Vartotojų teisės: ką svarbu žinoti perkantiems kelionę agentūroje?

Vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), siekdama apsaugoti vartotojus, perkančius kelionę agentūroje, nuo galimų nesusipratimų, dalijasi jiems svarbia ir aktualia informacija.

VVTAT atkreipia dėmesį, kad labai svarbu iš pat pradžių surinkti visą įmanomą informaciją apie kelionės organizatorių, kurio organizuojamą kelionę žmogus planuoja įsigyti. Patikrinti, ar kelionių organizatorius gali verstis išvykstamuoju turizmu ir ar turi kelionių organizatoriaus draudimą nemokumo ar bankroto atveju. Taip pat rekomenduojama perskaityti atsiliepimus apie kelionių organizatorių ar kelionių agentūrą specialiose skundų bei atsiliepimų svetainėse. Tokiu būdu bus galima įvertinti konkretaus paslaugų teikėjo patikimumą.

Siekiant išvengti nesusipratimų dėl kambario, viešbučio ar kitų kelionės metu galinčių iškilti nesklandumų, svarbu nepamiršti įdėmiai perskaityti su kelionių organizatoriumi sudarytą sutartį ir jos priedus. Teisėtai sudaryta ir galiojanti sutartis jos šalims turi įstatymo galią. Rekomenduojama išsiaiškinti informaciją apie transportą, apgyvendinimą, maitinimą, maršrutą, galutinę kelionės kainą, sutarties nutraukimo sąlygas ir skundų nagrinėjimo tvarką. Reikalauti, kad sutartos kelionės sąlygos būtų pateiktos raštu ir saugoti savo kelionės sutartį iki pat kelionės pabaigos.

VVTAT prieš išvykstant į kelionę taip pat rekomenduoja sužinoti kelionės organizatoriaus atstovo ir vietinių agentūrų kontaktus. Jų reikės, jei kelionės metu kiltų nesklandumų, prireiktų papildomos informacijos ar reikėtų susisiekti su kelionių organizatoriumi.

Kelionės organizatorius yra atsakingas turistui už sutartyje numatytų įsipareigojimų tinkamą vykdymą, nepaisant to, ar tuos įsipareigojimus turėjo įvykdyti kelionės organizatorius, ar kiti paslaugų teikėjai, kurių pagalba kelionės organizatorius naudojosi. Teisės aktai nustato, kad jeigu sutartis nėra vykdoma atsižvelgiant į turisto protingus lūkesčius, kelionės organizatorius privalo atlyginti turistui nuostolius, todėl rekomenduojame rinkti visus mokėjimo kvitus ir sąskaitas už papildomas išlaidas, jei tokios atsirado dėl iškilusių problemų, taip pat aiškiai fiksuoti kylančius neatitikimus. Surinkus visus įrodymus bus lengviau išspręsti ginčą dėl nuostolių atlyginimo.

Grįžęs iš kelionės vartotojas pretenziją kelionių organizatoriui turi pateikti ne vėliau kaip per 14 dienų. Prie pretenzijos reikėtų pridėti nuostolius pagrindžiančius įrodymus, nuotraukas ar vaizdo įrašus. Kelionės organizatorius privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos raštu atsakyti vartotojui į jo pareikštas pretenzijas.

Ginčo su kelionių organizatoriumi nepavykus išspręsti taikiai, žmogus turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo nagrinėjimo Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo ne teisme tvarka. Kartu su prašymu reikia pateikti turimų kelionės dokumentų kopijas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Rasa

Rasa portretas
Sveiki, prasau padeti mums suprasti ar tikrai ne gali mums grazinti kelioniu agentura Alfaturas pinigus imoketus 905eurus. Nors kelione musu liepos menesi del susiklosciusios situacijos vaikams, kuriu turime 3 nepilnamecius mokslo metai gali buti pratesti iki liepos men. Keliones atideti mes ne galesime..kaip siuo atveju elgtis???
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių