Vežėjų atstovas: vežėjai gali netekti užsakymų

  • Teksto dydis:

Rusijai sulėtinus Lietuvos automobilių patikrą pasienyje, šalies vežėjai baiminasi, kad netekti klientų. Pasak vežėjų asociacijos „Linava“ Krovinių tarybos nario Mečislovo Atroškevičiaus, užsakovai krovinius gali perduoti kaimyninių šalių vežėjams, kurių Rusija netikrina po keliolika valandų. Be to, anot jo, kol kas Rusijos muitininkai neteikia jokios oficialios informacijos.

Muitinės departamento vadovas Antanas Šipavičius teigia tai pat kol kas neturintis oficialios informacijos, o Rusijos muitininkai toliau teisinasi stringančia informacine sistema.

„Sunki situacija, net jeigu nieko neįveš šiandien, rytoj, tai jau rezultatas faktiškai pasiektas, nes visi klientai, užsakovai bijo. Dabar Kalėdos, Nauji metai ant nosies, tai prekės turi pasiekti Rusiją, greit bus imamasi veiksmų, gali būti permesti per Latviją, Lenkiją, Estiją, kad nevežtų Lietuvos vežėjai“, - BNS sakė M.Atroškevičius.

Pasak jo, jau vien dėl gandų sustojo automobilių srautas ir dalis krovinių neišvažiavo iš Lietuvos.

„Reikia konstatuoti faktą, kad yra stiprūs trukdžiai. Yra stiprūs trukdžiai Latvijos-Rusijos pasienyje, per kurį mes daug važiuojame. Jeigu taip galima išsireikšti, yra prikišta daug lietuviškų automobilių pilnam patikrinimui, o pas juos yra ribotos galimybės - per parą galima patikrinti 2-3 mašinas“, - sakė M.Atroškevičius.

Jis teigė, kad Rusijos muitinė neteikia jokios oficialios informacijos, todėl neaišku, kodėl lietuviškų automobilių srautas stringa.

„Vidinėse muitinėse irgi yra kalbų, kad ne visur paleidžia, bet kol kas visi kalba, bet niekas nematė. Jeigu būtų oficialus dokumentas ar net ir tarnybiniam naudojimui, tai mes tikrai tą dokumentą jau turėtume, nes jo nuslėpti neįmanoma“, - tikino „Linavos“ atstovas.

Muitinės departamento generalinis direktorius A.Šipavičius BNS aiškino, kad oficialios informacijos kol kas neturi, o neoficialiai kaimyninės valstybės muitininkai aiškina, kad stringa jų informacinė sistema.

„Bent jau neoficiali informacija iš Rusijos pusės yra, kad su trikdžiais dirba informacinė sistema, kuri registruoja transporto priemones laikino įvežimo procedūrai, todėl mes stebime transporto priemonių srauto sumažėjimą į Kaliningrado sritį. Kitokių komentarų kol kas iš kolegų neturime, nes kolegos sako, kad pirmadienį yra planiniuose susitikimuose ir kol kas nieko nekomentuoja“, - BNS sakė A.Šipavičius.

Anot jo, griežčiau tikrinami lietuviški automobiliai, o kai kur - ir Latvijoje registruotos transporto priemonės.

„Pagal neoficialią informaciją galime pastebėti, kad griežčiau yra tikrinamos Lietuvos Respublikos piliečių išvykstančios bei atvykstančios transporto priemonės į Kaliningrado sritį. (...) Kai kuriuose postuose pastebima tendencija, kad panaši kontrolė vykdoma ir Latvijos piliečiams“, - teigė Muitinės departamento vadovas.

Anot jo, lengvųjų automobilių srautas savaitgalį į Karaliaučių sumažėjo 43-44 proc., o vilkikų - 12 proc.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos viešųjų ryšių skyriaus viršininkas Giedrius Mišutis BNS informavo, kad per parą - nuo sekmadienio 7 valandos ryto iki pirmadienio 7 val. ryto - per Kybartų postą iš Lietuvos į Karaliaučių išvyko 23 lengvieji ir 4 krovininiai automobiliai su ES numeriais ir atitinkamai 122 bei 196 - su Rusijos numeriais.

Per tą patį laiką iš Karaliaučiaus į Lietuvą atvyko 25 lengvieji ir 1 krovininis automobilis su ES numeriais bei atitinkamai 101 ir 225 - su rusiškais numeriais.

„Skiriasi labai, nes anksčiau per Kybartus, jei normali situacija, galėdavo išvažiuoti iki 20 lengvųjų (lietuviškų - BNS) automobilių, tai vos ne visą praėjusią parą kas išvažiavo, buvo pasiekta per parą“, - BNS teigė G.Mišutis. Anot jo, šiame punkte daugiausia vyksta lengvųjų automobilių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių