- Žydrė Dargužytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pastaruoju metu logistikos sektoriuje itin daug kalbama apie optimizavimo procesus veikloje – diegiamos inovatyvios programos, leidžiančios geriau valdyti organizacinius procesus. Tam investuojamos solidžios sumos pinigų, o rezultatai ne visada padeda sutaupyti laiko. Logistikos verslo plėtotojai pastebi, kad gerai optimizuotas vairuotojų aptarnavimo centras, kuriame paslaugos yra sustruktūruotos taip, kad vairuotojas sutaupytų daugiau nei pusę darbo dienos, keičia supratimą apie optimizavimo procesus gabenimų rinkoje.
Logistikos procesų operatoriai, muitinės tarpininkai, įmonė „Bunasta“, pastebi, kad daugiausiai laiko vairuotojai sugaišta atlikdami sąlyginai trumpų atstumų gabenimus, kaip kad, tarkime, nuo Klaipėdos iki Minsko. Taip dažniausiai yra dėl to, kad kelionė trunka 6-8 val., o laukti, kol bus užpildyta TIR užtrunka dar apie 4 val. Taigi, vilkiko iš uosto išvykimo būdas yra lemiamas faktorius, leidžiantis pakeisti nusistovėjusią schemą.
„Tarkime, maršrutas yra Klaipėda – Minskas, o krovinio „invoice“ vertė yra 30 000 eurų, mokesčiai sudarys iki 10000 eurų, todėl vežėjui, atvykus į uostą, reikia turėti TIR knygelę, kurios kaina apie 48 eurų, be to, reikia muitinės tarpininko paslaugų ją įforminti, o tai atsieina nuo 50 eurų ir dar tenka susimokėti už EPI – 7,95 eurų, jei vienas prekės kodas. Taigi susidaranti suma siekia apie 110 Eur. Jei atsižvelgtume į tai, kad 4 val. vairuotojui tenka laukti, kol bus užpildyta TIR knygelė, tuomet finansinės investicijos dar labiau išauga, nes per tą laiką, esant logistiniam procese, galima uždirbti pinigų. Yra kitas modelis, kuris, jei kalbėtume apie gabenimų optimizavimą, gerokai greičiau pasiteisina. Pasinaudojus muitinės tarpininkų paslaugomis, vykstant tuo pačiu maršrutu su tranzitine deklaracija T1, CMR iki sienos su Baltarusija, reiktų susimokėti 25 eurų ir 30 eurų už muitinės garantą bei apie 10 eurų už EPI. Taigi, susidarytų 65 eurų suma“, – aiškina Klaipėdoje įsikūrusios bendrovės „Bunasta“ padalinio vadovė Maruta Striž.
Europoje ir Lietuvoje gerai žinoma transporto ir krovinių birža „Trans.eu“, atlikusi vežėjų veiklą bloginančių faktorių tyrimą, kuriame dalyvavo 800 transporto įmonių iš visos Europos, paskelbė, kad daugiausiai nuostolių logistikos įmonės patiria dėl didelių veiklos sąnaudų. „Atsižvelgiant į tai, kad nuo vieno reiso galima sutaupyti 45 eurų, didelei įmonei gal ir neatrodys stebuklas, bet jei analizuotume giliau, matyt, šis pavyzdys tampa gerokai iškalbingesnis: tarkime, jei vilkiku atliekami 5 reisai per mėnesį, galima sutaupyti 225 eurų logistikos rinkos dalyvių, paslaugų sutelkimas vienoje vietoje bene labiausiai taupo laiką ir pinigus. Paieškojus gerosios praktikos pavyzdžių logistikos versle, paaiškėjo, kad sąlyginai jaunos įmonės, yra itin orientuotos į tokią veiklos specifiką. „Pavyzdžiui, uoste didžioji dauguma krovinių yra tranzitiniai, t.y. atvykę iš trečiųjų šalių, todėl be tranzitinės garantijos (Gby) nuo Baltarusijos pasienio reikia daryti ir tranzitines deklaracijas (T1) per Europą. Atsižvelgdami į tai, koks yra rinkos poreikis, išduodame muitinės garantą Lietuvos muitininkams, kad suteiktų teisę tranzitui per Lietuvą arba apskritai Europą ir tuo pačiu išduodame dokumentus Baltarusų muitininkui, kad atidarytų tranzito procedūrą per Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną“, – pasakoja „Bunasta“ direktoriaus pavaduotojas Ramutis Kurpė.
Su muitinės garantu krovinius į Baltarusiją, Rusiją, Kazachstaną gali vežti ir tie, kurie neturi ir niekada neturėjo TIR. Tie, kurie dažniausiai vežiodavo krovinius po Lietuvą, dabar gali imtis ir konteinerių gabenimo, tarkime, iki Minsko, Maskvos ar Astanos, nes atpiginus vieną iš pagrindinių vežėjų sąnaudas didinančių dalykų – dokumentų rengimą – ir praplėtus vežėjams pervežimo ribas, padidėjo ne tik gabenimų veiklos greitis, bet ir vairuotojų ir darbdavių mikroklimatas. Kaip tai vyksta?
„Tam, kad būtų greičiau, dažnai Klaipėdos vairuotojų aptarnavimo centrai yra naudojami tik kaip dokumentų išsiuntimo vieta, o pačius muitinės garantus galima pasiimti Vilniuje, išvažiuojant Baltarusijos link. Nuo Klaipėdos iki Vilniaus vairuotojas įprastai vyksta 4,5 h, o tada be jokio skubėjimo pasiima garantą, tuo metu atlikdamas ir 45 minučių pauzę. Tokiu būdu racionaliai optimizuoti laiko vykstant su TIR – tiesiog neįmanoma“, – kalba muitinės tarpininkai.
„Pauzės metu, pasiėmę muitinės garantą, galime pasinaudoti nemokamu internetu ir pasivaišinti kava. Vis dėlto labiausiai imponuoja tai, kad pradėjus procedūrą Klaipėdoje, o užbaigiant Vilniuje, galima sutaupyti daugiau kaip 4 val.“, – džiaugiasi jau dešimtus metus prie vilkiko vairo sėdintis Adomas Naudžiūnas.
Pasaulinė praktika rodo, kad vienoje vietoje gaunamos reikiamos paslaugos padeda sutaupyti laiko ir didina darbuotojų pasitenkinimą bei lojalumą įmonei.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VERT įpareigojo „Amber Grid“ pakeisti GIPL detales su rusiškomis žymėmis2
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo dujų perdavimo sistemos operatorę „Amber Grid“ pakeisti įtarimų sukėlusias Lietuvos ir Lenkijos magistralinio dujotiekio (GIPL) galimai rusiškas jungiamąsias detales. ...
-
„Orlen Lietuva“ atlygino 146 tūkst. eurų į jūrą išsiliejusios naftos sukeltą žalą2
Naftos importo ir perdirbimo bendrovė „Orlen Lietuva“ teigia atlyginusi aplinkosaugininkų nustatytą 146,4 tūkst. eurų žalą, kai vasario pradžioje Baltijos jūroje ties Būtingės naftos terminalu išsiliejo beveik 2 tonų naftos. ...
-
Lietuvoje startuoja Graikijos „Aegean Airlines“ – dukart per savaitę skraidins į Atėnus1
Lietuvoje startuoja nacionalinė Graikijos oro vežėja „Aegean Airlines“ – du kartus per savaitę ji tiesiogiai skraidins iš Vilniaus į Atėnus. Tikimasi, kad keliautojai per Atėnus galės pasiekti daugiau pasaulio šalių jun...
-
„Vičiūnų grupė“ pardavė gamyklą Kaliningrade42
Kauno mero Visvaldo Matijošaičio ir jo verslo partnerio Liudo Skieraus valdoma žuvies bei kitų maisto produktų gamybos ir prekybos „Vičiūnų grupė“ Rusijos valdymo grupei „Gruppa Okean“ pardavė visą verslą Rusijoje &nda...
-
„Maxima“ kviečia dirbti: apmokome, suteikiamas transportas, apgyvendinimas bei nemokamas maitinimas6
Šalia Lentvario netrukus pradės veikti naujas „Maxima LT“ logistikos centras. Jo vadovas Modestas Virvilas jau renka savo komandą – jo kolegomis gali tapti ir patirties logistikoje neturintys kandidatai. ...
-
Svarbiausi faktai apie Lietuvoje gamyklą planuojančią statyti „Rheinmetall“2
Vokietijos gynybos pramonės milžinei „Rheinmetall“ planuojant Lietuvoje statyti 155 mm artilerijos amunicijos gamyklą, BNS pateikia pagrindinius faktus apie dar 19-ojo amžiaus pabaigoje įkurtą Vokietijos koncerną, kuris taptų vienu didžiau...
-
„LTG Link“ pasirašė 200 mln. eurų paskolų sutartis su NIB ir EIB traukiniams įsigyti1
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ su Šiaurės investicijų banku (NIB) ir Europos investicijų banku (EIB) penktadienį pasirašė 200 mln. eurų paskolų sut...
-
Ant VERT stalo – dujotiekio į Lenkiją statybos tikrinimo išvados
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) penktadienį patvirtins Lietuvos ir Lenkijos magistraliniame dujotiekyje (GIPL) sumontuotų galimai rusiškų jungiamųjų detalių patikrinimo išvadas. ...
-
„Tele2“: augimą lėmė nuoseklios investicijos į tinklo modernizaciją bei klientų patirties gerinimą
Mobiliojo ryšio operatorius „Tele2“ skelbia pirmojo 2024 m. ketvirčio finansinius rezultatus. Dėl nuoseklių bendrovės investicijų į tinklo plėtrą, modernizaciją ir klientų patirties gerinimą toliau auga operatoriaus klient...
-
Seime liko paskutinis balsavimas dėl „Rheinmetall“ gamyklai palankių pataisų1
Seimas ketvirtadienį po svarstymo pritarė pataisoms, sudarančioms palankesnes sąlygas dideliems Vakarų ginklų ir šaudmenų gamintojams, įskaitant ir Vokietijos karinės pramonės milžinę „Rheinmetall“, greičiau Lietuvoje pastatyti ...