E. Lazauskas: judame tinkama linkme

"Lietuvos geležinkelių" Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas pripažįsta, kad regione konkurentų krovinių gabenimo geležinkeliais rinkoje netrūksta, be to, padėtį apsunkina ir geopolitinės aplinkybės. Vis dėlto, pasak jo, pagrindo nerimauti nėra: įmonė aktyviai dirba, kad visi iššūkiai būtų atremti.

– Krovinių vežimas yra pati svarbiausia "Lietuvos geležinkelių" veiklos sritis, generuojanti didžiausias pajamas. Kaip vertinate padėtį krovinių vežimo sektoriuje – ji stabili, o gal kyla kokių problemų, iššūkių?

– Pirmojo ketvirčio rezultatai rodo, kad judame tinkama linkme. 2017 m. sausį–kovą "Lietuvos geležinkeliai" vežė 11,7 mln. tonų įvairių krovinių – maždaug 2 proc. daugiau nei tą patį 2016 m. laikotarpį. Džiugina gerėjantys krovinių tranzito rezultatai, kurie pastaruosius metus tendencingai krito žemyn. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, šiemet pirmąjį ketvirtį tranzitu vežtų krovinių kiekis išaugo 17 proc.

Mūsų regione konkurencinga aplinka, tad turime įvairių iššūkių, – ypač stipriai veikia geopolitinė aplinka, didėja konkurencija dėl krovinių srautų. Norint išlaikyti stabilumą reikia nuolat bendrauti su partneriais, ieškoti naujų projektų ir galimybių. Tai mes aktyviai darome.

– Dėl nesutarimų su Rusija dėl energetinių žaliavų kainos Baltarusija pastaruoju metu eksportavo (ir eksportuoja) santykinai nedaug naftos produktų per Klaipėdos uostą. Ar šių krovinių trūkumas padarė didelę žalą "Lietuvos geležinkeliams"?

– Per 2017 m. pirmąjį ketvirtį krovinių vežta apie 2 proc. daugiau, palyginti su 2016 m. pirmuoju ketvirčiu. Jeigu būtume vežę tiek pat naftos produktų, kiek praėjusiais metais, bendras vežtų krovinių kiekis būtų išaugęs 8,6 proc., palyginti su analogišku praėjusių metų laikotarpiu. Buvome pasiruošę tokiam scenarijui, nes naftos produktų vežimus stipriai veikia geopolitinė aplinka. Todėl stengėmės ieškoti būdų, kaip kompensuoti šių krovinių sumažėjimą.

– Kaip "Lietuvos geležinkeliai" planuoja atremti kitų šalių vežėjų, pirmiausia Rusijos ir Latvijos, konkurenciją? Rusijos geležinkeliai jau kuris laikas siūlo Baltarusijai itin palankius krovinių vežimo tarifus. Negana to, į dalį baltarusių krovinių pretenduoja ir Latvija.

– Rusijos geležinkeliai per metus veža daugiau kaip 1,2 mlrd. tonų įvairių krovinių. Su Rusijos geležinkeliais nepakonkuruosi, tačiau mes ir nenorime konkuruoti. Mūsų tikslas – dirbti, bendradarbiauti ir būti partneriais su visų geležinkelių administracijomis. Visame pasaulyje dėl ekologinių problemų skatinamas geležinkelių transportas. Krovinių perkėlimas iš kelių į geležinkelių transportą turi naudos, nes tai saugesnis ir ekologiškesnis transportavimo būdas. Atsižvelgdami į tai turime bendradarbiauti, kurti naujus projektus, siekti sujungti geležinkelių transportu skirtingus regionus, nepriklausomai nuo atstumo ir kultūrinių skirtumų. Su Latvijos geležinkeliais esame ir partneriai, ir konkurentai dėl krovinių. Laimės efektyvesnė, operatyvesnė ir labiau į klientą orientuota bendrovė.

– Hipotetiškai žvelgiant, jei susiklostytų tokia geopolitinė padėtis, kad krovinių iš Rytų srautas smarkiai sumažėtų arba iš viso nutrūktų, kokias alternatyvas turi ir gali panaudoti "Lietuvos geležinkeliai"?

– Tikrai nemanome, kad krovinių srautas iš Rusijos nutrūks. Šiemet norėtume jį bent 2–3 proc. padidinti. Žinoma, nuolat ieškome ir alternatyvų, stipriname bendradarbiavimą su Vakarų Europos partneriais. Pavyzdžiui, šiais metais pasirašėme sutartį su "DB Cargo" įmone Lenkijoje "DB Cargo Rail Polska" dėl krovinių pervežimo geležinkeliais per Lenkijos ir Lietuvos valstybinę sieną. Ši sutartis užtikrins efektyvų bendradarbiavimą gabenant krovinius tiek tarp Lenkijos ir Lietuvos, tiek kitais maršrutais.

Norime aktyvesnio bendradarbiavimo formuojant krovinių srautą per Kauno ir Šeštokų geležinkelio stotis. Potencialo plėtrai yra. Turėsime "Rail Baltica" vėžę, todėl jau dabar ieškome partnerių ir dirbame su verslu dėl potencialių krovinių.

– Rusija pastaruoju metu vis daugiau savo krovinių nukreipia į savo uostus Suomijos įlankos pakrantėje. Kaip per kelerius pastaruosius metus kito krovinių gabenimo srautai per Lietuvą į Rusijos Kaliningrado sritį?

– Tranzito rezultatai per Lietuvą į Rusijos Kaliningrado sritį pastaruosius metus tendencingai krito žemyn. Šiais metais pavyko padidinti tranzitinių krovinių apimtis net iki 17 proc. Labiausiai didėjo pervežtas naftos ir naftos produktų kiekis – net 40,8 proc., kietasis mineralinis kuras – 27,8 proc., maisto pramonės produktų – 28,8 proc. Norime ir toliau išlaikyti tokius rezultatus. Kovo mėnesį "Lietuvos geležinkelių" delegacija susitarė su "Kaliningrado geležinkeliais" dėl aktyvesnio bendradarbiavimo. Tartasi dėl tranzitinių krovinių vežimų ir galimybių juos didinti, bandomojo projekto – konteinerių vežimų maršrutu Kaliningradas–Vilnius–Minskas–Centrinė Rusija.

– Pagrindinė transporto arterija yra iš Rytų į Vakarus, tačiau į projektą "Rail Baltica" (Pietūs–Šiaurė) investuojamos didelės lėšos. Ar ši geležinkelio linija jau duoda kokią nors pridėtinę vertę valstybei? Jeigu taip, kokią? Jeigu ne, kada duos ir kokią?

– Lietuvai yra svarbus šis projektas. Turime integruotis į Europos geležinkelių transporto sistemą. Projekto "Rail Baltica" pabaiga reikštų, kad Lietuva kartu Vilniumi taptų dviejų transeuropinio tinklo geležinkelių koridorių dalimi (Baltic–Adriatic ir North Sea–Baltic) bei įgytų realių galimybių aptarnauti didelę dalį ES prekybos su trečiosiomis valstybėmis srautų. Tai padidintų mūsų potencialą ir galimybes dirbti ne tik Rytų ir Vakarų kryptimis, bet ir Pietų bei Šiaurės kryptimis. Potencialas būtų 20 mln. tonų įvairių krovinių – tiek vežama autotransportu per Lenkiją į ES valstybes. Šiuo metu vykdome bandomuosius projektus. Pavyzdžiui, praėjusiais metais vežėme pirmuosius konteinerius į Milaną, taip pat iš Kinijos į Europą per Šeštokų geležinkelio stotį keliavo krovinys su chemijos produkcija. Šiais metais taip pat norime aktyviau padirbėti šioje srityje. Planuojame vykdyti bandomąjį projektą Kinija–Europa–Kinija kryptimi.

– "Lietuvos geležinkeliai" pastaruoju metu išgyveno nemažai pertvarkų. Jų metu į įmonę atėjote dirbti ir jūs. Ar anksčiau jums jau teko darbuotis transporto sektoriuje? Kelerių metų patirtį esate sukaupęs?

– Turiu didelę patirtį rengiant transporto tarifų politikos tobulinimo paketą Kazachstane veikiančiai stambiai bendrovei, kuri valdo geležinkelius ir uostus. Teikėme rekomendacijas Kazachstano premjerui ir pagrindiniams transporto ir logistikos rinkos dalyviams. Prisidėjau rengiant Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtros iki 2030 m. programą. Europos plėtros ir rekonstrukcijos banko užsakymu kartu su komanda parengėme Baltijos šalių transporto sektoriaus investicinių projektų analizę. Turiu sukaupęs 17 metų darbo tarptautinėje įmonėje su stambiais centrinės ir Rytų Europos klientais patirtį.



