Uostui ir „Lietuvos geležinkeliams“ – ypatingi metai

Ypatingai gerai 2018 metais dirbęs Klaipėdos uostas sudarė sąlygas ir vežėjams pasiekti įspūdingų rodiklių.

Dirbo efektyviausiai

Klaipėdos uostas pernai krovė 46,58 mln. tonų krovinių. Apie 80 proc. jų į uostą gabenama arba iš jo išgabenama geležinkeliais.

Nenuostabu, kad „Lietuvos geležinkeliai“ praėjusiais metais gerino visus pagrindinius savo veiklos rodiklius.

Dėl ypač išaugusios Klaipėdos uosto veiklos „Lietuvos geležinkeliai“ pernai dirbo efektyviausiai tarp Baltijos šalių geležinkelių. Nepaisant to, kad Latvija per tris savo šalies jūrinius uostus krovė daugiau krovinių nei Klaipėdos uostas.

Latvijos uostų: Ryga (36,43 mln. tonų), Ventspilis (20,33 mln. tonų), Liepoja (7,54 mln. tonų) bendra krova siekė per 64 mln. tonų, tačiau Latvijos geležinkeliais gabenta apie 50 mln. tonų krovinių. Tuo tarpu Lietuvos geležinkeliai gabeno 56,8 mln. tonų krovinių. Tai 7,9 proc. daugiau nei 2017 metais.

Lietuvos geležinkelių augimo procentas beveik atitinka Klaipėdos uosto augimo procentą, kuris siekė 7,3 proc.

Aplenkė kolegas iš Latvijos

„Lietuvos geležinkeliai“, išankstiniais duomenimis, gavo 502,1 mln. eurų pajamų. Tai 12,5 proc. daugiau nei per 2017 metus.

„Džiaugiuosi, jog padidinę efektyvumą paklojome tvirtus pamatus iššūkių kupiniems 2019-iesiems. Visos „Lietuvos geležinkelių“ direkcijos pasiekė pozityvių rezultatų, o tai rodo jų pasirengimą žengti dar vieną žingsnį – sutelkti veiklas atskirose įmones. Vadovaudamiesi geriausiomis vakarietiškomis verslo valdymo praktikomis ir įgyvendinami ES reikalavimus, per šiuos metus sukursime tvarią, efektyviai valdomą ir valstybei naudą kuriančią įmonių grupę“, – komentuodamas 2018 m. rezultatus sakė „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Latvijos geležinkelių apyvarta siekė apie 220 mln. eurų. Teigiamas rezultatas yra tai, kad palyginti su 2017 metais pernai Latvijos geležinkelių augimas siekė per 12 procentų.

Padaugėjo ir keleivių

Vertinant Lietuvos geležinkelių 2018 metų veiklą akcentuojama, kad geležinkeliais naudojosi rinkosi vis daugiau keleivių. Praėjusiais metais tokį keliavimo būdą pasirinko 5,169 mln. keleivių (511 tūkst. arba 11 proc. daugiau nei tuo pačiu periodu užpernai). Net 16,1 proc. geresni buvo gruodžio veiklos rezultatai. Juos lėmė atnaujinti traukinių tvarkaraščiai, kuriuos „Lietuvos geležinkeliu“ Keleivių vežimo direkcijos komanda keitė, visų pirma, atsižvelgdama į darbą traukiniais vykstančių klientų poreikius.

„Lietuvos geležinkelių“ Geležinkelių infrastruktūros direkcija taip pat fiksavo teigiamus rodiklius. Iš viso 2018-aisiais Lietuvos geležinkeliais keleiviniai ir krovininiai traukiniai įveikė 16,1 mln. kilometrų. Tai yra 5,9 proc. daugiau nei 2017-aisiais.

2019-ieji „Lietuvos geležinkeliams“ bus pokyčių metai – bendrovė įgyvendins ES ketvirtąjį geležinkelių paketą. Atsižvelgus į Seime priimtas Geležinkelių transporto kodekso pataisas, vadovaujantis sėkmingiausia tarptautine patirtimi, „Lietuvos geležinkelių“ direkcijų veikla bus sutelkta atskirose bendrovėse. Pradedama nuo Krovinių vežimo direkcijos, kuri bus transformuojama į jau užregistruotą „LG Cargo“ akcinę bendrovę.



NAUJAUSI KOMENTARAI

..mokės tau..

..mokės tau.. portretas
Argi negirdiejai kad geležinkelius žada privatizuoti? Tik vadina kitaip - ,,išskaidymas", (t.y.krovininio ir keleivinio transporto atskyrimas). Kelia didžiulį pasipiktinimą kai tokiu būdu vagiai ciniškai pasiima Valstybės turtą, kuris neša pelną į jos iždą.Taigi nuolat girdime ,,pinigų nėra". Viskas vyksta akivaizdžiai, bet niekas nesiima ginti viešo - Lietuvos piliečių, intereso. Ir teisėsauga aferiugų nupirkta?

kada pradėsite dalintis pyragą

kada pradėsite dalintis pyragą portretas
Kada buržujai žmonėms padoriai už darbą pradėsit mokėti? Kada pagaliau uždirbsime kaip vidutinis europietis?
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių