- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos įmonių atstovai viliasi, kad naujoji Vyriausybė efektyviai bendradarbiaus su verslu, bus atvira dialogui ir priims pasvertus sprendimus, kurie palengvins verslo sąlygas bei sustiprins šalies konkurencingumą tarptautinėje arenoje.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, po Seimo rinkimų verslas nusiteikęs pozityviai, teigiamai vertina koalicijos susitarimą ir laukia naujosios Vyriausybės programos.
„Lietuvos ekonomikos laukia sudėtingas laikotarpis ir ambicingi iššūkiai, kuriems suvaldyti prireiks išmintingų ir atsakingų valdžios sprendimų. Tikimės, kad Vyriausybė vykdys protingą mokestinę politiką ir efektyvų biudžeto balansavimą. Tuo pačiu ieškos būdų, kaip palaikyti verslo gyvybingumą, padidinti šalies konkurencingumą, skatinti investicijas į inovacijas ir plėtrą“, – vylėsi P. Drižas.
Jo teigimu, su nueinančiąja Vyriausybe verslo asociacijos aktyviai siekė atvirų diskusijų bei solidarumo, teikė siūlymus, kaip gerinti verslo aplinką Lietuvoje.
„Tiesa, pagirti, kad į mūsų siūlymus buvo įsiklausyta, negalėčiau. Nueinančiai Vyriausybei ne visada pavykdavo suvaldyti atskirų ministerijų veiksmus. Tačiau palankiai vertiname nueinančios valdžios ryžtą ir palaikymą aktyviai ginant Lietuvos nacionalinius interesus dėl vežėjų verslą diskriminuojančio Mobilumo paketo Europos Sąjungos mastu“, – pažymi P. Drižas.
Jis tikisi, kad naujoji Vyriausybė geriau supras verslininkus nei ankstesnioji, įsiklausys į socialinių partnerių nuomonę bei pasiūlymus. „Esame pasirengę būti konstruktyviu Vyriausybės socialiniu partneriu, – sako P. Drižas. Abipusis verslo ir Vyriausybės bendradarbiavimas – būtina sąlyga gerinti makroekonominius ir socialinius rodiklius: didinti šalies konkurencingumą, auginti eksporto apimtis, didinti darbo vietų skaičių“.
Kalbėdamas apie Lietuvos tarptautinio transporto ir logistikos verslo bendruomenės lūkesčius TTLA vadovas išskyrė pagrindines sritis, kuriose tikimasi bendradarbiavimo. Tai – aktyvi ekonominė diplomatija, siekiant ginti nacionalinius verslo interesus ir taip stiprinant mūsų vežėjų konkurencingumą tarptautiniu mastu bei skatinant paslaugų eksporto augimą.
Verslas taip pat suinteresuotas didinti krovinių judumą plėtojant intermodalinį krovinių vežimą išnaudojant skirtingų transporto rūšių panaudojimą. Kitos nurodomos prioritetinės sritys yra transporto sektoriaus konkurencingumo didinimas, gerinant transporto ir logistikos paslaugų kokybę, o taip pat investicijų į verslo procesų skaitmenizavimą skatinimas.
Tarp prioritetinių sričių verslas taip pat išskiria neigiamo poveikio aplinkai mažinimo priemonių įgyvendinimą pagal ES Žaliojo kurso veiksmų plano gaires.
TTLA vienija didžiausias šalies transporto ir logistikos įmones, kurių bendra apyvarta siekia per 80 proc. Lietuvos krovininio kelių transporto apyvartos. Dabartinės asociacijos narės – išskirtinai tarptautinio krovinių transporto įmonės, veiklą vykdančios ne tik Lietuvos, bet ir Europos, Azijos bei kituose regionuose.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Mažmeninė prekyba šiemet augo, maitinimo įmonių apyvarta smuko
Mažmeninės prekybos įmonių apyvarta sausį–vasarį, palyginti su tuo pat laiku pernai, augo 0,7 proc. ir siekė 2,807 mlrd. eurų, o vasarį, palyginti su pernai vasariu, – 2,2 proc. iki 1,394 mlrd. eurų (be PVM). ...
-
G. Skaistė: nepasiturintys gyventojai elektrą galės gauti nemokamai arba labai pigiai5
Energetinį skurdą patiriantys gyventojai, turintys teisę į socialinę paramą, elektrą galės gauti nemokamai arba itin pigiai, sako finansų ministrė Gintarė Skaistė. Anot jos, tai užtikrins šiais metais numatyta valstybės parama energetinėm...
-
I. Šimonytė: mažųjų branduolinių reaktorių statyba turėtų būti svarstoma2
Energetikos ministerijos parengtoje strategijoje numačius galimybę po 2030-ųjų Lietuvoje vystyti mažos galios branduolinius reaktorius, premjerė Ingrida Šimonytė sutinka, kad tokia alternatyva turėtų būti svarstoma. ...
-
I. Šimonytė gynybos finansavimo iniciatyvoje „4 procentai“ pasigenda lėšų šaltinių6
Verslui siūlant susitarti dėl 4 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP) skyrimo šalies gynybai, premjerė Ingrida Šimonytė sako šioje iniciatyvoje pasigendanti įvardytų lėšų šaltinių tokiam finansavim...
-
Seimas balsuos, ar po metų pradėti apvalinti atsiskaitymus grynaisiais3
Seimas antradienį balsuos siūlymo apvalinti prekių ir paslaugų krepšelio galutinę sumą – taip pamažu būtų atsisakoma 1 ir 2 centų monetų. ...
-
Keturių dienų darbo savaitė: pagaliau atėjo laikas?3
Prieš šimtą metų „Ford“ tapo pirmąja didele kompanija, sumažinusia darbo dienų skaičių per savaitę nuo šešių iki penkių. Dabar, praėjus šimtui metų, kalbama, kad atėjo laikas darbo savaitę trumpinti ...
-
I. Žilienė: siūloma prisijungimą prie tinklo lengvinti ir gaminantiems vartotojams
Bendrovei „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) nuo balandžio atnaujinant elektros įrenginių prijungimo prie tinklų metodiką, energetikos viceministrė Inga Žilienė sako, kad siekiama sutvarkyti teisinę bazę, kad nauja kainodara būtų p...
-
A. Stončaitis: Seimas labai greitai turėtų sugriežtinti lošimų verslą1
Seimas labai greitai turėtų patvirtinti Finansų ministerijos inicijuojamas pataisas, kurios užkirstų kelią neatsakingiems azartiniams lošimams, stiprintų probleminių lošėjų apsaugą ir didintų verslo skaidrumą, sako Seimo Antikorupcij...
-
Lietuvą pasiekė pirmoji 360 mln. eurų RRF paskola8
Lietuva iš Europos Sąjungos (ES) Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano (RRF) gavo pirmąją 360 mln. eurų lengvatinę paskolą. ...
-
D. Kreivys: 2030-asiais elektra turėtų kainuoti 55–65 eurus už MWh9
Energetikos ministras Dainius Kreivys sako, kad 2030-aisiais elektros kainos Lietuvoje turėtų svyruoti apie 55–65 eurus už megavatvalandę (MWh). ...