Bendrovė „Vičiūnai ir Ko“ padvigubino pelną

  • Teksto dydis:

„Vičiūnų grupės“ žuvies ir kitos maisto produkcijos platinimu užsiimančios „Vičiūnai ir Ko“ pajamos praėjusiais metais išaugo 80 milijonų – iki 213,7 mln. Eur, o pelnas prieš mokesčius šoktelėjo beveik dvigubai – iki 1,38 mln. Eur. Palyginti su 2016 metais, šis rodiklis padidėjo 660 tūkst. Eur arba 92,1 proc.

Išskirtinius įmonės rezultatus lėmė kelios esminės priežastys. Visų pirma, iš Lietuvos pradėtos valdyti ne tik Baltijos, bet ir viso Vakarų Europos regiono rinkos, jose išaugo pardavimai, taip pat sėkmingai stiprintas pagrindinis „Vičiūnų grupės“ „Viči“ prekės ženklas ir išplėstas produkcijos asortimentas.

Pirmi metai, kai visa Europa valdyta iš Kauno

„Vykdydami strateginius verslo struktūros pokyčius, 2016-ųjų pabaigoje iš Belgijos į Kauną perkėlėme visų Vakarų rinkų valdymą. Viena vertus, taip pagrindinėje būstinėje sukoncentravome strateginį sprendimų priėmimą ir didesnę viso verslo kontrolę. Kita vertus, visoms 20 „Vičiūnų grupės“ pardavimo ir distribucijos įmonių kiekvienoje rinkoje suteikėme daugiau taktinės veikimo laisvės ir reikiamų resursų. Jau pirmaisiais metais matome, jog sprendimas pasiteisino“, – teigia grupės valdybos pirmininkas Šarūnas Matijošaitis.

Pasak jo, globalią rinkų priežiūrą sukoncentravus vienose rankose, o ekspertams vietoje palikus tvarkytis su jiems geriausiai pažįstamomis namų rinkomis, pradėta veiksmingiau valdyti bendrą verslo situaciją ir intensyviau plėstis.

Iki tol daugelį Vakarų Europos, Azijos ir kitų regionų rinkų valdžiusi „Vichiunai Europe“, kaip ir kitos regioninės grupės įmonės, nuo šiol kuruoja pardavimus vietos rinkoje – Beniliukso valstybėse.

Auga rinkų skaičius, didėja „Vičiūnų“ dalis esamose

Pasak „Vičiūnų ir Ko“ generalinio direktoriaus Egidijaus Remeikio, gerus rezultatus lemia tiek skverbimasis į naujas, tiek nuoseklus pozicijų įtvirtinimas jau esamose grupės rinkose.

„Vienas iš 2017-ųjų sėkmės faktorių – intensyvi pardavimų plėtra tikslinėse rinkose. „Vičiūnai“ toliau sėkmingai skverbėsi į rinkų, kuriose dirbama jau seniai, „gylį“ – nuosekliai stipriname pozicijas ir užimame vis didesnę rinkos dalį mums gerai pažįstamų Jungtinės Karalystės, Vokietijos, Italijos prekybos tinkluose. Žinoma, turime ir rinkų, kuriose norėtume pasitempti, pavyzdžiui, Ispanijoje, Prancūzijoje. Tam šiuo metu įgyvendinami pakankamai agresyvūs plėtros planai, rezultatų tikimės jau kitąmet“, – situaciją vertina „Vičiūnų ir Ko“ vadovas.

Prie to prisidėti turėtų ir 2018-ųjų pradžioje išplėstas „Vičiūnų grupės“ prekybos ir platinimo tinklas – Prancūzijoje platinimo bendrovė įsigyta, o Jungtinėje Karalystėje įsteigta nauja.

Ne mažiau bendrovės specialistų bei vadovų dėmesio pareikalavo ir geografinė pardavimų plėtra. 2017-aisiais pavyko įsiskverbti į itin didelės perkamosios galios Vidurio Rytų ir Rytų Azijos rinkas – ten keliauja aukščiausios kokybės premium klasės „Viči“ produktai. Čia itin didelis dėmesys skiriamas produkcijos skonio savybėms, kokybei, atitikčiai svarbiausiems industrijos sertifikatams ir gamintojo vardui, tad įsilieti į šias rinkas „Vičiūnų ir Ko“ atstovams truko ne vienerius metus.

Jau daug metų – ne tik surimio gaminiai

Beveik prieš 3 dešimtmečius veikti pradėjusi „Vičiūnų grupė“ ilgą laiką augo ir buvo žinoma visų pirma kaip surimio produktų, arba krabų lazdelių, gamintoja. Ir nors grupė išlieka viena iš didžiausių surimio produkcijos gamintojų pasaulyje, o šis gaminys sudaro didžiąją dalį jos pardavimų, pastaraisiais metais gaminama ir realizuojama vis daugiau kitų žuvies ir jūrų gėrybių produktų.

2017-aisiais diversifikuodami grupės pardavimų krepšelį, „Vičiūnai ir Ko“ Vakarų rinkoms tiekė daugiau žuvies – lašišos, skumbrės ir silkės. Vis didesnio susidomėjimo tiek Baltijos šalyse, tiek Vakaruose sulaukia „Gyoza“ koldūnai. Pavyzdžiui, Vokietijos rinkoje itin sėkmingai debiutavo ekologiški įvairių skonių „Gyoza Bio“ koldūnai.

„Be platesnio asortimento, 2017–2018 m. kryptingai įgyvendiname ir kitą strateginį uždavinį – stiprinti nuosavą „Viči“ prekės ženklą. Juo pažymėtų prekių kokybė, rinkodaros priemonės, naujas pakuotės dizainas lemia, jog pardavimai auga, o vakarų europiečiai vis dažniau atpažįsta šį bene žinomiausią lietuvišką prekės ženklą užsienyje“, – teigia E. Remeikis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

O darbuotojų

O darbuotojų portretas
Atlyginimai paaugo???
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių