Colgate-Palmolive“ ir kiti pernai mažino reklamos apimtis televizijoje nuo 10 iki 30 proc., Lietuvos reklamdaviai pandemijos paveiktai reklamos rinkai skyrė pastebimai daugiau reklamos“, – sakė „Kantar“ reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
Pasak jos, pernai didieji Lietuvos reklamdaviai iš prekybos tinklų, telekomunikacijos, vaistinių, e. prekybos ir kitų kategorijų reklamos sekundžių apimtis didino apie 18 proc.
„Iš savo grupės duomenų matome, kad stiprūs prekės ženklai po krizių atsigauna iki 9 kartų sparčiau, tad visai tikėtina, kad ženklai, kurie liko vartotojų regėjimo lauke su aktualiomis reklamos žinutėmis net ir sunkmečiu, šiam praėjus pirmieji pajus atsigavimo ženklus“, – sakė G. Juronienė.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Piketas prieš „Rail Baltica“: Panevėžio krašto gyventojai prašo prezidento imtis iniciatyvos
Antradienio vidudienį Daukanto aikštėje prie Prezidentūros keliolika vadinamosios „Rail Baltica“ viešojo intereso gynimo grupės aktyvistų susirinko į piketą, taip išreikšdami kritiką šio geležinkelio tran...
-
LEA: „Nord Pool“ biržoje fiksuota mažiausia mėnesio vidutinė elektros kaina nuo 2021-ųjų birželio
Balandį vidutinė elektros kaina „Nord Pool“ biržoje siekė 0,060 cento už kilovatvalandę (kWh) be PVM – tai 12 proc. mažiau už kovo mėnesio vidutinę kainą, kuri buvo 0,068 Eur/kWh be PVM. Nors balandžio antrojoje pusėje elektros k...
-
Siekis į karo technikos įsigijimus įtraukti Lietuvos įmones įveikė Seimo komiteto barjerą
Seimo Ekonomikos komitetas bendru sutarimu pritarė Gynybos ir saugumo pramonės įstatymo projektui, kuriuo siekiama nuo liepos į valstybės vykdomus karinės technikos įsigijimus įtraukti Lietuvos įmones ir netaikyti viešųjų pirkimų reikalavim...
-
Registrų centras: Lietuvoje per 50 tūkst. žemės sklypų ribos yra netikslios
Registrų centro duomenimis, Lietuvoje daugiau nei 50 tūkst. žemės sklypų ribos yra netikslios – Nekilnojamojo turto kadastro žemėlapyje jos pažymėtos kaip koreguotinos. ...
-
A. Armonaitė susitikime su JK ministru aptars glaudesnį bendradarbiavimą gynybos srityje6
Jungtinėje Karalystėje (JK) viešinti ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė susitikime su šios šalies pramonės ir ekonominio saugumo ministru Alanu Maku aptars Ukrainos atstatymo ir glaudesnio dvišalio ekon...
-
Pajamoms deklaruoti beliko dvi dienos: ką būtina žinoti?
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) primena, kad pajamoms deklaruoti beliko dvi dienos. To dar nespėjo daugiau kaip 200 tūkst. gyventojų. Dažniausi pasiteisinimai – pamiršo arba nežinojo, kad pajamas turi deklaruoti. VMI primena, pavėlav...
-
Klaipėdiečiai gali butus šildytis ir toliau3
Vakar Klaipėdoje oficialiai baigtas šildymo sezonas. Atsižvelgus į vyraujančias palankias orų prognozes, šildymą nuspręsta išjungti. Tačiau gyventojai, dar nenorintys šildymo nutraukti, gali raštu kreiptis į š...
-
Ekonomistai: šalies ekonomika grįžo į augimo trajektoriją, ji augs ir toliau
Lietuvos bendrajam vidaus produktui (BVP) per ketvirtį paaugus 0,8 proc., o per metus – 2,9 proc., ekonomistai sako, kad tai rodo šalies ekonomikos sugrįžimą „į augimo trajektoriją“ bei leidžia tikėtis tolesnio jos augimo. ...
-
„Elektrum Lietuva“: didmeninė elektros kaina Lietuvoje per savaitę didėjo 5 proc.2
Praėjusią savaitę didmeninė elektros kaina Lietuvoje kilo 5 proc. ir vidutiniškai siekė 82,88 Eur/MWh. Tiek pat elektra kainavo ir kitose Baltijos šalyse. Tuo metu nepriklausomų elektros tiekėjų Lietuvos gyventojams siūlomos kainos i&sca...
-
K. Budrys: raginimai siekti 4 proc. BVP gynybai – spaudimas sutarti bent dėl 3 proc.2
Verslo raginimus politikams sutarti dėl 4 proc. bendrojo vidaus produkto gynybos finansavimui prezidento patarėjas Kęstutis Budrys sako vertinantis kaip spaudimą rasti sutarimą bent dėl 3 proc. BVP kartelės ir šaltinių. ...