NAUJAUSI KOMENTARAI

  • Skelbimai
  • Pranešk
    naujieną
  • Portalo
    svečias
  • Klausk
    specialisto
  • Diskusijos
  • Orai
  • TV
    programa
  • Pažintys
  • Žaidimai
  • Horoskopai
  • Naujienlaiskis
  • RSS
  • Facebook
  • Twitter

Galerijos

  • DNB šiemet raško praėjusių metų pertvarkos vaisius
    DNB šiemet raško praėjusių metų pertvarkos vaisius

    Pernai intensyvių reformų laikotarpį išgyvenusi didžiausiai Norvegijos finansinių paslaugų grupei priklausanti DNB banko grupė šiemet pirmąjį ketvirtį užbaigė beveik tris kartus padidėjusiu grynuoju pelnu. ...

    1
  • D. Budrys atleistas iš „Rail Baltica statybos“
    D. Budrys atleistas iš „Rail Baltica statybos“

    Iš europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje kuruojančios „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „Rail Baltica statyba“ vadovo posto atleistas socialdemokratas, buvęs Seimo narys Dai...

    2
  • Sporto rūmų rekonstrukcijos konkursas ir vėl neatnaujintas
    Sporto rūmų rekonstrukcijos konkursas ir vėl neatnaujintas

    Teisėsaugos akiratyje atsidūrusiai Vilniaus statybų bendrovei „Irdaiva“ dar kartą nepavyko atnaujinti Vilniaus kongresų ir sporto rūmų rekonstrukcijos konkurso. ...

  • „Vakarų laivų gamyklai“ – apdovanojimas
    „Vakarų laivų gamyklai“ – apdovanojimas

    Ketvirtadienį Vilniuje įvyko Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) metinė konferencija, kurios metu buvo įteikti "Lietuvos metų eksportuotojo 2016" apdovanojimai. Bendrovei "Vakarų laivų gamykla" varžėsi didžiausiųjų įmon...

  • M. Rutkauskas palieka „Litexpo“
    M. Rutkauskas palieka „Litexpo“

    Didžiausio Baltijos šalyse parodų ir kongresų centro „Litexpo“ direktorius Mindaugas Rutkauskas traukiasi iš posto. Laikinai centrui vadovaus jos antrinės įmonės „Litexpo Events“ direktorius Justinas Bortkevičius. ...

  • „Kauno autobusai“ baiminasi liūdniausio scenarijaus
    „Kauno autobusai“ baiminasi liūdniausio scenarijaus

    Kol Seimas neapsisprendė, kaip pasielgti su Prezidentės vetuotomis įstatymo pataisomis dėl vidaus sandorių, "Kauno autobusuose" tvyro įtampa. Savivaldybės bendrovė baiminasi liūdniausio scenarijaus. ...

    40
  • Daugiametės gėlės – puošmenos namuose ir lauke
    Daugiametės gėlės – puošmenos namuose ir lauke

    Balandis – geriausias metas planuoti, kaip papuošite savo terasas, kaip atrodys jūsų namo ar sodybos gėlynai. Gėlių augintojai jau pristato daugiametes gėles – nuo auskarėlių bei žemaūgių jurginų iki pelargonijų, agapantų ir da...

  • Išskirtiniam komfortui kelionėje – nauja kredito kortelė
    Išskirtiniam komfortui kelionėje – nauja kredito kortelė

    „Swedbank“ pristato naują mokėjimo kortelę „Visa Platinum“, skirtą dažnai į užsienio šalis vykstantiems ir išskirtiniu komfortu kelionėje norintiems naudotis klientams. ...

    1
  • Vilniaus vystymo kompanijos vadovas traukiasi iš pareigų
    Vilniaus vystymo kompanijos vadovas traukiasi iš pareigų

    Sostinės savivaldybės nekilnojamojo turto projektus prižiūrinčios Vilniaus vystymo kompanijos (VVK) vadovas Andrius Velutis traukiasi iš pareigų. ...

  • Uosto direkcija pelnė eksportuotojo apdovanojimą
    Uosto direkcija pelnė eksportuotojo apdovanojimą

    Uosto direkcija pelnė reikšmingą įvertinimą – Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) vidutinių įmonių grupėje direkciją įvertino „Lietuvos metų eksportuotojo 2016“ apdovanojimu. Uosto infrastruktūros išvystymas y...

Daugiau straipsnių